برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر(ص) در ترکیه
کد خبر: 4171442
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر(ص) در ترکیه

شهرهای مختلف ترکیه روز گذشته سه‌شنبه، شاهد برگزاری جشن‌های میلاد حضرت محمد(ص) بود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناضول، روز گذشته سه‌شنبه، شهرهای مختلف ترکیه در سراسر این کشور شاهد برگزاری جشن‌های میلاد حضرت محمد (ص) بود.

مردم ترکیه این مناسبت بزرگ را با حضور در مساجد، تلاوت قرآن کریم، تبریک گفتن به دوستان و عزیزان و همچنین مطالعه و یا گوش دادن به سیره پیامبر(ص) در کنار دعا، نیایش و اقامه نماز گرامی می‌دارند.

در چارچوب این فعالیت‌ها، بزرگ‌ترین مساجد استانبول روز میلاد پیامبر اکرم(ص) را گرامی داشتند و بسیاری از شهروندان از جمله کودکان و زنان در این جشن شرکت کردند، به شکلی که مساجد مملو از نمازگزاران بود.

مردم شهر استانبول با حضور در مساجد مهم و تاریخی این شهر از قبیل، مسجد ایاصوفیه، فاتح، سلطان ایوب و سلیمانیه با اقامه نماز و مناجات میلاد حضرت محمد(ص) را جشن گرفتند.

بیشتر مساجد در تمام استان‌های ترکیه نیز شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر(ص) با برنامه‌های مشابه بودند.

ترکیه در سال‌های اخیر شاهد برگزاری پرشکوه مراسم مذهبی در بزرگداشت مناسبت‌های مختلف دینی بوده است، امری که از سوی بسیاری از احزاب لائیک و راست‌گرای ترکیه اقدامی خلاف ارزش‌های جمهوری ترکیه توصیف شده است از سویی احزاب اسلام‌گرا به ویژه حزب عدالت و توسعه، این انتقادات را بی‌مورد دانسته و جلوگیری از برگزاری این مراسم را نقض حقوق بنیادین مردم می‌دانند که سال‌ها از سوی احزاب کمالیست دنبال شده است.

انتهای پیام
captcha