حضور 806 نفر در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4171499
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

حضور 806 نفر در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور 806 نفر در مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی خبر داد.

حضور 806 نفر در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، با پایان یافتن مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تمامی استان‌ها و اعلام نتایج این مرحله از مسابقات، نفرات راه‌یافته به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری این رویداد مشخص شدند. 

بر همین اساس در بخش بانوان مجموعاً 226 نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری راه یافته‌اند که نسبت به سال قبل با رشدی حدوداً 25 درصدی همراه بوده است. 

در بخش بانوان در رشته ترتیل 48 نفر، در رشته قرائت تحقیق 43 نفر، در رشته حفظ کل قرآن 53 نفر، در رشته حفظ 20 جزء 42 نفر و در رشته دعاخوانی نیز 40 نفر حضور دارند.

همچنین در بخش آقایان نیز مجموعاً 340 نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته‌اند. سال گذشته 382 نفر در این مرحله حضور داشته‌اند.

در بخش آقایان در رشته ترتیل 66 نفر، در رشته قرائت تحقیق 73 نفر، در رشته حفظ کل قرآن کریم 60 نفر، در رشته حفظ 20 جزء 47 نفر، در رشته دعاخوانی 48 نفر و در رشته اذان نیز 46 نفر حضور دارند.

همچنین در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم نیز 70 گروه شامل 240 نفر در هر دو بخش بانوان و آقایان به مرحله ضبط اجرا رسیده‌اند،‌ بر همین اساس در مجموع دو بخش بانوان و آقایان 806 نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن راه‌ یافته‌اند که شامل 566 نفر در رشته‌های حفظ، قرائت قرآن، اذان و دعاخوانی و 240 نفر در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم است.

مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن به صورت ضبط ویدئویی و حضور متسابقان در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان‌های سراسری کشور و ضبط اثر، برگزار می‌شود. ضبط آثار راه‌یافتگان به این مرحله نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود. داوری این آثار نیز آبان‌ماه به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha