معافیت 6 گروه تواشیح از حضور در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4165179
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶

معافیت 6 گروه تواشیح از حضور در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن

برای اولین بار و بر اساس تصمیم مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شش گروه تواشیح که در دوره چهل و پنجم مسابقات سراسری قرآن، در زمره گروه‌های برتر آن مسابقات بودند، از حضور در مرحله استانی چهل و ششمین دوره این مسابقات معاف شده و مستقیم راهی مرحله کشوری خواهند شد.

معافیت 6 گروه تواشیح از حضور در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، شش گروه از مجموعه گروه‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم که در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (دوره گذشته مسابقات سراسری قرآن) حائز رتبه شده بودند، از حضور در مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معاف شده و مستقیم به مرحله کشوری این مسابقات راه می‌یابند.

بر همین اساس این گروه‌ها در بخش آقایان شامل چهار گروه نورالزهرا خوزستان، تبیان هرمزگان، فاطر مازندران و انوارالهدی قم و در بخش بانوان شامل دو گروه تسنیم البرز و انسیه‌الحوراس اصفهان است.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه این تصمیم برای اولین‌بار در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و در راستای حمایت و ایجاد انگیزه برای گروه‌های تواشیح اتخاذ شده است. 

این اقدام پس از بررسی مراحل مختلف مسابقات سال گذشته و با در نظر گرفتن تعداد کل گروه‌های شرکت کننده و ارزیابی فنی صورت گرفته است. پیش‌بینی می‌شود این موضوع باعث شناسایی ظرفیت‌های جدید در استان‌هایی که به واسطه این معافیت، نماینده‌های بیشتری خواهند داشت، شود. 

بر اساس گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم به صورت ضبطِ تصویریِ اجرایِ گروه‌های تواشیح و در حاشیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و داوری این آثار در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. 

سال گذشته مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن در بخش نغماتی(مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی، اذان و دعاخوانی) در بازه زمانی و مکانی مجزا از مسابقات سراسری قرآن و به میزبانی استان قزوین برگزار شد. امسال اما مسابقات در این رشته همزمان با مسابقات سراسری قرآن و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha