شهید «حمیدرضا هاشمی» نمونه بارز پاسدار گمنام امام‌ زمان(عج) بود
کد خبر: 4172056
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
فرمانده نیروی زمینی سپاه:

شهید «حمیدرضا هاشمی» نمونه بارز پاسدار گمنام امام‌ زمان(عج) بود

سردار محمد پاکپور گفت: شهید «سید حمیدرضا هاشمی» فرمانده‌ای شجاع و نترس و نمونه بارز یک پاسدار گمنام امام زمان(عج) بود.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاهبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان استان، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز شنبه، 8 مهرماه، با گرامیداشت یاد و خاطر شهید «سید حمیدرضا هاشمی»، مسئول اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان که در اغتشاشات هشتم مهرماه زاهدان به شهادت رسید با بیان اینکه این شهید یک انسان وارسته بود، گفت: بنده این شهید بزرگوار را از سال‌های طولانی می‌شناختم، زمانی ایشان در معاونت عملیات نیروی زمینی خدمت کرد و بعد هم با توجه‌ به اینکه مأموریت جنوب شرق کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شد، یکی از برادرانی که به این منطقه برای امنیت پایدار جنوب سیستان‌وبلوچستان مهاجرت کرد ایشان بود.
 
وی افزود: شهید هاشمی نمونه بارز یک پاسدار گمنام امام‌زمان(عج) بود، توانایی‌ها و فداکاری‌های این شهید بزرگوار به‌ویژه در سیستان‌وبلوچستان برای دیگران عیان نبود و از توانمندی‌ها و اقداماتی که این شهید داشت افراد خیلی مطلع نبودند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خیلی از موضوعات امنیتی سیستان‌وبلوچستان برمی‌گردد به موضوعات امنیتی و اطلاعات، افزود: یکی از عزیزانی که همیشه طرف مشورت من قرار می‌گرفت و وضعیت را از او جویا می‌شدم این شهید بزرگوار بود.
 
وی با بیان اینکه شهید هاشمی از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود، تصریح کرد: در منطقه سیستان‌وبلوچستان زمان بسیار زیادی باید بگذرد که به مسائل امنیتی و خیلی از مسائل منطقه شناخت پیدا کرد، ولی سید در مدت‌ زمان کوتاهی نسبت به همه موضوعات امنیتی استان شناخت پیدا کرد، ایشان نسبت به بسیاری از افراد که سالیان سال در این منطقه مسئولیت داشتند توجیه‌تر بود.
 
سردار پاکپور ادامه داد: شهید هاشمی نسبت به موضوعات مختلف امنیتی سیستان‌وبلوچستان نسبت به عناصر گروه‌های تروریستی، نسبت به افرادی‌ که در منطقه به‌دنبال ناامن‌کردن این استان بودند کاملاً اشراف داشت، در سال ۱۴۰۰ که بعضی از اتفاقات در حاشیه پیر سوران رخ داد و ۲ نفر از همکاران شهید به شهادت رسیدند، سید آرام و قرار نداشت برای اینکه قاتلان و عناصر تروریستی که این ۲ عزیز را به شهادت رساندند، شناسایی کند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: عملیات‌های بسیاری در جهت مبارزه با تروریست‌ها در اواخر سال ۱۴۰۰ انجام شد و شهید هاشمی در رأس عملیات‌ها شخصاً حضور داشت و با تروریست‌ها مبارزه کرد و عمده تروریسی‌هایی که در به شهادت رساندن آن دو شهید عزیز نقش داشتند و یا عاملان بودند، همه به درک واصل شدند.
 
سردار پاکپور گفت: ویژگی و خصلت بارز دیگر این شهید بزرگوار شجاعتش بود و در مسائل عملیاتی و در موضوعات امنیتی به هیچ وجه هراس نداشت، بارها به او می‌گفتیم که در فلان منطقه و عملیات ضرورت ندارد که برود اما اصرار می‌کرد که باید خودم در آن‌جا حضور داشته باشم.
 
وی اضافه کرد: اخلاص ناب و صداقت، ۲ خصلت و ویژگی دیگر این شهید بزرگوار بود به طوری‌که وقتی یک مطلبی در رابطه با مسائل امنیتی مطرح می‌کرد به صداقتش کاملاً اعتماد داشتیم و به راحتی می‌پذیرفتیم، اگر در رابطه با یک مورد تروریستی یک موضوعی را مطرح می‌کرد خیلی دنبال این نبودیم که درست است یا خیر، چون می‌دانستیم سید هر موضوعی را که مطرح می‌کرد قطعاً اگر خودش به یقین نرسیده باشد، به ما منعکس نمی‌کند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: شهید هاشمی مستمر کار می‌کرد و پشت‌کار در موضوعات امنیتی و اطلاعاتی داشت و نسبت به نیروهای زیردست خودش تعصب خاصی داشت، این هم یکی از ویژگی‌های ارزشمند دیگر این شهید بود.

گفتنی است، شهید سید حمیدرضا هاشمی که هشت سال در واحدهای عملیات و اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان فعالیت داشت در مسئولیت رئیس اطلاعات این نهاد در استان، روز جمعه، هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در جریان اغتشاشات زاهدان به‌دست تروریست‌های کوردل به آرزویش که همان شهادت بود و بارها گفته بود، رسید.

انتهای پیام
captcha