چرا پروژه عادی‌سازی روابط با اسرائیل شرط‌بندی روی اسب بازنده است
کد خبر: 4172963
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
سجادی پاسخ داد:

چرا پروژه عادی‌سازی روابط با اسرائیل شرط‌بندی روی اسب بازنده است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تمام نفع عادی‌سازی روابط متوجه اسرائیل خواهد شد تا کشور‌های عربی، چون به راحتی نفت و گاز مورد نیازش را تأمین می‌کند و به بازار‌های جدید دست پیدا خواهد کرد ولی در مقابل این همه دستاورد برای صهیونیست‌ها، «هیچ» نصیب کشور‌های عربی خواهد شد.

سید کمال سجادی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی، مهمانان کنفرانس وحدت و جمعی از قشرهای مختلف مردم فرمودند: «ایشان مسئله فلسطین و غصب و بیرون راندن ملتی از خانه‌های خود و شکنجه و کشتار آنها را مسئله اولِ چند ده سال اخیر دنیای اسلام خواندند و تأکید کردند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد چرا که این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند.»

سیدکمال سجادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه علائم سیاسی و اجتماعی موجود در درون رژیم غاصب صهیونیستی نشان می‌دهند که فروپاشی و نابودی این رژیم زودتر از 25 سال محقق خواهد شد، گفت: موجی از ناامیدی و یأس و اختلافات و افتراق در درون این رژیم موج می‌زند و شرایط بی‌ثبات بر آن حاکم است.

وی افزود: سرمایه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر انسجام‌بخش برای هر کشوری محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی از آن بهره نمی‌برد و به همین دلیل شرایط را برای سران این رژیم غاصب سخت‌تر از قبل کرده است. اگر دقت کرده باشید اعتراضات و جنبش‌های مردمی در سرزمین‌های اشغالی به تصمیم اخیر دولت نتانیاهو مربوط به نظام قضایی مردم شدت پیدا کرده و از سرمایه‌های اجتماعی این رژیم به شدت کاسته است.

جعل و تزلزل صهیونیست‌ها

سفیر اسبق ایران در ویتنام با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پایه و اساسی ندارد و همه چیز را جعل کرده است، گفت: وقتی این رژیم چیزی از خود ندارد و با زور و تزویر و کشتار دست به غصب سرزمین و عناوین می‌زند مطمئناً در برابر هر اتفاقی متزلزل خواهد بود و به همین دلیل است که مرگ آن زودتر فرا خواهد رسید. به عبارت بهتر اسرائیل یک رژیم آپارتاید محسوب می‌شود طوری که حتی یهودیان اصیل که خود را صهیونیست نمی‌دانند نسبت به باورها و ایدئولوژی‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی نقد فراوان دارند.

سجادی با اشاره به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: قطعاً این عادی‌سازی درمان‌کننده دردهای رژیم صهیونیستی نخواهد بود و از سوی دیگر نفعی هم برای کشورهای عربی به دنبال ندارد.

وی در این رابطه افزود: اگر کمی اتفاقات تاریخی را رصد و مطالعه کنیم پی خواهیم برد که عادی‌سازی موضوع جدیدی نیست و سران عرب در طول تاریخ با سران رژیم صهیونیستی مذاکرات پشت پرده‌ای را انجام داده‌اند ولی هیچ‌‎یک از این مذاکرات نفعی برایشان نداشته و اکنون هم سران عرب در حال تکرار اشتباهات تاریخی هستند که اسلاف خود آن را مرتکب شده‌اند. البته تفاوتی که این مذاکرات با مذاکرات قبلی دارد در این است که مذاکرات پیشین به صورت پنهانی انجام می‌شد و سران عرب از بیم اعتراضات مردمی جرئت آشکار ساختن آن را نداشتند ولی این روزها آشکارا با رژیم صهیونیستی مذاکره و رفت و آمد انجام می‌دهند.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: غربی‌ها به اعراب شدیداً فشار می‌آورند که به طرح صلح ابراهیمی بپیوندند تا از این طریق شاید بتوانند مانع فروپاشی رژیم صهیونیستی شوند و بیشترین فشار در حال حاضر متوجه عربستان سعودی است و البته محمد بن‌سلمان نسبت به این موضوع کمی مردد است و تردیدهایی را از خود بروز می‌دهد. به هر حال عربستان به عنوان خادم حرمین شریفین مطرح هست و عادی‌سازی رابطه‌اش با اسرائیل جنبه حیثیتی دارد.

اسرائیل؛ خجری بر پشت جهان اسلام

سجادی گفت: طبق فرموده امامین انقلاب، عاقبت خوبی در انتظار رژیم صهیونیستی نیست و بقا و تشکیل این رژیم را همانند خنجری بر پشت جهان اسلام تفسیر کرده‌اند. اسرائیل غده سرطانی از نوع بدخیم است که دولت‌های مسلمان را با مشکل مواجه ساخته و برای منطقه ناامنی، جنگ، اختلاف، نفاق و تروریست را به ارمغان آورده است و بنا به این دلایل رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شرط‌بندی برروی اسب بازنده عاقبتی ندارد و کسی برنده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سران رژیم صهیونیستی بارها تکرار کرده‌اند که به آخر خط رسیده‌اند، تأکید کرد: این را خود سران این رژیم گفته‌اند نه اینکه ما بگوییم. مشکلات اسرائیل آنقدر حاد و کشنده است که عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی فقط مسکن موقتی برای او خواهد بود. به نظر من عادی‌سازی به حیثیت کشورهای عرب منطقه آسیب وارد خواهد کرد و به یکی از بازندگان اصلی صحنه تبدیل می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: تمام نفع عادی‌‎سازی روابط متوجه اسرائیل خواهد شد تا کشورهای عربی، چون به راحتی نفت و گاز مورد نیازش را تأمین می‌کند و به بازارهای جدید دست پیدا خواهد کرد ولی در مقابل این همه دستاورد برای صهیونیست‌ها، «هیچ» نصیب کشورهای عربی خواهد شد لذا نباید سران عرب در دام حقه‌ها و تبلیغات غرب و وعده‌ و عیدهایشان بیفتند و این بیشتر جنبه مانور سیاسی و تبلیغاتی دارد تا اینکه آن را فعالیت اقتصادی و تجاری عنوان کرد.

سجادی در پایان گفت: سازمان‌های جدیدی مانند بریکس نفع بیشتری برای اعراب خواهند داشت تا برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و بنابراین نباید کشورهای عربی بینش کوتاه و مقطعی داشته باشند. آینده منطقه برای رژیم صهیونیستی نیست بلکه آینده متعلق به کشورهای عرب و مسلمان منطقه است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha