مهمترین مسئله سیستان آب است
کد خبر: 4173175
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
وزیر کشور:

مهمترین مسئله سیستان آب است

احمد وحیدی گفت: در منطقه سیستان پروژه‌هایی مصوب شده و در حال اجراست که باید همچنان پیگیری شود که مهم‌ترین مسئله آن آب است.

احمد وحیدی وزیر کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، سردار احمد وحیدی، وزیر کشور، شامگاه ١٢ مهرماه در ابتدای ورود به فرودگاه زابل اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردیم که در استان سیستان‌وبلوچستان باشیم و سفرمان را از سراوان شروع کردیم و بعد از مرز بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه در ادامه سفر به زاهدان رفتیم و پس از بازدید از طرح نهضت ملی مسکن و شرکت در چند جلسه به شهرستان زابل سفر کردیم، هدف از سفر به استان سیستان‌وبلوچستان و به‌ویژه منطقه سیستان را بررسی مسائل این منطقه به‌صورت میدانی و با حضور استاندار  و فرمانداران منطقه عنوان کرد.

وزیر کشور گفت: در منطقه سیستان پروژه‌هایی مصوب شده و در حال اجراست که باید همچنان پیگیری شود که مهم‌ترین مسئله آن آب است، علاوه بر آن موضوع اشتغال و ایجاد کسب و کار به‌ویژه در بخش تجارت بسیار حائز اهمیت است که باید از طریق مراودات مرزی و بازارچه‌های مرزی پیگیری شود.

وحیدی با تأکید بر پیگیری مصوبات سفرهای قبلی تصریح کرد: کارها و خدمات خوبی طی این مدت در استان سیستان‌وبلوچستان انجام شده است و آقای استاندار همت و تلاش بسیار خوبی داشته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی سوخت، فعال شدن بازارچه‌های مرزی، توسعه تجارت خرد و اجرای مصوبات آن، فعال شدن منطقه آزاد سیستان، اجرای طرح تأمین آب اضطراری در کنار پیگیری حق آبه موضوعاتی است که در این منطقه دنبال شده و می‌شود.

وی اظهار کرد: در رابطه با شهر زابل هم مصوب شده بود که شهرداری مشهد به‌عنوان معین به شهرداری زابل کمک کند که با توجه به تغییراتی که در شورای شهر مشهد بود حتماً موضوع به‌زودی عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام
captcha