روحیه آزادگی و استعمارستیزی آیت‌الله شیرازی در آثارشان مشهود است
کد خبر: 4173265
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

روحیه آزادگی و استعمارستیزی آیت‌الله شیرازی در آثارشان مشهود است

مرجع تقلید شیعیان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد رحلت آیت‌الله عبدالله شیرازی گفت: عناوین برخی رساله‌های آیت‌الله حاج سید عبدالله شیرازی، گویای روحیه آزادگی و استعمارستیزی اوست.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازیبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان امروز، 13 مهرماه در پیام ارسالی خود به مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله عبدالله شیرازی، یکی از مراجع مجاهد فارس گفت: عناوین برخی رساله‌های آیت‌الله حاج سید عبدالله شیرازی، گویای روحیه آزادگی و استعمارستیزی اوست.

وی اظهار کرد: ایشان زمانی که در شهر نجف اشرف حضور داشتند از طلاب مبارز بودند و در ادامه نیز، از اساتید برجسته آن حوزه به شمار می‌رفتند. خانه و زندگی ساده و منش متواضعانه از خصوصیات اخلاقی بارز ایشان بوده و همراهی با طلاب و فضلای مشهد در رفع گرفتاری‌ها، از فضایل اخلاقی این عالم بزرگوار به شمار می‌رفت.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه ایشان زندگی پر فراز و نشیبی داشت، زیرا خود را منزوی از جامعه نکرده بود و بی توجه به نابسامانی‌های کشور نبود، گفت: فعالیت در عرصه سیاسی از وی فقیهی عالم نسبت به مسائل روز کشور ساخته بود و در جدی‌ترین مبارزات علیه رژیم طاغوت، حضور موثر خود را نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه چنین فعالیت‌های گسترده و تاثیرگذاری را در کمتر دانشمندی می‌توان یافت، گفت:  بخش زیادی از عمر آیت‌الله شیرازی در مجاورت بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) سپری شد و هنوز عطر حضور این عالم در این شهر مقدس، همچون نسیمی روح افزا درک می‌شود.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پایان گفت: اینجانب نیز مراتب تجلیل خود را نسبت به روح پاک و قدسی آن فقیه وارسته ابراز می‌‎دارم و امیدوارم نسل جوان با افکار و آثار ایشان بیش از پیش آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha