رسانه و دیپلماسی؛ خط دوم دفاع از فلسطین/ پایان طوفان الاقصی بهار آزادی است
کد خبر: 4175872
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
خالد قدومی:

رسانه و دیپلماسی؛ خط دوم دفاع از فلسطین/ پایان طوفان الاقصی بهار آزادی است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ایران گفت: امروز جنگ روایت و جنگ رسانه را شاهدیم. رسانه و دیپلماسی خط دوم دفاع از مردم فلسطین است. چنانچه در مورد تحرکات دیپلماسی ایران در برابر دیپلماسی دشمن نتیجه آن را دیدیم که موضع رسانه‌های عربی و اسلامی تغییر کرده و به سود حماس شده است. حتی مالزی و اندونزی از حق فلسطین حمایت کرده و آن را به رسمیت شناخته‌اند.

خالد قدومی، نماینده حماس در ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست «از طوفان الاقصی تا صبح آزادی» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور  و با هدف بازخوانی ابعاد فرهنگی سیاسی طوفان الاقصی و دستاوردهای نظامی، امنیتی و ... مقاومت اسلامی فلسطین در این عملیات با حضور رئیس، معاونان و جمعی از جهادگران جهاد دانشگاهی صبح امروز، ۲۵ مهرماه برگزار و بیانیه پایانی آن قرائت شد.


بیشتر بخوانید:


در این گردهمایی حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاد دانشگاهی؛  ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران؛ حسین رویوران، معاونت سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران سخنرانی کردند.

گزارش تصویری این گردهمایی را در صفحه عکس خبرگزاری ایکنا ببینید.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران سخنان خود را با حمد و سپاس خداوند و تشکر از خبرگزاری ایکنا برای برگزاری این برنامه آغاز کرد و گفت: امروز که به روشنی ماهیت این دشمن مردم فلسطین این رژیم کودک‌کش صهیونیستی و همچنین مقاومت قهرمانان مردم غزه در برابر جنایت‌های این رژیم روشن شده می‌خواهم در راستای توضیح بیشتر در مورد دو مطلب سخن بگویم؛ نخست درباره جنگ رسانه‌ای و دوم عملیات نظامی است که امروز یازدهمین روز آن را پشت سر می‌گذاریم.

قدومی تأکید کرد: امروز جنگ روایت و جنگ رسانه را شاهدیم. رسانه و دیپلماسی خط دوم دفاع از مردم فلسطین است. چنانچه در مورد تحرکات دیپلماسی ایران در برابر دیپلماسی دشمن نتیجه آن را دیدیم که موضع رسانه‌های عربی و اسلامی تغییر کرده و به سود حماس شده است. شاهد حمایت رسمی مالزی و اندونزی از حماس و مردم فلسطین هستیم که به صراحت از حق دفاع مردم فلسطین از خود، اذعان کرده و آن را به رسمیت شناخته‌اند.

خالد قدومی، نماینده حماس در ایران

قدومی تأکید کرد: ابزارهای رسانه‌ای نیز مانند موشک‌های قسام و مقاومت مؤثر است و ما شاهد هستیم که امروز رسانه‌های غربی حتی یک کاریکاتوریست را نیز برای شبهه مخالفت با رژیم صهیونیستی تحمل نکرده و او را به یهودستیزی محکوم می‌کنند. این در حالی است که بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مواجهه با جنایت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به صراحت گفت: من به عنوان یک یهودی در اینجا حضور دارد، وی همچنین در کابینه اضطراری نتانیاهو نیز حضور یافته و از ارسال 2 هزار سرباز آمریکایی برای کمک به صهیونیست‌ها سخن گفته اگرچه ادعا کرده است آنها خدمات مستشاری ارائه خواهند داد.

نماینده حماس تأکید کرد: امروز تمایز و جنگ میان دو گروه حق و باطل است. شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را بمباران کرده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را نداد. با این حال همانطور که مقام معظم رهبری گفتند شکست اخیر رژیم صهیونیستی ترمیم‌ناپذیر است و این امر حاکی از پایان قریب‌الوقوع این رژیم است و ما تنها نیاز به صبر و حوصله و پایداری داریم.

عزم رسانه‌های فارسی‌زبان معاند برای تفرقه‌افکنی بین ملت‌های ایران و فلسطین

به گفته قدومی در جنگ رسانه‌ای به زبان فارسی نیز باید گفت که شبهات فراوانی در رسانه‌های معاند برای ایجاد تفرقه میان مردم ایران و فلسطین و مقاومت منتشر می‌شود، اگرچه بارها به این شبهات پاسخ داد‌ایم اما امروز شاهد مطرح شدن دوباره آن هستیم.

با این حال وی تأکید کرد: من از جوانان ایران پیام‌های متعددی دریافت کرده‌ام که می‌خواهند برای مقابله با رژیم صهیونیستی عازم غزه شوند. حقیقت مردم ایران این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها است.

پایان طوفان الاقصی؛ بهار آزادی

نماینده حماس در ایران در ادامه در زمینه وضعیت میدانی نبرد نیز سخن گفت و تأکید کرد: بعد از این طوفان ما شاهد بهار آزادی خواهیم بود و این بهار، آزادی سرزمین فلسطین است.

به گفته وی امروز دشمن در حال بمباران بی‌وقفه غزه است و زنان و کودکان را در داخل منازل هدف قرار داده‌اند، اگرچه رژیم صهیونیستی مدعی شده که 200 هدف مورد حمله قرار گرفته و همچنین سربازان بیشتری به مرزها با نوار غزه اعزام شده‌اند. این در حالی است که ابوعبیده، سخنگوی نظامی حماس شب گذشته تصریح کرد که در حدود 200 تا 250 اسیر از نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در اختیار دارد و 291 نظامی این رژیم نیز در عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده‌اند.

رسانه و دیپلماسی؛ خط دوم دفاع از فلسطین/ پایان طوفان الاقصی بهار آزادی است

 وی افزود: علاوه بر این در مناطق شمالی، مقاومت حزب الله 5 سرباز دشمن را به هلاکت رسانده این در حالی است که اگر پیش‌تر چنین می‌شد، با جنگی بزرگ مواجه بودیم اما دشمن اکنون در حال ضعف و ناتوانی است و به صراحت می‌گوید خواهان جنگ با حزب الله نیست. حزب الله سامانه‌های جاسوسی دشمن را در مرزهای شمالی هدف قرار داده و راه را برای ورود مجاهدان به لبنان گشوده است.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در پایان گفت: نباید اندوهی به خود راه دهیم، پیروزی ما به تحقیق و یقین حاصل خواهد شد. ما در خط مقدم مبارزه با دشمن امت اسلامی هستیم چنانچه که شاهد ترور و تخریب از سوی رژیم صهیونیستی در سایر کشورهای اسلامی هستیم. این دشمنی است که به هیچ عنوان به حقوق بشر و حقوق بین‌الملل احترام نمی‌گذارد. به عنوان یکی از اعضای مقاومت از سران کشورهای اسلامی می‌خواهم که مرزهای خود را برای حضور مردم خود در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی باز کنند، سران کشورهای اسلامی بدانند، مردم خود می‌دانند چگونه این دشمن را شکست دهند. به امید آزادی و اقامه نماز در مسجدالاقصی. ان‌شاءالله که به‌زودی نماز فتح را در مسجدالاقصی اقامه خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha