عقب‌گرد از عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی
کد خبر: 4174126
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
سیدعلیرضا مرندی در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد؛

عقب‌گرد از عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی را عقب‌گرد از عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل دانست و گفت: بدون تردید این عملیات تضعیف روابطی که رژیم صهیونیستی به آن خیلی افتخار می‌کرد را در پی دارد.

عقب‌گرد عادی سازی روابط با اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصیسیدعلیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌‌وگو با ایکنا، با اشاره به تحولات و اتفاقات بزرگی که با عملیات طوفان الاقصی در منطقه در حال رخ دادن است، گفت: اتفاقی که افتاد باورنکردنی بود و اگر از تلویزیون این عملیات را ندیده بودم فکر می‌کردم که شایعه است. عملیات فلسطینی‌ها قبلاً در حد زخمی کردن چند نفر از نظامیان اسرائیلی انجام می‌شد اما به لطف خدا و زحماتی که کشیده بودند، چنین عملیاتی رخ داد.

وی ادامه داد: اگر حتی یک صدم این عملیات هم اتفاق می‌افتاد ما خدا را شکر می‌کردیم. رژیم صهیونیستی هم اقرار کرده که تعداد تلفات، زخمی‌ها و اسرا هر روز بالاتر می‌رود؛ خدا به شهدای این عملیات علو درجات و به رزمندگان خیر دهد.

مرندی تصریح کرد: فلسطینی‌ها ملت مظلومی هستند و خیلی زجر می‌کشند، بنابراین این عملیات مختصر تسکینی برای دردهای مردم فلسطین است. لطف خدا در این عملیات بوده و  برای اسرائیل خیلی غیر قابل باور بود و خودشان می‌گویند مثل حملات 11 سپتامبر بوده است. امیدواریم این عملیات ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که این عملیات چه نتایجی در پی خواهد داشت، گفت: اگر کشورهای اسلامی به میدان می‌آمدند شرایط خیلی تفاوت می‌کرد و فلسطینی‌ها قدرت سیاسی بیشتری پیدا می‌کردند اما حمایت جدی رخ نداده و احتمالاً هم حمایتی در آینده صورت نمی‌گیرد، هر زحمتی بوده خودشان کشیده‌اند و حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی نیز دخیل بوده است. اما خداوند طرف حق است و امیدواریم این مسئله هم بر سقوط اسرائیل تأثیر بگذارد و ساکنان اسرائیل به کشورهایی که از آنجا به زور به اسرائیل آورده شده‌اند فرار کنند. اکنون اعتماد به نفس حاکمان رژیم صهیونیستی لطمه شدیدی خورده است و اختلاف درونی آنها به خاطر این عملیات شدیدتر می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی افزود: برخلاف این همه ادعایی که ارتش اسرائیل داشت، رزمندگان فلسطینی توانستند فرماندهان آنها را گروگان بگیرند؛ باید به خاطر این عملیات شاکر باشیم و از خدا بخواهیم این رژیم همانطور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند، محو و نابود شود.

وی در خصوص تأثیر این اتفاق‌ها در آینده منطقه گفت: بدون تردید این عملیات تضعیف روابطی که رژیم صهیونیستی به آن خیلی افتخار می‌کرد را در پی دارد. کشورهایی که در حال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بودند دچار عقب‌گرد خواهند شد و حداقل اسرائیل باید تلاش‌های زیادی انجام دهد تا در آینده بتواند به همان نقطه عادی سازی روابط با برخی کشورها برسد. اعتبار آمریکا نیز متزلزل شده است چراکه آمریکا تا این حد برای اسرائیل هزینه کرد و اسلحه و مهمات و ... در اختیار آنها قرار داد اما چنین عملیاتی علیه اسرائیل اتفاق افتاد.

انتهای پیام
captcha