از دفن شهدا در مقبره‌های جمعی تا اعلام آمادگی عراق و یمن برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4175412
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
طوفان الاقصی در نهمین روز؛

از دفن شهدا در مقبره‌های جمعی تا اعلام آمادگی عراق و یمن برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی

حمله راکتی حزب الله به تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان، افزایش آمار شهدا و دشوار شدن دفن آنها در نوار غزه، اعلام آمادگی عراقی‌ها و یمنی‌ها برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی و ادعاها درباره آماده شدن اسرائیل برای حمله زمینی به غزه از تازه‌ترین تحولات مروبط به فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در نهمین روز از عملیات غافلگیر‌کننده طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس که به کشته شدن بیش از یک هزار و 500 صهیونیست و اسارت صدها صهیونیست دیگر منجر شده، همچنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین هدف حملات راکتی مقاومت قرار دارد.

در همین حال رژیم صهیونیستی که خود را در برابر مقاومت فلسطین عاجز دیده و از قدرت عملیاتی رزمندگان مقاومت شوکه شده با حملات کور و بی‌وقفه خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه از این شکست خود عقده‌گشایی می‌کند.

با به شهادت رسیدن چند خانواده دیگر در حملات صبح امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدا به دو هزار و 329 نفر و شماری زخمی‌ رسیده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که آمار کودکان کشته شده طی یک هفته حمله اسرائیل به نوار غزه بیشتر از تعداد کودکان در جنگ اوکراین از ابتدای این جنگ تاکنون بوده است.

پر شدن ظرفیت آرامستان‌ها در غزه

با بالا رفتن شمار شهدا در نوار غزه تدفین آنها نیز با مشکلات متعددی روبه روست. گفته می‌شود آرامستان شهدا در خان یونس و چند آرامستان دیگر در غزه کاملا پر شده و دیگر اجازه دفن در آنجا وجود ندارد.

یکی از نیروهای داوطلب در تدفین شهدا در نوار غزه می‌گوید که عده‌ای از شهدا در همان زمین‌های اطراف خانه‌هایشان که هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است، با اجازه صاحبان زمین‌ها دفن می‌شوند و عده‌ای هم در فضای باز اطراف شهر در صورتی که امکان انتقال پیکرها به آنجا زیر بمباران بی‌وقفه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد، به خاک سپرده می‌شوند.

از دفن شهدا در مقبره‌های جمعی تا اعلام آمادگی عراقی‌ها برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی

به گفته وی،  با تمام شدن سوخت موجود برای به کار انداختن ژنراتورهای برق در عرض دو روز آینده  جسدها در دمای بالا و انباشته شدن کنار یکدیگر در یخچال‌های نگهداری اجساد در معرض تعفن قرار دارند و این، خود فاجعه‌ای به بار خواهد آورد.

وزارت اوقاف و امور دینی غزه هم اعلام کرده که با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اجازه دفن جمعی در قبرستان‌ها در زمان جنگ وجود دارد.

اوقاف در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: متوفی به ویژه در جنگ‌ها و بلایا باید به سرعت دفن شود و در صورت نیاز یا ضرورت تدفین دو یا چند نفر در یک قبر اشکالی ندارد.

وزارت اوقاف غزه گفت: مناسب‌ترین کار در شرایط اضطراری غزه و به دلیل کثرت شهدا و کمبود قبور، دفن شهدا به همراه بستگانشان در یک قبر است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که 70 درصد از ساکنان مناطق غزه و شمال نوار غزه از خدمات بهداشتی محرومند.

خلیل الدقران، رئیس اتحادیه پرستاران و از مسئولین «شهدای الاقصی» در نوار غزه  در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت گه مقدار سوخت موجود در بیمارستان‌های غزه تنها برای ساعات محدودی کافی است.

وی از جامعه بین‌المللی خواست تا بر اشغالگران فشار بیاورند و کریدورهای بشردوستانه را برای انتقال موارد حیاتی و ارسال فوری کمک‌ها باز کنند.

الدقران تأکید کرد که بیمارستان‌ها در نتیجه کمبود سوخت تعطیل خواهند شد و این نشان‌دهنده فاجعه بار شدن وضعیت سلامت در غزه خواهد بود.

شهادت 28 کادر درمان در حملات اسرائیل

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد که 28 نفر از نیروهای کادر درمان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

از دفن شهدا در مقبره‌های جمعی تا اعلام آمادگی عراقی‌ها برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی

وی افزود: 15 مرکز درمانی در نتیجه این حملات آسیب دیده و دو بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره که کاملا از مدار فعالیت خارج شده و 23 خودروی آمبولانس هم هدف بمب‌های اسرائیل قرار گرفته و از کار افتادند.

الکیله گفت: نظامیان اشغالگر هر روز بیمارستان های غزه را به بمباران تهدید و دستور تخلیه می‌دهند که این امر جان صدها مریض و زخمی را تهدید می‌کند از جمله بیمارستان الدره که دیروز پس از اینکه با بمب‌های ممنوعه فسفر سفید اسرائیل هدف گرفته شد، تخلیه شد و قبل از آن هم بیمارستان بیت حانون در نتیجه حملات اسرائیل فعالیت آن متوقف شده است.

وزارت بهداشت غزه هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که گذرگاه انسانی برای ورود کمک‌های درمانی و پزشکی باز نشود، هزاران بیمار در معرض مرگ قرار دارند.

شهرک‌های صهیونیست‌نشین شهر ارواح شدند

از سوی دیگر در سرزمین‌های اشغالی نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با اشاره به بزرگی فاجعه برای شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار غزه در نتیجه عملیات طوفان الاقصی گفت: در شهرک کفار عزه 25 نفر کشته، 13 نفر مفقود، هفت نفر گروگان و شش نفر زخمی هستند، بقیه هم شهر را از بیم حملات مستمر مقاومت ترک کردند.

از دفن شهدا در مقبره‌های جمعی تا اعلام آمادگی عراقی‌ها برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی

این رسانه‌ها ابعاد فاجعه را در شهرک نیر عوز غیر قابل تصور خواندند و گفتند که نیمی از ساکنان این شهر با جمعیت 400 نفر کشته یا مفقود شدند .به گفته آنها شهرک کریات شمونه هم به شهر ارواح تبدیل شده است و در شهرک سدیروت هم بیش از 90 درصد از اهالی آن از وحشت حملات مستمر مقاومت تا امشب این شهرک را تخلیه و به هتل‌ها در شهرهای دیگر سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌شوند.

توصیه آمریکا به شهروندانش برای ترک فلسطین اشغالی

سخنگوی سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گفت که آمریکا به شهروندان آمریکایی مقیم سرزمین‌های اشغالی و نزدیکانشان پیشنهاد داده از طریق دریا از شهر حیفا به قبرس بروند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما می‌دانیم هر عملیات زمینی در غزه به دلیل وجود تونل‌های زیرزمینی در آنجا پیچیده خواهد بود.

وی گفت که پیش‌بینی می‌شود، گروگان‌های اسرائیلی نزد حماس در تونل‌های غزه نگهداری می‌شوند.

کتائب شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس در نوار غزه، با انتشار ویدئویی به نظامیان اشغالگر در خصوص هرگونه ورود به اراضی غزه هشدار دادند.

در آغاز ویدئو  این جمله هشدار آمده که این چیزی است که در هنگام ورود به غزه در انتظار شماست.

اذغان سازمان ملل به استفاده اسرائیل از سلاح ممنوعه

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد که اسرائیل در بمباران نوار غزه که مملو از غیرنظامیان بود، از بمب‌های فسفر سفید استفاده کرده است.

این سازمان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که  شواهد جمع‌آوری شده از بحران نشان می‌دهد واحدهای نظامی اسرائیل از گلوله‌های فسفر سفید در بمباران نوار غزه استفاده می‌کنند.

از دفن شهدا در مقبره‌های جمعی تا اعلام آمادگی عراقی‌ها برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی

آلمان به دنبال اخراج طرفداران حماس

نانسی ویزر، وزیر کشور آلمان از اخراج حامیان جنبش مقاومت اسلامی(حماس) از آلمان حمایت کرد.

ویزر در شماره روز یکشنبه خود به هفته‌نامه آلمانی Bild am Sonntag گفت: ما از تمام ابزارهای قانونی برای اخراج حامیان حماس استفاده خواهیم کرد.

وی از اظهارات لارس کلینگ بیل، رئیس حزب سوسیال دموکرات، شریک ائتلاف حاکم آلمان حمایت کرد که گفته بود اگر کسی که با شور و شوق در خیابان های آلمان جشن می گیرد، تابعیت آلمانی ندارد، پس باید از آلمان اخراج شود.

نیویورک تایمز: اسرائیل برای حمله زمینی به غزه آماده می‌شود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از سه افسر ارشد رژیم صهیونیستی گزارش کرد که ارتش اسرائیل برای حمله زمینی قریب الوقوع به نوار غزه با دهها هزار نظامی خود آماده می شود تا حماس را از بین ببرد.

نیویورک‌تایمز همچنین آورده است که در پی عملیات زمینی اسرائیل احتمالا حزب الله با موشک‌های نقطه زن و نیروهای زمینی خود به جبهه شمال اسرائیل حمله خواهد کرد.

در حالی که هنوز رژیم صهیونیستی به طور رسمی تصمیم خود را برای عملیات زمینی در نوار غزه اعلام نکرده است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که تیم‌های شناسایی اسرائیل جمعه گذشته برای مدت کوتاهی وارد نوار غزه شدند و ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای یک جنگ زمینی را افزایش داده است.

این رسانه‌ها به نقل از افسران رژیم صهیونیستی می‌گویند که به دلیل شرایط جوی این حمله از دیروز شنبه به چند روز بعد به تعویق افتاده است.

از کرانه باختری نیز خبر می‌رسد با بازداشت 55 فلسطینی دیگر از مناطق مختلف این منطقه تعداد بازداشتی‌های فلسطینی طی یک هفته اخیر به 455 نفر رسیده است.

چین: ظلم اسرائیل به ملت فلسطین نباید ادامه یابد

از سوی دیگر وانگ یی، وزیر خارجه چین گفته است که اقدامات اسرائیل در غزه پس از حمله حماس از حد دفاع از خود فراتر رفته است.

در بیانیه امروز یکشنبه وزارت امور خارجه چین آمده است که وانگ دیروز شنبه به همتای سعودی خود فیصل بن فرحان گفت که آنچه اسرائیل انجام می‌دهد فراتر از حد دفاع از خود است و رهبران آن باید دست از مجازات جمعی مردم غزه بردارند.

وزارت خارجه چین با بیان اینکه با همکاری طرف‌های ذیربط برای ایجاد آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند، گفت: ظلم علیه ملت فلسطین نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) هم امروز یکشنبه اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی بر تلاش این کشور برای تماس‌های فشرده و همکاری در جهت ایجاد آتش‌بس و توقف تنش‌ها و رفع محاصره غزه تأکید کرده است.

حمله حزب الله به ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان هم امروز یک‌شنبه اعلام کرد: گروه شهیدان «علی یوسف علاء‌الدین» و «حسین کمال المصری» با موشک‌های هدایت‌شونده پایگاه ارتش دشمن صهیونیستی در شهرک اشغالی شتولا را هدف قرار دادند.

در بیانیه حزب الله تأکید شده که این عملیات چندین تلفات در بین ارتش دشمن از جمله کشته و چند زخمی بر جای گذاشت.

حزب‌الله لبنان این عملیات را در چارچوب پاسخ به حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی در خاک لبنان دانست که خودروی حامل خبرنگاران را هدف قرار داده و موجب به شهادت‌رسیدن «عصام عبدالله» و چند شهروند لبنانی دیگر شد.

یک تانک رژیم صهیونیستی نیز لحظاتی پیش در موضع نظامی «الراهب» هدف راکت حزب الله قرار گرفت و سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ارتش اسرائیل منطقه واقع از مرز لبنان تا فاصله  چهار کیلومتری را منطقه نظامی بسته اعلام کرد و مانع از ورود شهرک نشینان شد و از شهرک نشینان در مرز با لبنان در فاصله 2 کیلومتری از لبنان درخواست کرد در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.

این رسانه‌ها می‌گویند: حزب‌الله به صدمه زدن به اسرائیل ادامه می‌دهد و ارتش اسرائیل تنها با بمباران برج‌های نظامی پاسخ می‌دهد. ما از غزه درس نگرفته‌ایم.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان امروز، یک‌شنبه  در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حسین کمال المصری» یکی از رزمندگان حزب الله اهل شهرک جویا که بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در دوشنبه گذشته زخمی شده بود، به شهادت رسید.

اعلام آمادگی الحشد الشعبی برای دفاع از فلسطین

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی هم در بیانیه‌ای تأکید کرد ما همه وظایف خود را در قبال فلسطینی‌ها چه در سطح کمک و چه در سطح نظامی انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: غیرممکن است که عراق نقطه شروعی برای آسیب رساندن به فلسطینی ها باشد، بلکه نقطه شروعی برای حمایت از آنها خواهد بود و عملیات طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیل یک رژیم متزلزل است.

الفیاض افزود: نقشه آواره کردن مردم غزه اسفبار  و غیر قابل اجراست و کاری که مقاومت انجام می‌دهد پاسخی به جنایات اشغالگر است و آمریکا شریک اساسی اشغالگری است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: ما پشتوانه اصلی حمایت از مقاومت هستیم و عراق اجازه نخواهد داد آمریکایی‌ها از رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها حمایت کنند.

الفیاض تأکید کرد: پیامدهای آنچه در غزه رخ داد بسیار بزرگ است و نتایج آن به‌ویژه در مورد عادی‌سازی به‌زودی ظاهر خواهد شد.

نشست شب گذشته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با احزاب ائتلاف الاطار التنسیقی( احزاب شیعی عراق) هم با تقدیر از موضع آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی عراق در نجف اشرف در حمایت از مساله فلسطین بود.

در بیانیه‌ای که پس از این نشست منتشر شد آمده است: شرکت کنندگان، حمله بی وقفه صهیونیست‌ها به سرزمین‌های فلسطینی و هدف گرفتن مستقیم غیرنظامیان، محاصره وحشیانه مسئولین رژیم اشغالگر علیه نوار غزه را که موجب وخامت اوضاع انسانی فلسطینیان شده است، محکوم کردند و از جامعه بین المللی می‌خواهند برای توقف این تجاوزگری اسرائیل علیه فلسطینیان به مسئولیت خود عمل کرده و اقدام کند.

آنها همچنین موضع دولت، پارلمان و ملت عراق و همچنین موضع مرجع عالیقدر دینی در حمایت از مساله فلسطین را ارج نهاده و خواستار ادامه تظاهرات و فعالیت‌های مردمی و ملی در حمایت از مساله فلسطین شدند.

 شرکت‌کنندگان در نشست موضع شجاعانه دولت عراق در دفاع از ملت فلسطین را تقدیر و تأکید کردند ادامه تلاش‌های دیپلماتیک با کشورهای جهان برای حمایت از ملت فلسطین اهمیت دارد.

آنها همچنین از پارلمان عراق خواستند پیش‌نویس و موضع یکپارچه‌ای را در قبال تجاوزگری رژیم صهیونیستی به تصویب برساند.

صنعاء: امارات با حمایت از دشمن صهیونیستی نفعی نمی‌برد

احمد غالب، عضو شورای عالی سیاسی یمن هم امروز یکشنبه تاکید کرد، دشمن صهیونیستی به محض ورود زمینی به نوار غزه بهای سنگینی خواهد داد.

وی تأکید کرد: وحدت میدان‌ها در فلسطین  و در کشورهای مختلف جبهه مقاومت به دشمن فرصت غلبه بر غزه را نمی‌دهد.

این مسئول یمنی امارات را مزدور بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خواند و گفت: امارات از جرایم ارتش دشمن صهیونیستی در کشتار فرزندان فلسطین و تخریب خانه‌هایشان حمایت می‌کند، در حالی که این حمایت‌ها به کارش نخواهد آمد.

وی بر آمادگی یمنی‌ها برای مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی در صورت ورود زمینی به جنگ علیه نوار غزه تأکید کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha