بررسی راه‌های توسعه همکاری آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4177750
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مروری بر اهم رویدادهای قرآنی هفته

بررسی راه‌های توسعه همکاری آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی

مهمترین رویدادهای هفته اول آبان‌ماه شامل موافقت با تأسیس هفت مؤسسه قرآنی، نشست لبیک جامعه قرآنی به ندای قدس در ایکنا، تشکیل شصت و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و شصتمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن و ... است.

اهم رویدادهای قرآنی هفتهبه گزارش ایکنا، صدر مهم‌ترین اخبار قرآنی رویدادهای هفته نخست آبان‌‌ماه، با برگزاری نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها، هفدهمین آئین تجلیل از حافظان کل قرآن، موافقت با تأسیس هفت مؤسسه به تعداد مؤسسات قرآنی کشور، نشست لبیک جامعه قرآنی به ندای قدس، همدردی 770 نوگل قرآنی مهد قرآن با کودکان غزه، نشست «نگاهی به مطالبات قرآنی نابینایان در حوزه‌های آموزشی و تبلیغی»، ثبت‌نام آزمون جبرانی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، دوره آموزشی کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش و ... همراه بود.

معرفی اعضای دوره آموزش عالی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان 

دوره آموزش عالی قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان یک بسته آموزشی کامل برای آموزش و پرورش قاریان طراز جمهوری اسلامی ایران برای حضور در محافل و مجامع و مسابقات بین‌المللی قرآن است که از سوی شورای عالی قرآن و با حضور جمعی از نخبگان جوان قرآنی در حوزه تلاوت قرآن در حال برگزاری است.

قاریان منتخب شرکت‌کننده در این دوره سه‌ساله، با حضور کارشناسان و مربیان بین‌المللی قرآن علاوه بر کار بر روی تکنیک‌های قرآنی براساس سبک قرائتی خودشان، مجموعه‌ای از دوره‌های مورد نیاز همچون اخلاق حرفه‌ای، تعاملات اجتماعی و بین‌المللی در عرصه رویدادهای قرآنی را نیز فراخواهند گرفت.

ایکنا طی برنامه‌ریزی به صورت هفتگی به معرفی یکی از این قاریان خوش‌خوان می‌پردازد و در هفته‌ای که گذشت سیدپارسا انگشتان؛ قاری جوان ساروی یکی از اعضای این دوره آموزشی را که به نام تیم ملی قاریان سطح ب جمهوری اسلامی ایران مصطلح شده است، معرفی کرد.

بررسی راه‌های توسعه همکاری آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی

برگزاری نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها

سی و ششمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی از ۲۹ مهرماه تا اول آبان‌ماه در این سازمان برگزار شد. این نشست سه روزه با حضور حجج اسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، معاونان و مدیران این سازمان و رؤسای ادارات امور قرآنی کشور همراه بود.

در این نشست مباحثی، چون رویکرد‌های کلان و طرح راهبردی سازمان دارالقرآن الکریم، تحلیل برنامه‌های عملیاتی و نقش‌آفرینی جامعه قرآنی و ... مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت تسهیل بهره‌مندی مردم از معارف قرآن گفت: وظیفه ما بهره‌مندی از عمق مفاهیم و معارف قرآن و انجام جهاد تبیین است بنابراین باید از تمام امکانات سازمان برای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کنیم تا میزان بهره‌‌مندی‌ مردم از قرآن بیش از قبل باشد.

محفل قرآنی «منادی» به یاد شهدای مظلوم غزّه برگزار شد

بیست و هفتمین محفل از سلسله محافل قرآنی منادی، توسط مجمع قرآنیان اسلامشهر با حضور قاریان، حافظان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور و بار حضور پرشور علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم و به یاد شهدای مظلوم غزّه برگزار شد.

محفل قرآنی «منادی» به یاد شهدای مظلوم غزّه

در این برنامه ضمن محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و دعا برای آزادی قدس شریف، محمد کاظمی، قاری بین‌المللی کشور به تبیین و روشنگری وقایع اخیر و طوفان‌الاقصی و وظایف مسلمین از دیدگاه آیات قرآن کریم پرداخت و قاریانی چون امیرمحمد سبزی، محمد خلیفه‌لو، حمید جلیلی، علی خشنود، وحید خزایی، حسین فردی، جعفر فردی، محسن قاسمی و همچنین محمد کاظمی آیاتی را تلاوت کردند.

در پایان این مراسم خط‌نوشته‌هایی نیز توسط خبیری استاد خوشنویسی و از اعضای مجمع قرآنیان اسلامشهر، نگاشته و به میهمانان این برنامه اهدا شد.

هفدهمین آئین تجلیل از حافظان کل قرآن 

این مراسم با معرفی ۲۷ حافظ قرآن و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر؛ تولیت آستان و حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن عرفانی؛ معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق شهر ری برگزار شد.

طی این مراسم قاضی‌عسگر قرآن را یکی از دو امانت پیامبر در نزد امت اسلامی توصیف کرد و گفت: ما باید علاوه بر حفظ قرآن و اهتمام به آن، از رهنمودهای آن نیز الهام گرفته و آن را برای زندگی سعادتمند و حیات طیبه سرلوحه قرار بدهیم که این امر نیاز به تدبر و تعمق در آن دارد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از امتیازات اسلام بر سایر ادیان را دارا بودن کتابی عنوان کرد که برخلاف کتب سایر ادیان که به مرور زمان دچار تحریف شده‌اند، همچنان محفوظ باقی مانده است و گفت: این امر به آن دلیل است که صاحب قرآن خود تعهد به حفظ و حراست از آن کرده است. وقتی به انجیل، به تورات و به زبور که البته به نظر می‌رسد دیگر وجود خارجی نداشته باشد نگاه می‌اندازید، این تحریف به وضوح قابل مشاهده است و مثلاً انجیل در اقوال مختلفی نقل شده است که با آنچه حضرت عیسی(ع) گفته، تفاوت زیادی دارد لذا این کتب دیگر مطلبی که در اعصار و روزگار مختلف گره‌ای از کار جامعه بشری باز کنند در اختیار ندارند.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: در عوض وقتی به قرآن نظر می‌کنیم، مشاهده می‌شود که این کتاب آسمانی طی بیش از ۱۴ قرن همچنان با همان محتوا، کوچکترین تحریف در آن صورت نگرفته و کم و زیاد نشده است و به عنوان یک کتاب مرجع دارای جامعیت و شمول مکانی و زمانی است و هر آن می‌توان مطالب نویی از آن استخراج کرد که پیش از آن کسی اشاره‌ای به آن نداشته است.

هفدهمین آئین تجلیل از حافظان کل قرآن 

طی این مراسم از حافظان کل قرآن کریم مرکز قرآن این آستان چون محدثه رحیم‌زاده، حدیثه رحیم‌زاده، زهرا اکبری، کوثر حسنی، زهرا بیات، ریحانی قدیری، زهرا عرب‌پور، مهناز احمدی، سماء حاجی‌مرادی، مهدیه گنجعلی، نازنین‌زهرا علیزاده، فاطمه دادور، هستی حاجی‌ابوکهکی، سوگند بختیاری، ریحانه احمدزاده، مهدا رحمتی، ریحانه احمدی، لطیفه احمدی، سارا ترکاشوند، الهام شب‌باز، سعدا عزیزی، جنان عهدی، مهدیه مهدوی، زهرا مهدوی، عادله کاماچی و مهدی ابراهیمی‌نیا، مهدی بهاء‌الدین‌بیگی و یاسین نوذری تجلیل شد.

۷ مؤسسه به تعداد مؤسسات قرآنی کشور اضافه شد

پنجاهمین جلسه رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت با موضوع بررسی پرونده تأسیس هفت موسسه قرآن و عترت در حوزه‌های آموزش عمومی و تخصصی در محل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد که طی آن با تأسیس هفت موسسه قرآنی در استان‌های مختلف چون مبلغات شهر تهران، بیت‌الزهرا(س)، قائم آل‌محمد، نعیم کازرون، امام حسین(ع)، راه آسمان، نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع)، موافقت شد.

۷ مؤسسه به تعداد مؤسسات قرآنی کشور اضافه شد

راهی برای یادگیری مقامات در تلاوت 

در راستای ارائه محتوای بسته آموزشی تقلید در تلاوت قرآن کریم با تدریس علی محرابی، قاری، مدرس و حافظ قرآن از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و انتشار آن شنبه‌های هر هفته از سوی خبرگزاری، در هفته‌ای که گذشت قسمت پنجم این بسته ارائه شد. در این قسمت یونس شاهمرادی، حائز رتبه اول مسابقات قرآن عطرالکلام عربستان نیز حضور دارد.

بیانیه شورای عالی قرآن شهرداری تهران در پی محکومیت جنایات غزه 

شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران نیز در کنار سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و مردمی در خصوص عملیات طوفان الاقصی و کشتکار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه بیانیه‌ای را صادر کرد.

نشست لبیک جامعه قرآنی به ندای قدس 

نشست لبیک جامعه قرآنی به ندای قدس در پی وقایع اخیر غزه و عملیات طوفان‌الاقصی با حضور جمعی از پیشکسوتان، استادان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشورمان به دو صورت حضوری و وبیناری در سالن اجتماعات شهید تقوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد و در این نشست رسالت و نقش جامعه قرآنی در تبیین عملیات طوفان‌الاقصی مورد بررسی قرار گرفت.

نشست لبیک جامعه قرآنی به ندای قدس 

در این نشست به سوابق ننگین قوم یهود براساس آیات قرآن کریم اشاره شد. همچنین در بخش دیگری از این نشسست بدون برنامه بودن جامعه قرآنی در موضوعات و رویدادهایی همچون طوفان الاقصی و ... مورد تأکید قرار گرفت.

لزوم ورود جدی فعالان قرآنی به موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... روز و تبدیل شدن به گروه مرجع و جریان‌ساز در این موضوعات از دیگر مباحث مورد اشاره در این نشست بود.

در این نشست اساتیدی همچون عبدالرسول عبایی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدعلی خواجه‌پیری، مریم حاج‌عبدالباقی، ولی یاراحمدی، محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم، رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج و جلیل بیت‌مشعلی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا حضور داشتند و اساتیدی همچون سیدعلی سرابی، شهریار پرهیزکار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی و سیدکریم موسوی نیز به صورت مجازی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

بخش نخست این نشست با عنوان «لزوم تبیین جایگاه جامعه قرآنی در جریان‌سازی و مرجعیت جهانی» و بخش دوم این نشست با عنوان «نقش حافظان و قاریان قرآن در تبیین طوفان الاقصی/ پیشنهاداتی برای خروج از رخوت» به روی خروجی قرار گرفت.

نگاهی به مطالبات قرآنی نابینایان در حوزه‌های آموزشی و تبلیغی 

برنامه افق رادیو قرآن در این هفته با موضوع مطالبات و فعالیت‌های قرآنی حوزه نابینایان و با حضور آرزو اسلامی، بانوی روشندل حافظ کل قرآن کریم و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به روی آنتن رفت.

در این برنامه سیدمحمدجواد حسینی، سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و محمد بابایی، مدیر مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی ایران روی خط تلفنی این برنامه آمدند.

در این برنامه که سیدمحمدجواد حسینی، سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و محمد بابایی، مدیر مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی ایران روی خط تلفنی این برنامه آمدند، آرزو اسلامی، مطالبات قرآنی نابینایان را در سه حوزه آموزشی، تبلیغی و ترویجی و پژوهشی تقسیم‌بندی کرد و در ادامه به برشمردن برخی از مصادیق این مطالبات پرداخت.

همدردی 770 نوگل قرآنی با کودکان غزه 

همدردی 770 نوگل قرآنی با کودکان غزه

دومین جشنواره هزار نوگل قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) از سوی دارالقرآن این وزارتخانه و با مشارکت سازمان عقیدتی - سیاسی ودجا به میزبانی اداره نصر در سالن همایش‌های امام علی(ع) شهرک امام خمینی(ره) ودجا برگزار شد.

تشکیل کارگروه بررسی راهکارهای قانونی استفاده مؤسسات قرآنی از امکانات آموزش و پرورش 

شصتمین جلسه كمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن كشور در سالن جلسات اجتماعات معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزار شد.

شصتمین جلسه كمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن كشور

مصوبات این جلسه:

  •  جلسه یا جلساتی به منظور تبیین طرح ارائه شده «مدارس حفظ‌محور» تا دو هفته آینده تشکیل و خروجی آن به دبیرخانه کمیسیون اعلام شود.
  • تشکیل کارگروهی با حضور نماینده کارگروه توسعه، واحد حقوقی وزارتخانه، نماینده اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و نماینده کمیسیون و سازمان اوقاف و امور خیریه و امور مساجد به منظور تسهیل امکان استفاده مؤسسات قرآنی ـ مردمی از فضاها و امکانات در اختیار آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها. مصوبه این کارگروه، همان مصوبه کمیسیون است. این کارگروه متشکل از این اعضا تا نیمه آبان‌ماه تشکیل جلسه دهند، آیین‌نامه تنظیم شود و خروجی این کمیته مصوبه، کمیسیون می‌شود.

آغاز ثبت‌نام آزمون جبرانی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن 

ثبت‌نام آزمون تجدیدی مرحله دوم (شفاهی) هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آغاز شد.

زمان ثبت‌نام این آزمون تا سوم آبان‌ماه ادامه داشت و تمامی افرادی که قبلا در هجدهمین دوره ثبت‌نام و به مرحله دوم آزمون(شفاهی) راه یافته‌اند، مجاز به ثبت نام بودند.

افرادی که در مرحله اول(کتبی) آزمون سال جاری حضور داشته و پس از اخذ امتیاز لازم به مرحله دوم راه یافته‌اند، در صورت عدم ثبت نام برای آزمون آبان ماه، صرفاً از یک نوبت آزمون شفاهی سال بعد، معاف خواهند بود و در صورت ثبت نام، معافیت این گروه از حافظان برای سال بعد، لغو خواهد شد.

شصت و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن

تصویب ۷ اولویت برای مسابقات قرآن ایران 

شصت و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با حضور مهدی اسماعیلی، وزیز فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارت ارشاد و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این کمیسیون برگزار شد. طی این جلسه هفت اولویت این سند برای اجرایی‌سازی در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بدون رأی‌گیری به تصویب رسید؛ همچنین در این نشست بر مردمی شدن مسابقات قرآن تأکید شد.

در بخشی از این نشست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به تحولات این روزهای منطقه و عملیات طوفان‌الاقصی گفت: مردم غزه این روزها به صورت عجیب زیر موشک‌باران وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و تعداد زیادی از مردم بی‌پناه به شهادت رسیده‌اند، تاکنون بیش از ۱۸۰۰ کودک در این درگیری‌های اخیر شهید شده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یک فاجعه بزرگ انسانی و فراتر از آن نسل‌کشی در حال وقوع است، افزود: وجدان‌های بیدار در همه دنیا نسبت به این موضوع واکنش نشان‌ می‌دهند و حاکی از آن است که اتفاقات رخ داده یک مسئله دینی و اسلامی نیست، بلکه یک مسئله انسانی است و باید همه اراده‌ها برای برخورد با این رژیم غاصب تجمیع شود.(متن کامل سخنرانی)

طرح قرآنی «قلب سلیم» برگزار می‌شود

سومین نشست مساجد قرآنی شهرداری تهران در محل شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با موضوع تبیین نحوه اجرای طرح قرآنی «قلب سلیم» برگزار شد. که طی آن مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران  گفت: طرح آموزش هوشمند قرآن با عنوان قلب سلیم در مساجد، مدارس، منازل و محلات ۳۵۲گانه تهران برپا می‌شود.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی واگذار نشده است 

برنامه صف اول شبکه خبر شامگاه دوشنبه اول آبان‌ماه با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بررسی فعالیت‌های این معاونت به روی آنتن این شبکه تلویزیونی رفت.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه با اشاره به تشتت صورت گرفته در موضوع انتقال دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان تبلیغات، گفت: این شورا واگذار نشده است.

آغاز چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن 

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم را به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن کریم در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از بین افراد واجد شرایط، آغاز کرد.

این فراخوان ویژه اعضای هیئت علمى پیوسته یا وابسته و دستیاران آموزشی است که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند. بارگذاری گواهی یا حکم کارگزینی توسط این دسته از متقاضیان الزامی است. در این فراخوان تنها قبول‌شدگانی که واجد شرایط باشند، به آزمون شفاهی دعوت خواهند شد. شرط دعوت به آزمون شفاهی، کسب حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون کتبی است.
مدرسانی که تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته، می‌توانند برای تمدید مجوز خود در این فراخوان ثبت‌نام کنند. «این دسته از مدرسان» و «ائمه جماعات دانشگاه آزاد اسلامی که قرارداد معتبر دارند» از آزمون کتبی معافند.

چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان نهاجا

این دوره از مسابقات طی بازه زمانی دوم و سوم آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد که آیین افتتاحیه این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. 

ضبط ۱۵۰ قطعه تلاوت تصویری از اساتید و قاریان ممتاز استان‌ها

در ادامه تولید تلاوت قرآن در استان­‌ها، در همکاری مشترک بین صدا و سیمای مراکز سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان تعداد ۱۵۰ قطعه تلاوت تصویری از اساتید و قاریان ممتاز استان‌های مذکور ضبط شد.

علی قاسم‌آبادی، معاون تولید و نظارت شورای عالی قرآن در مهرماه جاری به عنوان کارشناس ناظر در این مراکز حضور یافته و اقدام به ضبط تلاوت‌های اذان­‌گاهی از نخبگان تلاوت این استان­‌ها کرده است. شایان ذکر است تلاوت­‌هایی که ضبط شده پس از انجام مراحل تدوین و نظارت در اوقات اذان­گاهی شبکه­‌های هامون، خاوران و کرمان پخش خواهد شد.

دوره آموزشی کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش برگزار شد

همایش دوسالانه توانمندسازی و آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات سراسر کشور و مناطق آموزش و پرورش با ظرفیت حدود هزار نفر در اردوگاه میرزاکوچک‌خان جنگلی رامسر برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارم آبان‌ماه و در دومین روز این دوره به صورت مجازی به بیان سخنانی در جمع کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش سراسر کشور پرداخت و گفت: زیاد در حق قرآن کریم کوتاهی کرده‌ایم، برای اینکه قدری از این کوتاهی‌ها در امر ترویج و آموزش قرآن کریم جبران شود، باید تلاش خود را مضاعف کنیم. با وجود این کوتاهی‌ها اما مجموعه‌های قدرتمند و موثری هم هستند که کارهای مفید زیادی در حوزه قرآن انجام می‌دهند، یکی از این مجموعه‌ها همین دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و کارشناسان امر قرآن و عترت است. این دارالقرآن‌ها علاوه بر گستردگی از حیث کمیت، اثرگذاری کیفی و موثری نیز دارند. علاوه بر اینها داشتن مدیریت متمرکز یکی دیگر از امتیازات آن است و شاید بتوان گفت که این دارالقرآن‌ها بزرگترین شبکه قرآنی محسوب می‌شود.

اعلام اسامی راه‌یافتگان به آزمون کشوری حفظ کل مهد قرآن 

اسامی نهایی راه‌یافتگان مرحله کشوری پانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر «ترنم وحی» سال ۱۴۰۲ ویژه حافظان عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور از طریق پایگاه اینترنتی این مؤسسه اعلام شد.

اپلیکیشن اطلس مؤسسات قرآنی کشور طراحی شد

نرم‌افزار اطلس مؤسسات قرآنی برای برقراری ارتباط بین مردم با مؤسسات و مراکز قرآنی بر اساس استان و نوع آموزش‌های مورد نیاز طراحی شده و در حال توسعه است. در این برنامه می‌توانید مؤسسات مذهبی و قرآنی، خانه‌های قرآن و... را بر اساس استان محل سکونت خود دید.

اپلیکیشن اطلس مؤسسات قرآنی کشور، اولین نسخه از این گروه است که با هدف راهنمایی مخاطبان برای جست‌و‌جو، شناخت و بهره‌گیری از مؤسسات قرآنی عمومی و تخصصی با رعایت بُعد جغرافیایی(نزدیک‌ترین مؤسسه) توسط اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (ع) طراحی و ارائه شده است.

اعلام آمادگی مدرسان قرآن برای حضور در کنار مردم غزه 

با توجه به مصوبه کمیته هماهنگی برنامه جامعه قرآنی در حمایت از طوفان‌الاقصی دفاع از مردم مظلوم غزه، به همت اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، سامانه ثبت‌نام مدرسان قرآن در دفاع از قدس شریف، راه‌اندازی شده است.

تاکنون ۵۵۶ نفر از اساتید و فعالان قرآنی کشور به منظور اعزام و دفاع از مردم مظلوم غزه، از طریق این سامانه «قدس تنها نیست» اعلام آمادگی کردند. از اساتید و فعالان جامعه قرآنی علاقه‌مند به حضور در دفاع از قدس شریف، دعوت می‌شود به سامانه https://palestinedefense.ir.ink مراجعه کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha