مصر: ارتکاب فجایع اسرائیل برای آواره کردن فلسطینیان را برنمی‌تابیم
کد خبر: 4176162
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مصر: ارتکاب فجایع اسرائیل برای آواره کردن فلسطینیان را برنمی‌تابیم

رئیس جمهور مصر، مقصود رژیم صهیونیستی از قتل عام فلسطینی‌ها در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را آواره کردن فلسطینیان به مصر خواند و تأکید کرد که مصر نابودی مسئله فلسطین با ابزارهای نظامی را برنمی‌تابد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز چهارشنبه، 26 مهر در نشست خبری  مشترک با صدر اعظم آلمان در قاهره تأکید کرد که آنچه در غزه روی می‌دهد یک عملیات نظامی علیه حماس نست بلکه با هدف آواره کردن اهالی نوار غزه انجام می‌شود.

السیسی با بیان اینکه مصر به انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح متعهد است، گفت: ما نبودیم که گذرگاه را بسته‌ایم، بلکه این رژیم صهیونیستی است که با حملات هوایی خود مانع بازگشایی گذرگاه می‌شود.

رئیس جمهور مصر گفت: اگر از ملت مصر بخواهم با ایده آواره کردن فلسطینیان مخالفت کنند، میلیون‌ها مصری به این دعوت پاسخ می‌دهند.

وی تاکید کرد: آنچه هم اکنون رخ می‌دهد، تلاش برای وادار کردن غیرنظامیان به مهاجرت به سمت کشور مصر است و این موضوعی غیرقابل قبول است.

السیسی با بیان اینکه مصر مخالف نابودی مسئله فلسطین با استفاده از ادوات نظامی است، گفت: مصر بر موضع خود در حمایت از حق مشروع فلسطین در خاک و مبارزه ملت خود باقی خواهد ماند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به خطر وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه گفت: باید اجازه رسیدن کمک‌های امدادی و بشردوستانه به نوار غزه و پیشبرد کار نهادهای سازمان ملل و بشردوستانه داده شود.

رژیم صهیونیستی شب گذشته با حمله هوایی به بیمارستان المعمدانی غزه صدها خانواده فلسطینی را عزادار کرد؛ این حمله موشکی منجر به شهادت ۵۰۰ نفر و بر جای ماندن بیش از هزار زخمی شد.

انتهای پیام
captcha