وعده الهی درباره مقاومت فلسطین به‌زودی محقق می‌شود
کد خبر: 4176645
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

وعده الهی درباره مقاومت فلسطین به‌زودی محقق می‌شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه وعده الهی به‌زودی درباره مقاومت فلسطین محقق می‌شود گفت: نصرت خدا نصیب صابران است و خدا در آیات کتاب خود، به همه بشارت داده است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 28 مهرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به فجایع غزه گفت: مسئولیت این موضوع بر عهده همه ماست و همه مسئول هستیم در برابر این جنایت و نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی واکنش نشان دهیم.

وی با طرح این سؤال که چرا دنیا و کشورهای اسلامی در برابر این فجایع ساکت هستند، افزود: اقداماتی که در حال انجام است، سیاست آمریکاست اما اگر این جنایات ادامه پیدا کند، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند آنها را کنترل کند آنگاه معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ دهد. این کشتار فجیعانه که نشان از خباثت‌های صهیونیست‌ها دارد، باید پایان یابد و همه مسلمانان جهان باید به آنها کمک کرده و فلسطینی‌ها هم باید مقاومت کنند و در سرزمین خود بمانند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری که می‌فرماید: هیچ مشکلی پیش نمی‌آید مگر اینکه خداوند متعال در این مشکل نعمت‌هایی برای شما نهاده است، افزود: این نعمت گاه صبوری، بصیرت و پیشرفت است همچنانکه در هر سختی، راحتی و کسب فیضی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: خداوند متعال نیز در قرآن اعلام کرده که «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً» و این وعده الهی است و وعده الهی محقق می‌شود. فرزندان فلسطین نیز به این آیه توجه داشته باشند و بدانند که با سختی‌ها و مصیبت‌های شما، پیروزی در راه است و این وعده خداست. آمریکا و اسرائیل غاصب هیچکدام ماندنی نیستند، اینها رفتنی هستند و نصرت خدا نصیب صابران است و خدا در آیات کتاب خود، به همه بشارت داده است.

وی تصریح کرد: آمریکا سرلوحه فتنه‌ها در فلسطین است و مسلمانان جهان باید در برابر این فتنه‌ها آگاه باشند و اتحاد خود را در برابر این شیطان بزرگ حفظ کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نخبگان گفت: رهبر انقلاب فرمودند که برای ورود به فصل تازه‌ای از تحرک علمی باید خود را آماده کنیم و اگر می‌خواهیم کشور ما از آسیب‌های متعارف کشورهای دیگر دور بمانند باید پیشرفت علمی داشته باشیم و در حمایت از نخبگان و مسئله دانش بنیان سستی نکنیم و سرمایه‌گذاری از نوع نوآوری‌های علمی داشته باشیم.

ناصری ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که آینده روشن و امیدبخشی برای کشور می‌بینند و با تجربه‌های گذشته می‌توانیم به استقبال آینده‌ای درخشان برویم اما برخی‌ها توان دارند، اراده ندارند و برخی اراده هم ندارند و خود کم بینی دارند و دچار خود تحقیری هستند و به خاطر بی‌اعتقادی به توانایی خود و ظرفیت‌های کشور، استقلال فکری ندارند و مدام در زندگی فردی و اجتماعی عقب هستند در حالی که رهبر انقلاب می‌فرمایند که باید خودباور باشید.

وی تصریح کرد: اگر از فرصت خواستن توانستن است، استفاده نکنیم، به خود و کشور ظلم و خیانت کرده ایم زیرا ما استعداد و ظرفیت داریم و باید در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha