۳۰ ویژه‌برنامه کتابخوانی در دامغان برگزار می‌شود
کد خبر: 4177233
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

۳۰ ویژه‌برنامه کتابخوانی در دامغان برگزار می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان از برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه طی هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

کتاب

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ابراهیم پورتقی، سرپرست این اداره در دامغان 30 مهر با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای نخستین بار در این شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در جامعه اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی موجب ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه شویم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان به وجود شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: کتاب هیچ جایگزینی برای خود ندارد که در این راستا قرار است برای نخستین بار کارگاه‌های آسیب‌شناسی در زمینه کتاب و کتابخوانی در شهرستان دامغان برگزار شود.

پورتقی تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست انجمن نهضت مطالعه مفید، عصری با شعر به عنوان یار قدیمی، برگزاری مسابقه فرهنگی محافل ادبی، تجلیل از کتابداران، راه‌اندازی پاتوق کتاب و کتابخانه‌های تخصصی و تجلیل از خرد سال‌ترین و مسن‌ترین کتاب خوان شهرستان را از برنامه‌های حوزه کتابخوانی برشمرد.

به گفته وی برپایی ایستگاه نقاشی کتاب، برپایی نمایشگاه خیابانی کتاب و برگزاری تور رسانه‌ای و عکاسان کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت هفته کتاب در دامغان است.

انتهای پیام
captcha