افزایش میزان اهدای خون در همدان
کد خبر: 4177661
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

افزایش میزان اهدای خون در همدان

مدیرکل انتقال خون همدان از افزایش میزان اهدای خون در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۶ هزار و ۳۰۵ واحد خون اهدا شده است که در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، چراکه مردم از ترس ناشی از کرونا خارج شده‌اند.

افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۶ هزار و ۳۰۵ واحد خون اهدا شده است که در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، چراکه مردم از ترس ناشی از کرونا خارج شده‌اند و البته فراخوان اهدای خون نیز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه امسال نیز سه هزار و ۴۷۵ واحد خون اهدا شد، افزود: با توجه به اینکه پس از عبور از موج کرونا جراحی‌ها بیشتر شده؛ نیاز به خون نیز بیشتر شده است. همه افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند ابتدا آزمایش گروه خونی و سپس آزمایش‌های عفونی خون برای آنها انجام می‌شود که در صورت نداشتن مشکل، روند اهدای خون انجام می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه از مجموع مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون ۸۷۸ نفر خانم و مابقی آقا بودند، بیان کرد: همچنان شمار بانوان در اهدای خون بسیار کمتر از آقایان است، چراکه تصور غلط مبنی بر مضر بودن اهدای خون برای بانوان وجود دارد. همچنین از مجموع اهداکنندگان خون، چهار هزار و ۶۲۳ نفر از اهداکنندگانی بودند که برای بار اول به مراکز ما مراجعه می‌کردند.

انتهای پیام
captcha