تلاش شهروند غیرمسلمان برای معرفی جاذبه‌های حلال ژاپن
کد خبر: 4178968
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

تلاش شهروند غیرمسلمان برای معرفی جاذبه‌های حلال ژاپن

ایکوتو هونگو به عنوان یک غیر مسلمان ژاپنی اطلاعات غذای حلال را برای مسلمانانی که به ژاپن سفر می‌کنند در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد تا این کشور را به گردشگران مسلمان معرفی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Have Halal Will Travel، در دنیایی مملو از موانع و باورهای غلط، برخی از افراد کارهایی را آغاز می‌کنند که پلی بین فرهنگ‌ها ساخته و به روش‌های منحصربه‌فرد خود فراگیر بودن را ترویج می‌کنند.

با ایکوتو هونگو(Ikuto Hongu)، خالق محتوای غیرمسلمان 24 ساله از شهر کوبه ژاپن است که با روحیه‌ای دلگرم و مصمم، رسالت خود را بر این گذاشته که ژاپن را از طریق پست‌های اینستاگرام خود برای مسلمانان جذابتر کند.

سفر ایکوتو به دنیای غذای حلال و گزینه‌های مسلمان‌پسند در ژاپن در سال 2022 و در جریان برنامه یک ساله تبادل دانشجو دانشگاه مالایا در کوالالامپور آغاز شد. او در برخورد با گروهی متنوع از دوستان مسلمان خود متوجه شد که یافتن غذای حلال در ژاپن اغلب برای مسافران مسلمان یک کار دلهره‌آور است. در آن زمان، ایکوتو اطلاعات محدودی در مورد اسلام، حلال و محدودیت‌های غذایی که مسلمانان رعایت می‌کنند، داشت.

ایکوتو در مورد این موضوع گفت: دوستان من عاشق سفر به ژاپن بودند اما به سختی به دنبال غذای حلال بودند. آنها به من گفتند که وقتی به ژاپن می‌روند مجبورند هر روز کباب بخورند. آنها همچنین نودل فوری می‌آورند و در هتل غذا می‌خورند. من کاملاً شگفت زده شدم! من عاشق غذاهای ژاپنی هستم، بنابراین می‌خواهم آن را با دوستان مسلمانم به اشتراک بگذارم.

این یک گفت‌وگوی ساده با دوستان تازه‌اش، علاقه‌ ایکوتو را برانگیخت تا در ابتدا در مورد گردشگری حلال، غذاهای حلال و آداب و فرهنگ اسلامی بیاموزد.

ایکوتو با دانش جدید و تمایل معرفی غذاهای ژاپنی به دوستانش، کار خود را آغاز کرد. در مارس 2023، او حساب اینستاگرام خود را راه اندازی و مصمم شد که اطلاعات ارزشمندی در مورد گزینه‌های حلال، مکان‌های نمازخواندن و تجربیات شخصی خود به عنوان یک غیر‌مسلمان در حال کاوش در ژاپنی که دوستدار مسلمانان است به اشتراک بگذارد.

غیرمسلمان ژاپنی و تلاش برای معرفی ژاپن به گردشگران مسلمان

او می گوید: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه شدم این بود که چون غیرمسلمان هستم، اجازه ورود به مساجد را نداشتم. او می‌خواست اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت عمیق‌تر شدن در قرآن و درک شعائر اسلامی بیابد، از این رو برای راهنمایی به دوستان مسلمان و امامان مساجد مراجعه کرد.

در ابتدای فعالیت اینستاگرامی او، ایجاد اعتماد بین فالوورهای او چالش برانگیز بود. شک و تردید برای ایکوتو به وجود آمد، با این حال، او با اراده، فداکاری و نیت واقعی، به تدریج دل مخاطبان خود را به دست آورده و اعتماد و احترام آنها را به خود جلب کرد.

کمک گرفتن از فالوور‌های اینستاگرام

برای برآوردن نیازهای خاص مسافران مسلمان، ایکوتو هم به فالوور‌های خود و هم به خود رستوران‌ها متکی است. اغلب اوقات، فالوور‌های او رستوران‌های حلال را توصیه و این مؤسسات برای تبلیغات به او مراجعه می‌کنند. در حالی که رستوران‌های دارای گواهی حلال در ژاپن کمیاب هستند، افزایش تقاضا از سوی گردشگران مسلمان، بسیاری از رستوران‌ها را تشویق کرده است تا به ترجیحات غذایی مسلمانان توجه کنند.

ایکوتو گفت: این بدان معناست که رستوران‌های بیشتری در مورد جدا کردن غذاهای بدون الکل و گوشت خوک از منوی معمولی خود و ارائه گزینه‌های در دسترس‌تر برای مسافران مسلمان یاد می‌گیرند.

یکی از روشنگرانه‌ترین جنبه‌های سفر ایکوتو، بازدید او از مساجد بوده است. این فقط در مورد دیدن از نزدیک مساجد نیست، بلکه وارد شدن در گفت‌وگوهای صمیمانه‌ای با امامان و جوامع مسلمان است. این برخوردها درک او را از اسلام گسترش داده و فضایی برای گفت‌وگوی آزاد ایجاد کرده است.

ایکوتو گفت: از فرآیند یادگیری، هم از طریق تجربیات شخصی و هم از طریق گفت‌وگوهای عمیق‌تر، کاملاً لذت می‌برم.

چیزی که ایکوتو در مورد اسلام بیشتر تحسین می‌کند روشی است که مسلمانان انجام کارهای خوب را در زندگی روزمره خود با هدف نهایی رسیدن به بهشت در زندگی پس از مرگ در اولویت قرار می‌دهند. فداکاری آنها برای داشتن یک زندگی عادلانه به روحیات ایکوتو می‌خورد. او در قرآن کاوش کرده و درس‌های ارزشمندی در مورد چگونگی داشتن یک زندگی رضایت‌بخش کشف می‌کند.

غیرمسلمان ژاپنی و تلاش برای معرفی ژاپن به گردشگران مسلمان

تجربه ایکوتو به سمت ترویج گزینه‌های حلال یک ماجراجویی آشپزی بوده است. او از هر تجربه‌ای لذت می‌برد، از چشیدن غذاهای حلال ژاپنی تا لذت بردن از گوشت گاو کوبه برای اولین بار.

او گفت: من در کوبه به دنیا آمدم و بزرگ شدم، اما هرگز گوشت گاو کوبه نخوردم زیرا خیلی گران بود! اما خوشحالم که از طریق کارم توانستم آن را امتحان کنم.

برنامه‌های آینده

ایکوتو برنامه‌های بزرگی برای آینده دارد. او قصد دارد کار خود را به سایر کشورهای غیر‌اسلامی گسترش دهد و غذاهای حلال و مکان‌های مناسب مسلمانان را ترویج کند. علاوه بر این، اپلیکیشن Halal Navi او قرار است به ابزاری ضروری برای مسافران مسلمان در ژاپن تبدیل و به آنها کمک کند تا رستوران‌ها و نمازخانه‌ها و هتل‌های مناسب مسلمان را پیدا کنند.

داستان ایکوتو هونگو گواهی الهام‌بخش بودن تفاوت‌ها است که یک فرد می‌تواند ایجاد کند. او با پذیرش فراگیری و وقف خود به یک مأموریت تبادل فرهنگی، لبخند را به چهره‌ها می‌آورد و در عین حال ژاپن را به مقصدی دلپذیرتر برای بازدیدکنندگان مسلمان تبدیل می‌کند. او با تلاش‌های خود ثابت می‌کند که اقدامات کوچک می‌توانند تأثیر زیادی در ساختن دنیایی بهتر و هماهنگ‌تر داشته باشند.

ترجمه: محمدحسن گودرزی 

انتهای پیام
captcha