اعتراض ترکیه به استانداردهای دوگانه درباره فلسطین و قرآن‌سوزی در اروپا
کد خبر: 4178993
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

اعتراض ترکیه به استانداردهای دوگانه درباره فلسطین و قرآن‌سوزی در اروپا

هاکان فیدان اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از تظاهرات حامی فلسطین و در عین حال اجازه دادن به سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم به بهانه آزادی بیان در برخی از کشورهای اروپایی را استانداردهای دوگانه توصیف و از آن انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از تظاهرات حامی فلسطین و در عین حال اجازه دادن به سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم به بهانه آزادی بیان در برخی از کشورهای اروپایی را استانداردهای دوگانه توصیف و به شدت  از آن انتقاد کرد.

فیدان در دیدار روز دوشنبه خود با نیکلاس مایر لاندروت، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ترکیه و سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آنکارا، پایتخت، تأکید کرد که حملاتی که غیرنظامیان در نوار غزه را هدف قرار می‌دهند غیر قابل‌قبول است.

وی به گفته منابع دیپلماتیک ترکیه بر ضرورت توقف فوری این حملات و اعلام آتش‌بس تأکید کرد.

فیدان تصریح کرد: ما باید از رسیدن مناقشه به سطح منطقه‌ای جلوگیری کنیم و روند صلح با هدف راه‌حل دو کشوری را در اسرع وقت در چارچوب معیارهای مورد توافق و با استفاده از سازوکار ضمانت دوجانبه، آغاز کنیم.

وزیر خارجه ترکیه افزود: اقدامات برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت تظاهرات حامی فلسطین و در عین حال اجازه دادن به حملاتی که به بهانه آزادی بیان کتاب مقدس ما قرآن را هدف قرار می‌دهند، آشکارا استانداردی دوگانه است.

روز دوشنبه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در بحبوحه افزایش تقاضاهای بین‌المللی مبنی بر ضرورت آغاز آتش‌بس بشردوستانه، تعداد کشته‌شدگان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر به 8306 شهید از جمله 3457 کودک رسیده است.

 

انتهای پیام
captcha