انتقاد از بی‌توجهی رئیس حزب دموکرات مسیحی سوئد به بحران قرآن‌سوزی
کد خبر: 4179095
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

انتقاد از بی‌توجهی رئیس حزب دموکرات مسیحی سوئد به بحران قرآن‌سوزی

رهبران حزب دموکرات مسیحی سوئد از بی‌توجهی رئیس این حزب به قانون منع قرآن‌سوزی انتقاد کرده و مخالفت خود با موضع وی را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه SCI، رسانه‌های سوئدی گزارش دادند که رهبران حزب دموکرات مسیحی سوئد (KD) با مواضع ابا بوش، رهبر و رئیس این حزب، در مورد قانون منع سوزاندن قرآن و کتب مقدس مخالفند.

ابا بوش از تصویب قانون منع سوزاندن قرآن و کتب آسمانی در سوئد جلوگیری می‌کند. این درحالی است که رهبران حزب از این قانون حمایت می‌کنند و همچنین مخالفت خود را با موضع رهبر حزب اعلام کرده و تأکید کرد که چنین موضعی را نمی‌توان بخشی از آزادی بیان توصیف کرد.

بسیاری از رهبران حزب KD موضع بوش در رد ممنوعیت سوزاندن قرآن را به چالش می‌کشند. آن‌ها همچنین طرفدار پیش‌نویس قانون جدید آزادی‌های دینی در سوئد هستند.

اولف دالین، از رهبران حزب KD در منطقه اوسترمالم که پیشنهاد اصلاح قانون آزادی‌های دینی را داده است، در سخنانی گفت: ما دیدیم که سوزاندن قرآن وضعیتی را به وجود آورده است. هتک حرمت کتب مقدس، اعم از قرآن، انجیل و تورات اصلاً جایز نیست. این کتاب‌ها برای مردمی که به آن اعتقاد دارند، معنی زیادی دارد. ضمن اینکه موضوع ممنوعیت سوزاندن کتب مقدس، ارتباطی به بحث آزادی بیان ندارد؛ بلکه به مسئله نفرت‌پراکنی ارتباط پیدا می‌کند و ادامه این وضعیت باعث اقدامات خشونت‌آمیز بیشتر می‌شود که برای جامعه هم خطرناک است.

انتهای پیام
captcha