سخنان سیدحسن نصرالله نشانه رسیدن محور مقاومت به بلوغ کامل است + صوت
کد خبر: 4180206
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
محسن پاک‌آیین:

سخنان سیدحسن نصرالله نشانه رسیدن محور مقاومت به بلوغ کامل است + صوت

دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به تأکید سیدحسن نصرالله بر نقش اصلی آمریکا در مدیریت جنگ غزه گفت: سخنان سید مقاومت در عین حال که هم قاطعانه و صادقانه بود نشان داد که حزب‌الله لبنان به یک بلوغ سیاسی خوبی رسیده و با پرهیز از هیجانات و دوری از احساسات در زمان‌های خاص بهترین تصمیم را می‌گیرد.

محسن پاک‌آیین، دیپلمات ارشد کشورمان

محسن پاک‌آیین، دیپلمات ارشد کشورمان و سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیام‌ها و ابعاد سخنرانی سیدحسن‌ نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: سخنان سید مقاومت در عین حال که هم قاطعانه و صادقانه بود نشان داد که حزب‌الله لبنان به یک بلوغ سیاسی خوبی رسیده و با پرهیز از هیجانات و دوری از احساسات در زمان‌های خاص بهترین تصمیم را می‌گیرد و گزینه‌های مختلف را برای اقدام علیه رژیم صهیونیستی دارد  و از طرف دیگر دست خود را برای استفاده از این گزینه‌ها باز نمی‌کند.
 
وی درباره مهمترین محورهای این سخنرانی افزود: ایشان در این سخنرانی بر نقش آمریکا به عنوان مدیر و سیاستگذار جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد. امروز رژیم صهیونیستی به دلیل مشکلات جدی داخلی، بی‌حیثیتی بین‌المللی و محاصره توسط محور مقاومت به تنهایی قدرت و توانی برای مدیریت اوضاع ندارد و در این مقطع این آمریکاست که در حال مدیریت و اجرای سیاست‌ها در این جنگ است و سفرهای بایدن و بلینکن و دیگر مقامات این کشور به اسرائیل کاملاً نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از دور و نزدیک در حال مدیریت قضایا و پشتیبانی همه‌جانبه رژیم صهیونیستی هستند. لذا تأکید سیدحسن نصراالله به این مسئله به آمریکا این پیام را داد که اگر خطایی انجام دهند قطعاً محور مقاومت و حزب‌الله در صحنه هستند.
 

بیشتر بخوانید:


پاک‌آیین با تأکید بر اینکه وقوع دو اتفاق در این تحولات قطعی است، گفت: اول اینکه مردم غزه پیروز خواهد شد و دوم اینکه اگر آمریکا بخواهد به لبنان تعرض کند با پاسخ محکم نیروهای حزب‌الله و ارتش لبنان مواجه خواهد شد و در این راستا دو ناوگان هواپیمابر آمریکا که با ظرفیت 70 هواپیما در نزدیک لبنان مستقر شده نمی‌تواند جلوی خشم حزب‌الله و مردم لبنان را بگیرد.
 

مدیریت و تقسیم کار دقیق محور مقاومت

 
این دیپلمات ارشد کشورمان درباره شیوه تقسیم کار و مدیریت این جنگ از سوی کلیه طرف‌های محور مقاومت گفت: از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تا امروز شاهد دو بخش هستیم؛ جنگ و جنایت. جنگ در میدان رخ می‌دهد و در این میدان به طور قطع و یقین نیروهای فلسطینی و محور مقاومت پیروز خواهند شد و در این مسئله هم تردیدی نیست. 
 
وی درباره علت این شکست بی‌سابقه رژیم صهیونیستی گفت: یکی از علل مهم این شکست همین تقسیم کار و برنامه‌ریزی دقیق محور مقاومت بود. در واقع در دو محور شاهد اتحاد، هماهنگی و همراهی هستیم؛ اول در داخل فلسطین و در میان گروه‌های جهادی فلسطینی مانند جهاد اسلامی و حماس که کاملاً به صورت بسته و تحت یک فرماندهی واحد و با حفاظت اطلاعاتی بالا و دستورکار مشخص تاکنون عمل کرده‌اند و فعالیت‌های خود را در حوزه نظامی و دیپلماسی عمومی  به پیش می‌برند. دوم هماهنگی و تقسیم کار هوشمندانه بین کلیه اعضای محور مقاومت است که هر یک در زمان خاص وارد می‌شود و وظیفه خود را انجام می‌دهد.
 
سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان ابراز کرد: این همان کاری است که یمنی‌ها علیه جنوب اسرائیل به منزله نقطه امن صهیونیست‌ها انجام می‌دهند و بندر ایلات، بزرگترین بند اسرائیل، را به یک منطقه ناامن تبدیل کرده‌اند. از طرفی در شمال، اسرائیل یک حاشیه امن داشت که با ورود حزب‌الله این حاشیه امن هم از بین رفته و الان اسرائیل بخشی از توان و نیروهای نظامی خود را در نزدیکی مرز لبنان مستقر کرده تا از صدمات حزب‌الله در امان بماند.

 

بسیج افکار عمومی جهان علیه اسرائیل

 
پاک‌آیین با بیان اینکه بخش دیگر اتفاقات اخیر یک جنگ نیست بلکه جنایت و نسل‌کشی از سوی صهیونیست‌هاست، گفت:  اسرائیل به خاطر شکست بی‌سابقه خود، هماهنگی مطلوب محور مقاومت و صبر و ایستادگی قهرمانانه مردم غزه، چاره‌ای جز افزایش حجم جنایت، بمباران مناطق مسکونی و غیر نظامی و کشتن کودکان و زنان بی‌دفاع ندارد تا به زعم خود روحیه سربازانش را تقویت کند. درست است که این جنایات مردم غزه را دچار مصیبت سنگینی کرده اما از سوی دیگر یک مصیبت جهانی و حیثیتی برای رژیم صهیونیستی آفریده به نحوی که در اقصی نقاط جهان اغلب افکار عمومی علیه اسرائیل بسیج شده است.
 
وی یادآور شد: در همین 13 آبان امسال «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تنها در ایران سر داده نشد بلکه می‌توان گفت این شعارها در تمام کشورهای جهان، از جمله کشورهای غربی سر داده شد و همه اینها بدون نقش و مدیریت ایران انجام گرفت. لذا رژیم صهیونیستی در تمام حوزه‌ها از حوزه نظامی و سیاسی گرفته تا حقوق بشری، رسانه‌ای، تبلیغاتی و افکار عمومی شکست خورده و مشخص نیست چگونه بتواند این وضعیت نابسامان را پس از پایان این جنگ ترمیم کند. اکنون 67 درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواهان استعفای نتانیاهو شده‌اند و لذا این ضربات متعدد باعث پیروزی حق و زوال هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی خواهد شد.
 
کد
 
پاک‌آیین با بیان اینکه یکی از مهمترین ابعاد این تحولات شکست ترمیم‌ناپذیر تبلیغاتی صهیونیست‌ها در افکار عمومی جهان است، گفت: صهیونیست‌ها همواره با نفوذ و تسلط خود در فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را در ذهن بخشی از افکار عمومی، به ویژه در غرب، طرف مظلوم جلوه می‌دادند و از این طریق اشغالگری و جنایات خود را به مثابه یک دفاع مشروع جا انداخته بودند اما حجم بی‌سابقه جنایات صهیونیست‌ها در این جنگ و انتشار گسترده عکس‌ها و فیلم‌های این نسل‌کشی‌ها و کشتارهای کودکان و زنان کاملا این فضا را برعکس کرد و می‌توان گفت پس از این جنگ مسیر حیات جعلی این رژیم با مشکل جدی مواجه می‌شود و از این منظر طوفان الاقصی و جنگ غزه به منزله یک نقطه عطف در تاریخ مبارزات مقاومت علیه اسرائیل ثبت خواهد شد. 
 
گفت‌وگو از مهدی مخبری   
                                       
انتهای پیام
captcha