مردمی‌سازی باید در گام دوم انقلاب اجرایی شود
کد خبر: 4180488
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
دستیار رئیس‌جمهور:

مردمی‌سازی باید در گام دوم انقلاب اجرایی شود

سید احمد عبودتیان با اشاره به اینکه مردمی‌سازی نیازمند شجاعت و همت مدیران دولت سیزدهم است گفت: پیوست مردمی‌سازی فعالیت‌ها در حال تدوین است و باید در گام دوم انقلاب اجرایی شود.

گردهمایی شبکه مردمی‌سازی دولت در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، امروز، 16 آبان‌ماه در نخستین گردهمایی شبکه مردمی‌سازی دولت در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد با اشاره به اینکه مردمی‌سازی، شعار نیست بلکه دستور امام خمینی(ره) بود که سال‌ها بر زمین مانده است گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب بارها و در سالیان مختلف امر مردمی‌سازی را درخواست کردند اما اجرایی نشده بود و لذا در دولت سیزدهم در راستای مشارکت و نظارت مردم در کارها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که قابل واسپاری به مردم است باید جمع‌بندی شده و به مردم واگذار شود بیان کرد: سازوکارهای لازم باید توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز مردمی‌سازی در استان‌ها تدوین شود. مردمی‌سازی نیازمند شجاعت و همت مدیران دولت سیزدهم است که به عنوان نمونه در خصوص واگذاری مسکن ملی، استاندار یزد ایستادگی و تلاش کرد و اقدامات خوبی در این زمینه اجرایی شد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اینکه پیوست مردمی‌سازی فعالیت‌ها نیز در حال تدوین است تأکید کرد: در گام دوم انقلاب باید مردم به معنای واقعی در امور مشارکت داشته باشند همان گونه که امام خمینی(ره) با ساده‌سازی و فراگیرسازی و اعتماد به مردم همه امور را به پیش برد و موفق شد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌تواند در همه ادارات باعث مشارکت و نظردهی اقشار مختلف در امور شود افزود: توجه کردن به نخبگان تنها وام دادن نیست بلکه توجه به نظرات آنها و مشارکت دادن نخبگان در امور است.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این نشست، مشارکت مردم در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را معنای واقعی مردمی‌سازی دانست و گفت: به دنبال مشارکت واقعی مردم در امور هستیم و لذا ما وظیفه هدایت و حمایت را در امر مردمی‌سازی داریم و هرگونه حمایت را داشته و خواهیم داشت.

مسعود پارسافر، دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت نیز در این نشست با اشاره به معرفی 70 دستیار مردمی‌سازی در استان یزد گفت: 360 نفر در هیئت‌های اندیشه‌ورز کارمندان در دستگاه‌های اجرایی استان مشارکت دارند و هم اکنون مفهوم مردمی‌سازی در نهادهای اداری به عنوان گفتمانی غالب اجرایی شده است.

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان، تدوین سند بالادستی به دستور استاندار یزد و تشکیل رصدخانه‌ای برای بررسی روند اجرایی شدن این سند، راه‌اندازی سامانه نماد و ... از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha