فرهنگ مطالعه روزانه بین مردم نهادینه شود
کد خبر: 4180590
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
نماینده ولی فقیه در سمنان:

فرهنگ مطالعه روزانه بین مردم نهادینه شود

حجت‌الاسلام مطیعی با تأکید بر تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی، گفت: فرهنگ مطالعه روزانه بین مردم استان نهادینه شود.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 16 آبان در دیدار با مدیرکل و مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: فرهنگ مطالعه روزانه در بین مردم استان نهادینه شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه مقام معظم رهبری مطالعه و کتاب‌خوانی است که در این راستا با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه‌ها و فضاهای مجازی بازهم هیچ‌چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی‌گیرد.

امام‌ جمعه سمنان از تلاش‌های کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راه ترویج فرهنگ مطالعه قدردانی کرد و افزود: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب فرصت ارزشمندی است که باید قدر دانست.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۶ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد گفت: این استان دارای ۵۶ باب کتابخانه نهادی، ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی و سه باب کتابخانه مستقل است که به مردم ارائه خدمات مختلف می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تعداد عضو، تعداد امانت و انجام انواع فعالیت‌های فرهنگی را از مهم‌ترین شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی برشمرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

طاهریان از آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب در استان از ۱۳ آبان ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: این دوره تا پنجم آذرماه است.

به گفته وی؛ در این ایام ۳۵۶ برنامه کتابخانه‌ای و ۷۱ برنامه استانی و شهرستانی پیش‌بینی‌شده که بر این اساس هرروز از این ایام را به یک شهرستان اختصاص داده‌ایم و تمام تلاش و سعی مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تبدیل کتابخانه‌ها به مجموعه‌های فرهنگی برای توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام
captcha