سمینار «قند و پند» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4180619
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
به مناسبت هفته دیابت

سمینار «قند و پند» در سمنان برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برگزاری سمینار «قند و پند» ویژه شهروندان دارای بیماری دیابت و شهروندان در معرض خطر این بیماری به مناسبت هفته دیابت خبر داد.

دستگاه کنترل قند خون

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، کارن یحیائی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این دانشگاه امروز، 17 آبان با اشاره به هفته دیابت از ۲۰ الی ۲۶ آبان گفت: به منظور افزایش آگاهی و سواد سلامت مردم در این زمینه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که برگزاری سمینار آموزشی «قند و پند» یکی از این برنامه‌ها است که با همکاری مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان برگزار و برنامه‌های مشابهی با همین هدف و موضوع در سایر نقاط تحت پوشش نیز پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در این برنامه که  ۱۰ نفر از پزشکان متخصص و کارشناسان مرتبط با این بیماری حضور خواهند داشت در ارتباط با علائم و نشانه‌های بیماری دیابت، راههای پیشگیری، عوارض و درمان و همچنین نکات تغذیه‌ای مباحث آموزشی مطرح خواهد شد.

یحیایی با تأکید بر اینکه شهروندان نیز می‌توانند سوالات خود را در این زمینه مطرح نمایند و همچنین نکاتی در مورد طرح ملی پزشکی خانواده نیز بیان می‌گردد اظهار کرد: این برنامه روز شنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۹صبح در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان واقع در بلوار ۱۷ شهریور برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند در این برنامه شرکت نمایند.

یحیائی افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی، اجرای برنامه طرح غربالگری دیابت و فشار خون، اطلاع‌سانی و ارائه مطالب آموزشی از سایر برنامه‌های این هفته خواهد بود که در شهرستانهای تحت پوشش با همکاری حوزه‌های درمان و بهداشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha