شرکت 200 یزدی در دوره «تربیت معلم زمینه‌ساز ظهور»
کد خبر: 4180844
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

شرکت 200 یزدی در دوره «تربیت معلم زمینه‌ساز ظهور»

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد با اشاره به برگزاری دوره تربیت‌معلم زمینه‌ساز ظهور» از شرکت بیش از 200 نفر از فرهنگیان و فعالان فرهنگی و مهدوی در این طرح خبر داد.

جلسه طرح تربیت مهدوی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حمید رستگاری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد، امروز در اولین جلسه کمیته طرح تربیت مهدوی استان گفت: مصاحبه دوره تربیت‌معلم زمینه‌ساز ظهور در استان انجام شده و به‌زودی اسامی پذیرفته‌شدگان این طرح اعلام و کلاس‌های دوره آغاز خواهد شد.

رستگاری بیان کرد: در این طرح بیش از  200 نفر از فرهنگیان و فعالان فرهنگی و مهدوی مصاحبه و جهت شرکت در دوره پذیرفته شده‌اند.

حسن عبداللهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح «تربیت مهدوی» در مدارس گفت: دستورالعمل این طرح به مدارس ابلاغ و مدارس در قالب آن فعالیت‌های مهدوی را اجرا می‌کنند.

مجتبی بهجت، مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای «صبحگاه انتظار» در مدارس استان گفت: صبحگاه مدارس استان در روز‌های دوشنبه به امام زمان(عج) تعلق دارد که با عنوان «صبحگاه انتظار» اجرایی می‌شود و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.

مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی استان با اشاره به مسابقه کتابخوانی عطر انتظار اظهار کرد: این مسابقه ویژه دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی و فرهنگیان از اوایل آذرماه آغاز خواهد شد.

هدایت دهقانی‌زاده، رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز در این نشست ضمن اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی گفت: یکی از موضوعات دوره‌های توانمندسازی، آموزش پاسخگویی به شبهات مهدوی دانش آموزان است.

دهقانی‌زاده برگزاری این دوره‌ها در قالب اردوهای دو روزه قم و جمکران به منظور اثرگذاری بیشتر توأم با معنويت را پیشنهاد داد.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست ضمن تشکر از اجرای طرح تربیت مهدوی، گفت: بازدید از مدارس به منظور بررسی و ارزیابی کمی و کیفی اجرای این طرح ضرورت دارد.

رستگاری افزود: صندوق نذر گل نرگس که به منظور حمایت و پشتیبانی مالی از طرح تربیت مهدوی(عج) راه‌اندازی شده، باید در سایر دستگاه‌های استان گسترش پیدا کند و به یک طرح استانی تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha