تشدید محدودیت‌ها علیه فلسطینیان در قدس اشغالی + عکس
کد خبر: 4182798
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

تشدید محدودیت‌ها علیه فلسطینیان در قدس اشغالی + عکس

نظامیان صهیونیست پس از گذشت بیش از شش هفته از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، همچنان به وضع محدودیت‌های گسترده علیه نمازگزاران، مردم و روزنامه‌نگاران و آزار و اذیت آنها در مسجدالاقصی و قدس اشغالی ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی عربی، با گذشت بیش از  شش هفته از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه،  نظامیان این رژیم هر جمعه در میدان‌ها و کوچه‌های قدس اشغالی مستقر می‌شوند و با اعمال محدودیت‌های شدید، از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی و حتی از اقامه نماز در خیابان‌های اطراف آن جلوگیری می‌کنند.

بیش از چهل‌ روز است که مسجدالاقصی در محاصره سنگرها و ایست و بازرسی‌های مختلف قرار گرفته و رژیم صهیونیستی با اقدامات مختلف سعی در ایجاد رعب و وحشت در میان نمازگزاران و اهالی قدس اشغالی و همچنین مردم کرانه باختری دارد. نظامیان صهیونیست با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش به مردم حمله و حتی از  اقامه نماز در خیابان‌های اطراف مسجد جلوگیری می‌کنند.  

این نظامیان برای جلوگیری از حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی ایست و بازرسی‌های زیادی را در مبادی ورودی قدس اشغالی ایجاد و تنها به  تنها به افراد مسن و ساکنان شهر قدیمی قدس اجازه عبور می‌دهند.

به گفته شاهدان عینی، تمسخر و تحقیر فلسطینیانی که قصد رفتن به مسجدالاقصی را دارند، از سوی نظامیان صهیونیست امری عادی و رایج است.  

این اقدامات تنها علیه مردم و نمازگزاران صورت نمی‌گیرد، بلکه روزنامه‌نگارانی که سعی در پوشش وقایع این روزهای قدس اشغالی و مسجدالاقصی دارند نیز، از این آزارها در امان نیستند. موارد بسیاری از حمله نظامیان صهیونیست به روزنامه‌نگاران، دستگیری آنها، شکستن دوربین‌ها و آسیب به دیگر تجهیزات روزنامه‌نگاران نیز گزارش شده است.  

انتهای پیام
captcha