بررسی آخرین تحولات فلسطین در دیدار امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله
کد خبر: 4183679
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

بررسی آخرین تحولات فلسطین در دیدار امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله

امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در دیدار با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آخرین تحولات مربوط به فلسطین، لبنان و منطقه و همچنین احتمالات موجود در خصوص روند حوادث را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، امیر عبداللهیان در ادامه سفر خود به بیروت و دیدار با مقامات لبنانی، با دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«مهدی شوشتری»، دستیار وزیر خارجه، و «صمدی»، معاون سفیر ایران در بیروت، امیر عبداللهیان را در دیدار با سیدحسن نصرالله همراهی کردند.
 
 در این دیدار آخرین تحولات فلسطین، لبنان و منطقه و همچنین احتمالات موجود در خصوص روند حوادث، تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و مسئولیت‌هایی که بر عهده همگان در این مرحله تاریخی و سرنوشت‌ساز  قرار دارد، مورد بحث و تباد‌نظر قرار گرفت.
 
وزیر امورخارجه ایران در این دیدار گزارشی از تحرکات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های گذشته برای کمک به مردم فلسطین و توقف جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه ارائه داد.
 
وی در ادامه دستیابی به توافق در زمینه برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه و تبادل اسرا نتیجه مقاومت و پایداری ملت فلسطین و عجز و درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت دانست.
 
سیدحسن نصرالله نیز با اشاره به ایستادگی وصف‌ناپذیر رزمندگان مقاومت ‌و مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه ‌و کرانه باختری و تأکید بر آمادگی کامل مقاومت در جبهه‌های مختلف، پیروزی نهایی مقاومت و شکست دشمن صهیونیستی را قطعی دانست.
 
امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، دیروز، اول آذرماه، به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان و سران مقاومت وارد بیروت شد و تاكنون با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و همچنین زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و مقامات حماس دیدار و گفت‌وگو کرده است.
انتهای پیام
captcha