فرهنگ مقاومت نسل به نسل بزرگتر شده است/ هراس اسرائیل از گسترش جبهه‌های نبرد + فیلم
کد خبر: 4181189
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
دبیرکل حزب الله:

فرهنگ مقاومت نسل به نسل بزرگتر شده است/ هراس اسرائیل از گسترش جبهه‌های نبرد + فیلم

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه فرهنگ مقاومت با وجود فجایع اسرائیل نسل به نسل بزرگتر شده است، گفت: عملیات بزرگ کتائب القسام در هفتم اکتبر گواه همین رشد ارتقای فرهنگ مقاومت است.


سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شد

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان،  امروز به مناسبت روز شهید حزب‌الله در سالن دبیرستان شاهد المهدی جاده فرودگاه در حومه جنوبی بیروت، با بیان اینکه نامگذاری چنین روزی به نام روز شهید به استناد عملیات انفجار مقر حاکم نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه صور لبنان انجام شده است، عملیات انفجار مقر حاکم نظامی رژیم صهیونیستی در صور را همچنان قوی‌ترین عملیات و بزرگ‌ترین عملیات تاریخ مقاومت توصیف کرد.

وی افزود: امروز روز شهید حزب‌الله است منظور ما هر شهیدی است از نخستین شهید از زمان آغاز روند مقاومت حزب الله در سال 1982 تا تازه‌ترین شهیدی که امروز تشییع شد.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه شهدا جایگاه خاصی دارند، گفت: حقیقت مقام شهادت با ذهن محدود ما قابل درک نیست.

وی گفت: خون شهدایی نظیر احمد قصیر، عامل استشهادی عملیات صور و دیگران بر شمشیر آمریکایی-اسرائیلی پیروز شد.

دبیرکل حزب‌الله ضمن تبریک به خانواده‌های شهدا در لبنان برای پیوستن فرزندانشان به کاروان نور و برگزیدگان خداوند متعال برای شهادت گفت: من سخنانی را که از هشتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی از خانواده شهدا شنیده‌ام و مؤید ادامه راه خانواده شهدای غزه و فلسطین است، تحسین می‌کنم.

دبیر کل حزب‌الله گفت: تجاوزات و جنایات جنگی و وحشیگری رژیم صهیونیستی در منطقه کوچکی که از هفتم اکتبر تحت محاصره و بمباران است هیچ حرمتی برای هیچ چیز در آنجا نگاه نداشته است و آنچه در مورد جنایات این تجاوز دشمن و جنگ غزه عجیب است، حمله علنی و مفتضحانه به بیمارستان‌ها به بهانه‌های واهی است که تعداد زیادی شهید به جای گذاشته که بیشترشان زن و کودک هستند.

سیدحسن نصرالله گفت: جرایم رژیم اشغالگر ماهیت وحشی‌گری آن را نشان می‌دهد و بارزترین هدف آن تسلیم کردن ملت‌های منطقه و نابودی اراده مطالبه حقوق است.

وی افزود: هدف از این جرایم اسرائیل تسلیم کردن ملت‌ها و فراموش کردن سرزمین، اسرا و مقدسات و فلسطین است.

فرهنگ مقاومت نسل به نسل بزرگتر شده است 

دبیرکل حزب الله گفت: رژیم اشغالگر بار دیگر اشتباه کرده و در همه اهداف خود شکست خواهد خورد و فجایع تاریخ و از جمله فاجعه دیر یاسین گواه این سخن است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه فرهنگ مقاومت با وجود فجایع اسرائیل نسل به نسل بزرگتر شده است، گفت: عملیات بزرگ کتائب القسام در هفتم اکتبر گواه همین رشد ارتقای فرهنگ مقاومت است.

وی افزود: جرایم رژیم اشغالگر در طول دهه‌های گذشته و حتی جنگ 33 روزه آن علیه لبنان موجب نشده که لبنانی‌ها دست از مقاومت و حمایت از آن بردارند.

دبیر کل حزب الله گفت: برخی نویسندگان عربی متأسفانه به طور عمدی یا غیرعمدی به تحقق اهدف اسرائیل کمک می‌کنند اما این امر به شکست خواهد انجامید.

نصرالله با بیان اینکه اسرائیلی‌ها باید از دستیابی به اهداف خود ناامید شوند، گفت: ملت‌های ما ثابت کردند که گزینه آن جز پیروزی، آزادسازی و شرافت نیست.

وی با بیان اینکه دشمن خسارت زیادی به خودش وارد کرد که از جمله آن رسوا شدن ماهیت وحشیانه این رژیم بوده است، گفت:  رژیم اشغالگر ضربات سهمگینی به پروژه های عادی سازی زد که برای آن تلاش می کرد و موضع ملت های ما در مخالفت با این سازش شدیدتر خواهد بود.

تغییر افکار عمومی جهان درباره فلسطین 

دبیر کل حزب الله گفت : تغییر در افکار عمومی جهان و بخصوص افکار عمومی غربی نظیر چیزی که در آمریکا و اروپا رخ داده مهم است.

نصرالله گفت: رژیم اشغالگر زیر فشار زمان قرار گرفته و جز آمریکا و انگلیس کسی از آن حمایت نمی کند.

وی افزود: کسی می‌تواند تجاوز اسرائیل به غزه را متوقف کند که این تجاوز را مدیریت می کند و آن هم آمریکاست. در واقع کسی که این نبرد را مدیریت می‌کند و تصمیم به انجام آن گرفت و در آن ورود کرد دولت آمریکاست و از همین رو همه فشارها باید به سمت آمریکایی‌ها باشد.

دبیر کل حزب الله گفت: فلسطینی‌ها کم‌ترین خواسته‌ای که از اجلاس عربی و اسلامی با حضور 57 کشور در ریاض دارند، این است که موضع یکپارچه‌ای علیه اسرائیل بگیرند. آنها می‌خواهند اجلاس امروز ریاض بتواند آمریکا  را برای توقف تجاوز علیه اسرائیل تحت فشار قرار دهد.

نصرالله گفت: اسرائیل از این جنگ هیچ دستاوردی نداشته که بخواهد آن را به مردم خود ارائه دهد و امروز نوآوری‌های رزمندگان مقاومت در میدان نبرد تعیین کننده است و از همین رو همه امیدها به میدان نبرد است.

همه امیدها به رزمندگان مقاومت در میدان نبرد است 

وی افزود: رژیم اشغالگر هنوز از ارائه تصویر پیروزی از خود و شکست رزمندگان مقامت ناتوان بوده است.

دبیر کل حزب الله گفت: تشدید مقاومت در کرانه باختری می‌تواند رژیم اشغالگر را مجبور کند برخی از نیروهای خود را از مرز با غزه و لبنان بیرون کشد.

سید حسن نصرالله افزود: حمله پهپادی و موشکی نیروهای یمنی به اهداف اسرائیل نتایج مهمی داشته است صرف نظر از اینکه اسرائیل آنها را رهگیری کرده باشد و مسأله مهم در پشتیبانی نیروهای مسلح یمن از فلسطین این است که ارتش و مقاومت یمن یکی هستند.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی مجبور شده بخشی از سامانه‌های پدافند هوایی و گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت را از جنوب و شمال فلسطین اشغالی به ایلات منتقل کند، گفت: حملات مبارک نیروهای یمنی منجر به فشار بیشتر بر کابینه رژیم اشغالگر شده زیرا وادار به تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و آوارگی اهالی آنجا هم شده است.

دبیر کل حزب الله، عملیات مقاومت عراق علیه اهداف آمریکایی را نیز در حمایت از فلسطینی‌ها توصیف و تأکید کرد: این عملیات به نفع ایده آزادسازی عراق و سوریه (از نیروهای اشغالگر آمریکایی) است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه آمریکایی‌ها به وقوع 46 حمله به پایگاه‌هایش در سوریه و عراق و زخمی شدن 56 نظامی خود اعتراف کرده است، گفت: عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعتی قابل توجه در برابر آمریکایی‌هایی است که ناوگان‌هایش منطقه را پر کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تهدیدهایی را برای فشار بر مقاومت در عراق، یمن و لبنان ارسال کرده و همه کانال‌ها را برای مخابره پیام‌های خود به کار گرفتند، گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند این عملیات علیه آنها متوقف شود، باید تجاوز نظامی علیه غزه را متوقف کنند.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه سوریه به دلیل موضع قاطع خود در حمایت از مقاومت و میزبانی از رزمندگان و جنبش‌های مقاومت بار سنگینی را بر دوش دارد، گفت: اسرائیل درباره اینکه چه طرفی مسئول حمله پهپادی به ایلات است، سرگردان بود و به دنبال آن حزب الله را مسئول دانست و به ما در سوریه حمله کرد.

دبیر کل حزب الله گفت: اگر مقاومت در لبنان، فلسطین و نزد جنبش‌های مقاومت در منطقه قدرت دارد، به برکت رهبری ایران است. ایران با وجود همه تهدیدها علیه آن از هیچ کمکی به مقاومت دریغ نکرده است تا ملت‌های منطقه مقاومت کنند.
سیدحسن نصرالله گفت: ایران به نیابت از جنبش‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد بلکه حامی و پشتیبان آن‌ها باقی خواهد ماند. عملیات مقاومت اسلامی در لبنان با وجود همه اقدامات پیشگیرانه رژیم اشغالگر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با وجود اینکه دشمن در نبرد جاری از پهپادهای مسلحی استفاده می‌کند که سلاحی جدید است و در جنگ 33 روزه نداشت اما عملیات مقاومت(حزب‌الله) به مثابه عملیات استشهادی ادامه خواهد داشت.

ارتقای سطح کیفی و سلاح‌های مقاومت 

سیدحسن نصرالله گفت: در عملیات‌های مقاومت حزب‌الله در سطح کیفی عملیات و در نوع سلاح‌هایی که استفاده می‌شود نظیر استفاده از پهپادهای هجومی و نوع موشک‌ها هم پیشرفت وجود داشته است.

وی افزود: مقاومت اسلامی در لبنان شروع به استفاده از موشک‌های برکان کرده است که وزن آن به نیم تن می‌رسد.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه عملیات مقاومت اسلامی لبنان در عمق سرزمین‌های اشغالی با پیشرفت همراه بوده است، گفت: رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که در نتیجه این عملیات‌ها بیش از 350 اسرائیلی زخمی و به بیمارستان‌ها منتقل شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

سیدحسن نصرالله گفت: مقاومت اسلامی به دشمن اسرائیلی به طور رسمی پیام داد که در خصوص حمله به غیرنظامیان هیچ مدارایی به خرج نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مقاومت به شکل روزانه پهپادهای شناسایی را به عمق فلسطین اشغالی تا حیفا می‌فرستد که برخی از آن‌ها برمی‌گردند و برخی برنمی‌گردند و رژیم اشغالگر به افزایش حملات مقاومت لبنان اعتراف کرده و از همین رو سطح نگرانی آن هم بالاتر رفته و همین افزایش نگرانی رژیم اشغالگر منجر به بالا رفتن سطح تهدیدهای آن علیه لبنان شده است اما جبهه جنوب لبنان و مرز با فلسطین اشغالی جبهه اعمال کننده فشار باقی خواهد ماند و ما هم باید جامعه حامی مقاومت در لبنان را تحسین کنیم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: موضع کلی و عمومی در لبنان اعلام همبستگی با غزه و حمایت از آن است و از همین رو عملیات‌های مقاومت را درک می‌کنند و جبهه جنوب لبنان را جبهه‌ای کارساز می‌دانند به استثنای برخی که مواضع آن‌ها شاذ و نادر محسوب می‌شود.

سیدحسن نصرالله گفت: ما در نبرد مقاومت و صبر و دستاوردهای پی در پی هستیم چیزی که مقاومت و ملت‌ها به آن نیاز دارند و دشمن را متحمل شکست خواهد کرد. رشادت‌های بی‌وقفه رزمندگان مقاومت است که منجر می‌شود دشمن شکست را پذیرفته و به آن اعتراف کند.

شکست میدانی دشمن در تسلیم شدن غزه

وی با بیان اینکه دشمن سراسیمه و سرگردان است، گفت: همین سرگردانی اسرائیل در اظهارات ضد و نقیض نتانیاهو نشان داده شده است.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه زمان به نفع دشمن نیست، گفت: دشمن در تسلیم کردن غزه شکست میدانی را متحمل شده و در افکار عمومی جهان هم نسبت به اسرائیل تحول ایجاد شده است، افزون بر اینکه اسرائیل از گسترش جبهه‌های نبرد هراس دارد.

سید حسن نصرالله گفت: همه این عوامل و همچنین پرونده اسرا بر دشمن فشار می‌آورد و ما باید ادامه دهیم اگرچه که بیشترین تحمل را ملت غزه دارند.

وی با بیان اینکه دشمن با وجود جرایمی که مرتکب می‌شود، باید در دستیابی به اهدافش ناکام بماند، گفت: ما با همه شهدایمان پیمان می‌بندیم که این راه را ادامه خواهیم داد تا ضمن حفظ آرمان‌ها و دستاودها به پیروزی آتی دست یابیم؛ پیروزی که خواهد آمد... خواهد آمد...

دبیر کل حزب‌الله گفت: اسرائیل پس از هفتم اکتبر اسرائیل سابق نیست و این چیزی است که در مرحله پیش رو ثابت خواهد شد.

نسل‌های ما آزادی قدس را خواهند دید

سیدحسن نصرالله گفت: وقتی فشارها بر دشمن زیاد شود، مجبور به عقب‌نشینی می‌شود، همان طور که همین الان سراسیمه‌گی در این رژیم آشکار است و نتانیاهو قبل از ظهر یک چیز می‌گوید و بعد از ظهر چیز دیگری.

دبیر کل حزب‌الله گفت: ناکامی دشمن در تسلیم کردن مردم غزه و شکست‌های نظامی میدانی و تغییر افکار عمومی جهان و نگرانی از گشوده شدن جبهه‌های بیشتر و فشارها در داخل اسرائیل و خسارات اقتصادی و فشار خانواده‌های اسرا در اسرائیل همه این‌ها عواملی است که بر دشمن فشار خواهد آورد و وقت را بر آن تنگ می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله در پایان گفت: ما به افقی چشم دوخته‌ایم که در آن فلسطین پیروز خواهد شد و دشمن در دستیابی به اهداف خود شکست خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی به حول و قوه الهی خواهد رسید، گفت: نسل‌های ما آزادی قدس و نماز در مسجدالاقصی را خواهند دید.

انتهای پیام
captcha