به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی با اعلام آغاز کنشگری مسئولین تشکلهای دانشآموزی در سطح مدارس برای اجرایی کردن برنامهها و فعالیتهای پرورشی گفت: براساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی و محور هویت، مدیران مدارس زمینه کنشگری دانشآموزان را فراهم میکنند به نحوی که هر دانشآموز عضو یکی از تشکلهای دانشآموزی میشود و مدیران مدارس برای هریک از تشکلهای دانشآموزی یک نفر از دانشآموزان علاقهمند و توانمند مدرسه را به عنوان رئیس تشکل انتخاب کنند.
وی ادامه داد: ما در مدارس شش تشکل شامل بسیج دانشآموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانشآموزان، هلالاحمر، هیئت دانشآموزی، پیشتازان گروه جهادی، هیئت مذهبی و شورای دانشآموزی داریم که این امکان برای همه دانشآموزان علاقهمند فراهم شده است تا از ابتدای سال تحصیلی جاری در یکی از تشکلها بنا بر علاقه خود عضو شوند.
وی اظهار کرد: مسئولان تشکلهای دانشآموزی تعریف شده در سامانه «سیدا» توسط مدیران مدارس این دسترسی را دارند که نسبت به پیگیری امورات مرتبط با مأموریتهای تشکل خود در مدرسه اقدام کنند.
معاون وزیر با اشاره به ضرورت میدان دادن به دانشآموزان، جوانان و نوجوان براساس بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در حال حاضر این امکان برای مسئولان تشکلهای دانشآموزی فراهم شده است که از طریق سامانه my.medu.ir و بخش نورینو وارد تشکل خود شوند و موارد مختلف را پیگیری و اخبار، اطلاعیه و مأموریتها را از سطوح استانی، کشوری و شهرستانی دریافت کنند همچنین نسبت به گروهبندی و تعیین مسئولین کمیتههای زیرمجموعه خود اقدام کنند. این امکان برای مسئولان تشکلها وجود دارد که گزارش فعالیتهای خود را ارسال کنند و در زمینه به اشتراکگذاری تجارب، با سایر تشکلها و رصد و ارزیابی فعالیتهای مدارس، کنشگری لازم را داشته باشند.
باقرزاده گفت: با توجه به ضرورت انگیزه بخشی به فعالیتهای تشکلهای دانشآموزی، سیستم امتیازدهی برای کنشگری دانشآموزان در قالب تشکلهای دانشآموزی در نظر گرفته شده است که هر تشکلی به واسطه کمیت و کیفیت فعالیتهایی که دارد میتواند جایگاه و رتبه خود را ارتقا دهد. مدارسی موفق هستند که مسئولان تشکلهای دانشآموزی قوی انتخاب کرده و تشکلهای دانشآموزی بتوانند کنشگری فعالتری داشته باشند.
این مقام مسئول ادامه داد: تشکلهای دانشآموزی مأموریت این را دارند که پیگیری لازم را برای اجرایی کردن مفاد برنامه فراگیر و حل مسائل پرورشی، تربیتی و آموزشی در تمام ساحتهای ششگانه برعهده بگیرند و بازوان اجرایی مدیران مدارس، مربیان و معاونین پرورشی باشند که اگر مدیران مدارس به آنان باور داشته باشند منشأ اقدامات مؤثر خواهند بود.
انتهای پیام