برپایی محافل قرآنی در مدارس البرز
کد خبر: 4184661
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

برپایی محافل قرآنی در مدارس البرز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت برپایی محافل انس با قرآن کریم با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی در مدارس استان برپا می‌شود.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: با توجه به ضرورت اهتمام به برپایی محافل انس با قرآن در مراکز دارالقرآن الکریم و مدارس، فرم اعلام تاریخ برگزاری محافل در سامانه نورینو (جهت مراکز دارالقرآن) و سیدا(جهت مدارس) بارگذاری و به مدیران ابلاغ شد تا هرچه سریعتر از طریق سامانه اقدام به تکمیل فرم مربوطه کنند.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم به‌عنوان یکی از فعالیت‌های هفته قرآن، عترت و نماز  از ۱۱  آذرماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ آذرماه ادامه دارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه مدیران مدارس می‌توانند از ظرفیت‌های بسیار خوب مراکز دارالقرآن الکریم دانش‌آموزی جهت برگزاری محافل استفاده کنند، گفت: در حال حاضر 11 دارالقرآن دانش‌آموزی در استان فعال است.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی و دعوت از قاریان، حافظان، مداحان و گروه‌های همخوانی دارای رتبه در مسابقات قرآن و عترت آموزش و پرورش در سطح مدارس جهت برگزاری محافل قرآنی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: فراگیر شدن فعالیت‌های قرآنی، اولویت و هدف اصلی آموزش و پرورش البرز است و برگزاری چنین محافلی راهی برای تحقق این هدف است.

خانمحمدی در پایان با تأکید بر اینکه باید عمل به آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف زندگی و تحقق سبک زندگی قرآنی را در سرلوحه زندگی خویش قرار بدهیم و این را به دانش‌آموزان و فرزندانمان آموزش دهیم، بیان کرد: اگر هر فردی بخواهد در کار و زندگی خود موفق و پیروز باشد باید خود را در مسیر قرآن قرار دهد.

انتهای پیام
captcha