360 شهید در یک روز/ غزه گورستان متجاوزان باقی می‌ماند
کد خبر: 4185677
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
آخرین تحولات فلسطین

360 شهید در یک روز/ غزه گورستان متجاوزان باقی می‌ماند

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته با تشدید بمباران مناطق مسکونی غزه، 23 فقره قتل عام مرتکب شده است. در همین حال حماس تأکید کرد غزه گورستان متجاوزان باقی خواهد ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی تا واپسین ساعات امشب در حال بمباران مناطق مختلف نوار غزه است.

خانه‌های مسکونی در دو منطقه الشجاعیه و الزیتون در شرق شهر غزه در حال حاضر هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

یکی از بدترین فجایع حملات رژیم صهیونیستی امروز در بمباران اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رقم خورد که هنوز بسیاری از شهدا زیر آوار هستند.

23 فقره قتل عام با 360 شهید در  1 روز/غزه گورستان متجاوز باقی خواهد ماند

خبرنگار الجزیره امروز از مردم در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خواسته بود آنجا را ترک و به سمت شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه بروند تا از بمباران‌ها در امان باشند، اما اردوگاه یبنا در شهر رفح هم امروز هدف حملات اسرائیل قرار گرفت و ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت تا این رژیم جنایتکار نشان دهد که هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی امروز مناطق شهر غزه را زیر حملات خود گرفته و از باقی مانده اهالی مانده در آنجا خواسته شهر را ترک کنند.

23 فقره قتل عام با 360 شهید در  1 روز/غزه گورستان متجاوز باقی خواهد ماند

شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هم افزون بر حملات هوایی از امشب هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته و گمانه‌زنی‌هایی درباره آغاز عملیات زمینی در آنجا مطرح است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی، ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر شهید و ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

23 فقره قتل عام با 360 شهید در  1 روز/غزه گورستان متجاوز باقی خواهد ماند

تنها طی سه روز گذشته قریب به هزار نفر دیگر به آمار شهدا افزوده شده و به گفته القدره هنوز صدها پیکر در زیر آوار است که به دلیل تداوم حملات اسرائیل قابل جمع‌آوری نیستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین تأکید کرد که اسرائیل طی 24 ساعت گذشته 23 مورد قتل عام در حق مردم غزه مرتکب شده و تاکنون پیکرهای 316 شهید از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جمعه گذشته بعد از هفت روز آتش‌بس موقت از سر گرفته شد.

القدره با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها، تمامی مناطق غزه را بدون استثناء بمباران می‌کنند، گفت: ادعای وجود مناطق امن در غزه، دروغ است و رژیم صهیونیستی حتی یک وجب از خاک غزه را بدون بمباران رها نکرده است.

در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم شامگاه یکشنبه در اظهاراتی گفت که این رژیم در تعقیب رهبران حماس است و تا نابودی همه آن‌ها از جمله یحیی السنوار به حملات خود ادامه می‌دهد.

رئیس شاباک هم اعلام کرد که رهبران حماس را در غزه، کرانه باختری، ترکیه، لبنان و قطر نابود خواهیم کرد.

از سوی دیگر یکی از مقامات گردان‌های القسام هم شامگاه یکشنبه بیان کرد که 70 درصد نظامیان اشغالگر اسرائیل به دلیل ضرباتی که از مقاومت متحمل شدند، از شمال نوار غزه عقب‌نشینی کردند.

غزه گورستان متجاوزان باقی می‌ماند

اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اظهار کرد: نتایج تشدید جرایم رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس جز شکست نخواهد بود.

وی تأکید کرد: غزه گورستان متجاوزان و اشغالگران باقی خواهد ماند.

این رهبر حماس بر موضع قاطع این جنبش در رد نقشه‌های رژیم اشغالگر برای آواره کردن ملت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد و گفت: آمریکا شریک در کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در غزه است.

حمدان بیان کرد: رفتار آمریکا در قبال مسئله فلسطین تحریک‌آمیز است و می‌تواند به انفجار اوضاع در منطقه منجر شود.

وی، ضمن درخواست از انسان‌های آزاده در آمریکا برای رأی ندادن به بایدن در انتخابات آتی گفت: دنیا تفاوت برخورد بین گردان‌های القسام با اسرا و برخورد رژیم اشغالگر با اسرای فلسطینی را دید.

رهبر حماس افزود: تعلل رژیم اشغالگر مانع موفقیت روند مذاکراتی شد که میانجی‌گران تلاش زیادی برای آن کردند.

وی ضمن درخواست برای تشدید همه اشکال مقاومت علیه دشمن اسرائیلی، گفت: ما به برادران خود در یمن به خاطر تلاش‌هایشان در حمایت از ملت فلسطین درود می‌فرستیم.

23 فقره قتل عام با 360 شهید در  1 روز/غزه گورستان متجاوز باقی خواهد ماند

حمدان از کشورهای عربی و اسلامی خواست هیئت‌های مردمی و رسمی را به غزه اعزام کنند تا محاصره غزه را درهم شکنند.

رهبر حماس از نخست وزیران نروژ و اسپانیا نیز خواست با ایجاد یک جنبش اروپایی ضد صهیونیستی سفری به نوار غزه داشته و برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی اقدامی کنند.

هشدار رئیس اسبق موساد درباره تبعات توقف مبادله اسرا

تأمیر پاردو، رئیس اسبق موساد هم امروز یکشنبه تأکید کرد اگر به مبادله اسرا با فلسطین ادامه دهیم، 130 «رون آراد»(خلبان مفقود شده اسرائیل که در لبنان اسیر شده بود) دیگر را برای خودمان خواهیم یافت.

پروازهای جاسوسی انگلیس بر فراز غزه

وزارت دفاع  انگلیس روز یکشنبه از تصمیم خود برای انجام پروازهای جاسوسی بر فراز غزه خبر داد و ادعا کرد که این کار را برای کمک به یافتن اسرای در دست حماس انجام خواهد داد.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از فعالیت‌های جاری، پروازهای نظارتی بر فراز مدیترانه شرقی از جمله عملیات بر فراز اسرائیل و غزه انجام خواهد داد. هواپیماهای تجسسی غیر مسلح خواهند بود و تنها وظیفه پیدا کردن گروگان‌ها را بر عهده خواهند داشت.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم امشب جنایت‌‌های رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان را به شدت محکوم کرد و گفت که اجرای تحقیقات بین‌المللی فوری، فراگیر و بی‌طرف در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضروری است.

23 فقره قتل عام با 360 شهید در  1 روز/غزه گورستان متجاوز باقی خواهد ماند

وی همچنین گفت که کشورش تلاش‌های زیادی برای میانجی‌گری با هدف توقف جنگ اسرائیل در غزه انجام داده است و با همکاری کشورهای تأثیرگذار به تلاش برای ازسرگیری آتش‌بس و دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه ، ادامه خواهد داد. 

قطر: مذاکرات برای آتش‌بس ادامه دارد

در عین حال ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با الجزیره تأکید کرد که روند مذاکره درباره اوضاع در نوار غزه ادامه دارد و دوحه به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد آتش‌بس خوش بین است.

الانصاری با بیان اینکه حملات هوایی اسرائیل به جنوب غزه تلاش‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را دشوار کرده است، گفت: جامعه بین‌المللی باید تدابیری را برای تضمین ورود کمک‌ها به غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام
captcha