افزایش جرایم اسلام‌هراسی در انگلستان
کد خبر: 4187349
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

افزایش جرایم اسلام‌هراسی در انگلستان

براساس آمارهای منتشر شده، نرخ اسلام‌هراسی و جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی در منطقه وست میدلندز انگلستان افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عرب بریطانیا، طبق اعلام شرکت Witan Solicitors زمان شروع تجاوز اسرائیل به غزه در اکتبر 2023، میزان جرایم ناشی از نفرت‌پرکنی علیه مسلمانان در منطقه وست میدلندز افزایشی 68 درصدی داشته است.

در همین رابطه پلیس منطقه وست میدلندز که شامل شهرهایی مانند بیرمنگام، کاونتری، ولورهمپتون و بلک کانتری است، اعلام کرد که در اکتبر گذشته 37 جرم علیه اسلام انجام شده است که در مقایسه با 22 مورد ثبت شده در مدت زمان مشابه سال قبل، افزایش زیادی به حساب می‌آید.

در همین زمینه، قرار سومجی، مدیر شرکت حقوقی بیرمنگام گفت: امیدواریم پلیس اقدامات مؤثری را برای محافظت از اعضای جامعه در معرض خطر انجام دهد. مهم این است که همه بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی یا سیاسی خود در شهر ما احساس امنیت کنند. 

سایر مناطق انگلستان نیز تحت تأثیر تجاوزات اسرائیل به غزه قرار گرفتند و نه تنها منطقه وست میدلندز شاهد افزایش تعداد جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه اسلام بود، بلکه این موضوع به یورکشایر هم کشیده شد. آمارهای اعلام شده توسط پلیس یورکشایر غربی حاکی از افزایش 35 درصدی در جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان است که از 28 مورد در اکتبر 2022 به 38 در اکتبر 2023 افزایش رسیده است.

در لندن، پلیس متروپولیتن از افزایش 140 درصدی تعداد جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه اسلام خبر داد که از 42 مورد در سال 2022 به 103 مورد در سال 2023 افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha