تلاش سیاستمدار دانمارکی برای دور زدن قانون منع قرآن‌سوزی
کد خبر: 4187792
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

تلاش سیاستمدار دانمارکی برای دور زدن قانون منع قرآن‌سوزی

رسانه‌های دانمارکی از تلاش راسموس پالودان، چهره راست افراطی دانمارک برای دور زدن قانون منع قرآن‌سوزی در این کشور از طریق ایجاد یک گروه تئاتر خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از جورنال 24، رسانه‌های دانمارکی از تلاش راسموس پالودان، رهبر حزب راست‌گرای «راه سخت» در این کشور برای دور زدن قانون ممنوعیت قرآن‌سوزی در این کشور خبر داده‌اند.

به‌موجب این قانون که پنجشنبه هفته گذشته از سوی پارلمان دانمارک تصویب شد، سوزاندن و هتک حرمت قرآن و کتب مقدس دینی در اماکن عمومی ممنوع شده است.

این منابع به نقل از پالودان گفته‌اند: وی قصد دارد از طریق ایجاد یک گروه تئاتر از استثنای این قانون برای آثار و اجراهای هنری بهره‌مند شود و به قول خود با «تمسخر قرآن» به اقدامات قبلی خود ادامه دهد.

پالودان در اظهاراتی به یک رادیو محلی گفت که او این گروه را «پیام رسمی از سوی نخست‌وزیر دانمارک» می‌نامد و معتقد است که از طریق این پیام از کسانی که او آنها را «ضد دموکراسی در دانمارک» توصیف کرد، انتقاد خواهد کرد. به گفته وی منظور او نخست‌وزیر، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه است.

پالودان همچنین گفت: از طریق اجراهای تئاتری خود را با واقعیت جدیدی که قانون تحمیل کرده است وفق خواهد داد و فاش کرد که اولین نمایش گروه جدیدش در بهار آینده در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ برگزار خواهد شد.

راسموس پالودان، چهره مشهور راست افراطی در سال‌های اخیر راهپیمایی‌هایی را برای قرآن‌سوزی در دانمارک و سوئد ترتیب داده است.

در اغلب موارد افراط‌گرایان محله‌هایی را برای چنین اقدامی انتخاب می‌کردند که اکثریت آن مسلمان بود، امری که واکنش‌ها، ناآرامی‌ها و خشونت‌هایی را به‌ویژه در سوئد در عید پاک سال 2022 برانگیخت.

انتهای پیام
captcha