اعلام آمادگی 40 مرکز برای حمایت از همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»
کد خبر: 4188152
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
عیسی زارعی خبر داد:

اعلام آمادگی 40 مرکز برای حمایت از همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»

دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» گفت: تاکنون حدود 40 مرکز پژوهشی و دانشگاهی اعلام حمایت از همایش و مشارکت در آن را داشته‌اند که مشخصات این مراکز در پوستر و وب‌سایت همایش درج شده است.

عیسی زارعیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشکده دین و رسانه دانشگاه قم، عیسی زارعی؛ دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»، گفت: تاکنون حدود 40 مرکز پژوهشی و دانشگاهی اعلام حمایت از همایش و مشارکت در آن را داشته‌اند که مشخصات این مراکز در پوستر و وب‌سایت همایش درج شده است.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته، خوشبختانه شاهد استقبال خوب پژوهشگران و اساتید از فراخوان همایش هستیم و تاکنون چکیده‌های متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که البته برای ارسال چکیده‌ها تا دوم دی‌ماه فرصت باقی است.

همچنین کمال اکبری؛ رئیس دانشکده دین و رسانه و دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» گفت: همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاش عالمانه‌ای از سوی همه اندیشمندان، اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

وی افزود: از سوی دیگر این همایش تلاش خواهد کرد از ظرفیت‌های رسانه‌های جدید برای نشر معارف دینی استفاده کند تا بتواند در این حوزه به یک مجموعه نظریه‌های ترویجی و تبیینی برسد.

اکبری تصریح کرد: باید تلاش کنیم این همایش به ما این توانمندی را بدهد که چگونه رادیو و تلویزیون هم بتوانند از این بستر استفاده کنند و امیدواریم همه محققین و فضلا که امکان همکاری با همایش را دارند، ما را یاری دهند.

ارسال/ اعلام آمادگی 40 مرکز برای حمایت از همایش  «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»

وی بیان کرد: در واقع جستارهای علمی، تشریفاتی همچون مقالات را ندارند و در عین حال می‌تواند یک نوآوری و ایده‌پردازی خوبی را در حوزه رسانه‌های نوین به ما ارائه دهد.

محسن کرمی؛ دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» هم به تشریح بخش ویژه همایش با عنوان «جستار» پرداخت و اظهار کرد: در حیطه علم از قدیم‌الایام چه در ایران اسلامی و چه کشورهای دیگر، قالبی به عنوان «جستار علمی» وجود داشت که این جستار از یک متن هزار یا 2 هزار کلمه‌ای تشکیل می‌شود و ما این قالب را به تناسبی که ربط پیدا می‌کند با اقتضائات رسانه‌های نوین، بررسی و به صورت بخش ویژه در همایش مطرح کرده‌ایم.

کرمی افزود: در بخش جستارها، قالب دیگری که به طور خاص رسانه نوین را مدنظر دارد، «فیلم‌جستار» است که این قالب در یک دهه اخیر در همایش‌های بین‌المللی مرسوم شده و به جای اینکه فرد یک لکچر یا سخنرانی ارائه دهد، آن لکچر را در قالب یک فیلم‌جستار ارائه کرده و در همراهی با آن نیز از موشن‌گرافی و ... استفاده می‌کند.

دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» با بیان این که یک فیلم جستار می‌تواند مستقیما در رسانه‌های نوین و اینترنت پایه استفاده شود، ادامه داد: ما بسیار علاقه‌مندیم که دوستان و پژوهشگرانی که به هر جهت صلاح نمی‌دانند مقاله علمی به همایش ارسال کنند، از این فرصت «جستار علمی و فیلم‌جستار» استفاده کرده و مطالبی را در این قالب‌ها به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا کمک و همراهی با دست‌اندرکاران جهت برگزاری پررونق‌تر همایش باشد و بتوانند در همایش‌های دیگر نیز از این قالب و ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha