آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید
کد خبر: 4191191
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید

مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن و ابتهال «پورت سعید» مصر با حضور هیئت بین‌المللی داوران در این شهر آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال با نظارت ویژه مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر و فرمانداری پورت سعید و همچنین عادل مصیلحی، ناظر کل و مدیر اجرایی این دوره از مسابقات آغاز شد.

عادل مصیلحی، ناظر کل و مدیر اجرایی مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال، تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی انتخابی را 45 نفر اعلام کرد که در بهمن ماه آینده و در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند.

هیئت داوران مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات شامل منهاج از کشور تاجیکستان، عثمان از کشور مالی و رمضان از کشور تایلند و عضو کمیته بررسی قرآن در الازهر است. به گفته ناظران این دوره از مسابقات با حضور گسترده حافظان و مبتهلان همراه بوده است.

گفتنی است؛ هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال پورت سعید، از 2 تا 6 فوریه (13 تا 17 بهمن) به نام شیخ شحات محمد انور برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی از 60 کشور جهان در این مسابقات حضور دارند. در مراحل مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید، بیش از 1700 شرکت‌کننده به رقابت می‌پردازند که از این میان 45 نفر به مرحله نهایی راه می‌یابند. از میان این 45 نفر 4 نفر از کشور مصر خواهد بود و بقیه از سایر کشورها هستند، همچنین از سه نفر برتر در هر شاخه تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha