آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید
کد خبر: 4191333
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
آخرین اخبار فلسطین

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به حدود 22 هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

القدره اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۲۱۹۷۸ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۵۷۶۹۷ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت و کشتار را مرتکب شدند، ۱۵۶ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۴۶ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

القدره افزود: تاکنون ۳۲۶ نفر از کادر درمان نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و ۱۰۴ خودرو آمبولانس نیز منهدم و از روند خدمت‌رسانی خارج شده است. اشغالگران به صورت عامدانه ۱۵۰ مؤسسه درمانی را هدف قرار داده و خدمت‌رسانی ۳۰ بیمارستان را متوقف کرده‌اند.

وی تاکید کرد: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر آواره در نوار غزه در معرض قحطی و شیوع بیماری‌های واگیردار قرار دارند. تلاش می‌کنیم بیمارستان‌های شمال غزه را بازگشایی کنیم و در حال رایزنی با سازمان‌های بین‌الملل پیرامون بازگشایی مرکزهای درمانی در منطقه‌های مختلف نوار غزه هستیم.

القدره گفت: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای حمایت از نظام درمانی و کادر درمان نوار غزه اقدام کنند. ما بر ضرورت اعزام تیم‌های پزشکی و برپایی بیمارستان‌های صحرایی جهت پاسخگویی به انبوهِ بیماران و زخمی‌ها تأکید می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون تنها ۶۴۵ زخمی از نوار غزه خارج شده‌اند. ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم سازوکار جدیدی را که سهولت انتقال زخمی‌ها و بیماران به خارج از نوار غزه را تضمین کند، ایجاد کنند.

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

انفجار میدان مین و هلاکت 15 نظامی صهیونیست

گردان‌های قسام اعلام کرد که پس از ورود نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به موضع نظامی «الخلیل» در شرق شهرک التفاح در شهر غزه میدان مین این منطقه را به روی نظامیان صهیونیست منفجر کرده و ۱۵ تن از این نظامیان را به هلاکت رسانده است.

گردان‌های قسام تاکید کرد که پس از اجرای این عملیات خودروهای آمبولانس و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به سرعت به محل عملیات آمده‌اند تا نظامیان صهیونیست کشته‌شده و زخمی‌شده را منتقل کنند.

علاوه بر این گردان‌های قسام نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک تفاح شهر غزه موشک‌باران کرد.

مبارزان گردان‌های قسام توانستند تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از ساختمان‌های شهرک تفاح شهر غزه سنگر گرفته بودند با گلوله ضدسنگر «تی بی جی» هدف قرار بدهند و پس از درگیری با این نظامیان، آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که در ۴۸ ساعت گذشته موفق شده ۲۶ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک‌های الدرج و التفاح شهر غزه هدف قرار بدهد.

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

خروج 5 گردان ارتش رژیم صهیونیستی از غزه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم تصمیم گرفته بر اساس ارزیابی‌های میدانی از اوضاع غزه ۵ گردان مبارزاتی دیگر را از عملیات زمینی در نوار غزه کنار بگذارد.

بر اساس این گزارش، تصمیم مذکور شامل گردان‌های ذخیره ۱۴ و ۵۵۱ به علاوه ۳ گردان آموزشی دیگر است.

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» نیز با اشاره به این خبر اعلام کرد که گردان‌های مذکور پس از بازگشت از غزه در روند بهبود اوضاع اقتصادی سرزمین‌های اشغالی به کارگیری خواهند شد.

پایگاه خبری والا نیز به این موضوع اشاره و تاکید کرد که بر اساس روند تحولات غزه انتظار می‌رود عقب‌نشینی این نیروها طی هفته آینده انجام شود.

رژیم صهیونیستی در ۲۱ دسامبر نیز مبارزان تیپ ویژه گولانی در ارتش رژیم صهیونیستی را بعلاوه دو گردان دیگر از نوار غزه خارج کرد. منابع خبری صهیونیستی عقب‌نشینی این نیروها را برای استراحت بعد از شکست‌های سنگین در میدان مبارزه اعلام کردند.

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

سفر مهم مقام آمریکایی به لبنان

روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی درباره تحولات اخیر در جنوب لبنان نوشت: «آموس هوکشتاین»، مشاور ارشد دولت آمریکا در امور امنیت انرژی در ابتدای سال جدید میلادی در سفر برنامه‌ریزی شده به لبنان قصد دارد با طرح آتش بس و ترسیم نقاط مرزی از گسترش دامنه تنش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

بر پایه این گزارش، آموس هوکشتاین، مشاور ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا که پیشتر اصطلاحاً نقش میانجی را در ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی داشت، این بار قصد دارد با هدف ترسیم مرزهای زمینی میان دو طرف و توقف تنش‌ها به بیروت سفر کند.

این گزارش می‌افزاید: آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی با هدف برقراری آتش بس و حل و فصل مناقشه ۱۳ نقطه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی و ابتکار عقب نشینی دشمن صهیونیستی از اشغال بخش لبنانی روستای الغجر با مقامات لبنانی رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت: ابتکار عمل پیشنهادی هوکشتاین «بازتاب دهنده نظرات بخشی از اتاق فکر دولت آمریکا با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها در نقاط مرزی است و به ویژه اینکه، در شرایط کنونی حساس منطقه هم اکنون میان تهران و واشنگتن مذاکراتی در حال اجراست که تشدید تنش مرزی ممکن است به اخلال این مذاکرات بیانجامد و علاو براین «اسرائیل از کشورهای غربی در حال باج گیری بزرگی بر سر خودداری شهرک نشینان برای بازگشت به شهرک‌های اشغالی در نزدیک مرزهای شمالی هستند، زیرا آنان صرفاً پس از عقب نشینی نیروهای نظامی جنبش حزب الله لبنان حاضر به بازگشت به شهرک‌های اشغالی خود هستند.»

‌از سوی دیگر، منابع آگاه به روزنامه الاخبار گزارش دادند که «تماس‌های دیپلماتیک کشورهای غربی با مقامات لبنانی به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی کماکان ادامه دارد و در روزهای اخیر نیز، تماس‌ها در پی فشار لابی اسرائیل در واشنگتن به منظور توسل به راهکاری برای بازگشت شهرک نشینان به شهرک‌های اشغالی افزایش یافته؛ زیرا مقامات اسرائیل واشنگتن را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم دستیابی به راه حلی ناچار سیاست تشدید درگیری در نقاط مرزی با لبنان را اتخاذ خواهد کرد.»

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

حمله صهیونیست‌ها به اطراف بیمارستانی در جنوب لبنان

 توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های پیرامونی بیمارستان دولتی میس الجبل در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

در نتیجه این حمله وحشیانه یکی از گلوله‌ها به پارکینگ و نزدیک نرده‌های بیمارستان برخورد کرد و ترکش آن به داخل بخش اورژانس بیمارستان اصابت کرد، اما خوشبختانه کسی آسیب ندید.

از سوی دیگر خبرنگار النشره گزارش داد که حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به کفرکلا به تلفات جانی نیانجامیده، اما آسیب‌هایی که به خانه‌های پیرامون محل حمله وارد شده، شدید بوده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک مارون الراس را هدف قرار داده است.

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

حزب‌الله: موضع «حدب البستان» را هدف قرار دادیم

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موضع صهیونیستی «حدب البستان» در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

علاوه بر این آژیر هشدار در الجلیل علیا واقع در شمال اراضی اشغالی به دلیل احتمال نفوذ پهپادی از جنوب لبنان به صدا درآمد.

از سوی دیگر پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های کفرکلا، لبونه و مارون الراس در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که مواضع نظامی و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در خاک لبنان و همچنین گروهی که قصد پرتاب پهپاد به سوی اراضی اشغالی را داشته‌اند هدف قرار داده است.

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

اسامه حمدان: نقش شهید سلیمانی در عملیات طوفان الاقصی انکارناشدنی است

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس امروز در مراسم چهارمین سالگرد فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابوعلی المهندس در شهر صیدا در جنوب لبنان سخنرانی کرد.

وی تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی تنها برای غزه نبود، بلکه در راستای ایجاد مرحله آزادسازی فلسطین بنا نهاده شد.

وی افزود: هرگز نمی‌توان نقش‌آفرینی، اقدامات و تاثیرگذاری شهید قاسم سلیمانی را در نبرد طوفان الاقصی نادیده گرفت، همان گونه که نمی‌توان از نقش یاران و رزمندگانی که در کنار وی حضور داشتند، چشم پوشی کرد.

حمدان افزود: حاج قاسم سلیمانی در هر میدانی که در آن فعالیت می کرد، موضوع فلسطین و قدس را پیگیری می کرد.

اسامه حمدان تاکید کرد: غزه که در روز هفتم اکتبر پیروزی امت اسلامی را رقم زد، هر روز با مقاومت و ایستادگی مردمش یک پیروزی دیگر را رقم می زند.

این مقام ارشد جنبش حماس در ادامه تاکید کرد: مقاومت فلسطین پس از گذشت هشتاد و هفت روز از جنگ غزه، همچنان نبرد را با اقتدار و حکمت در سطح میدانی و سیاسی مدیریت می کند.

وی تاکید کرد: طوفان الاقصی تنها برای غزه نبود، بلکه برای رقم زدن آزادسازی فلسطین بود، در جایی که شاهد هستیم لبنان، یمن و عراق نیز به تحقق این پیروزی کمک می‌کنند.

آمار شهدای غزه به مرز 22 هزار نفر رسید

ضربه‌ای دیگر به نتانیاهو؛ قانون «لغو برهان عدم معقولیت» ابطال شد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون «لغو برهان عدم معقولیت» را که چندی پیش در کنست این رژیم به تصویب رسیده بود ابطال کرد.

این قانون بخشی از طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو به شمار می‌رفت که نظارت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بر کابینه این رژیم و وزیران آن را محدود می‌کرد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ابطال قانون «لغو برهان عدم معقولیت» از سوی دادگاه عالی این رژیم، این اقدام را خطرناک توصیف و تاکید کرد که ابطال این قانون به تلاش‌هایی که در راستای جنگ انجام می‌شود آسیب می‌رساند.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز ابطال قانون «لغو برهان عدم معقولیت» از سوی دادگاه عالی این رژیم را در تضاد با یکپارچگی مورد نیاز در جریان جنگ علیه غزه دانست.

رسانه‌های عبری زبان نیز این اقدام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را زلزله در دستگاه قضایی این رژیم توصیف کردند.

گفتنی است پیش از جنگ غزه تصویب بخش مهمی از لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو موسوم به «لغو برهان عدم معقولیت» از سوی کنست رژیم صهیونیستی بر دامنه اعتراضات ده‌ها هفته‌ای در اراضی اشغالی افزود و این اعتراضات به بسیاری از بخش‌های نظامی این رژیم نیز رسید و با ترک خدمت برخی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همراه بود.

انتهای پیام
captcha