جنایت تروریستی کرمان؛ نتیجه گرای اطلاعاتی آمریکا و صهیونیست‌ها به داعش
کد خبر: 4192411
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کحلکی مطرح کرد:

جنایت تروریستی کرمان؛ نتیجه گرای اطلاعاتی آمریکا و صهیونیست‌ها به داعش

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مطمئناً آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جنایت تروریستی کرمان نقش داشتند؛ چون گرای اطلاعاتی به داعش داده‌اند.

غلامرضا کحلکی

غلامرضا کحلکی، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنایت تروریستی کرمان اظهار کرد: عصر حاضر عصر جنگ‌های نیابتی است. اگر نگاهی به جنگ‌های تمام‌عیار و همه‌جانبه‌ای مانند جنگ عربستان و یمن یا جنگ غزه که کشورها به طور مستقیم در آن درگیر شده‌اند بیندازیم، می‌بینیم تبعات جبران‌ناپذیری برای طرفین جنگ‌ها داشته است. بنابراین در حال حاضر کشورهایی مانند آمریکا تصمیم گرفته‌اند جنگ‌های نیابتی را علیه دشمنان خود به کار گرفته و طراحی کنند و در همین راستا جریان‌های افراطی در منطقه غرب آسیا مانند داعش را به وجود آوردند.

وی افزود: هدف آمریکایی‌ها از تقویت این جریان‌های افراطی در جنگ‌های نیابتی این است که باورهای اسلام‌هراسانه را در دنیا تقویت کنند. همانطورکه هیلاری کلینتون هم در انتخابات اظهار کرده بود گروه‌های تروریستی مانند داعش و نظایر اینها توسط ایالات متحده به وجود آمده‌اند تا آمریکا با این کارت بازی کند و همچنین آن را یک بازی استراتژیک در برابر کشورهای منطقه و مخالف خود خطاب کرد.

رژیم صهیونیستی؛ زخم‌خورده توسعه تفکر مقاومت

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه صهیونیست‌ها زخم‌خورده توسعه تفکر مقاومت در عرصه بین‌الملل هستند، گفت: تفکر مقاومت از تفکر و منطق جمهوری اسلامی ایران نشئت می‌گیرد و مکتب حاج قاسم هم پشتیبان تفکر مقاومت است و صهیونیست‌ها از همین مکتب و تفکر زخم خورده‌اند.

کحلکی تأکید کرد: دشمن در شرایطی جنایت تروریستی کرمان را رقم زد که در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی بودیم و دشمن در اینجا با کارت داعش و افراطی‌گری در قبال جمهوری اسلامی ایران بازی کرد ولی در اصل این عملیات را باید کور دانست چون مردم را هدف قرار داده بود و به همین دلیل جامعه جهانی نسبت به آن موضع‌گیری سختی داشته است.

چرایی نپذیرفتن مسئولیت جنایت تروریستی کرمان از سوی آمریکا و اسرائیل 

وی با طبیعی خواندن نپذیرفتن مسئولیت این عملیات تروریستی از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت، گفت: برای نمونه وقتی ترامپ مستقیماً حاج قاسم را ترور می‌کند مسئولیت ترور را برعهده می‌گیرد و می‌گوید آمریکا آن را انجام داده چون ژنرال یک کشور را هدف قرار داده بود ولی در جنایت تروریستی کرمان هیچگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی این جنایت را برعهده نگرفتند زیرا پذیرش عملیات تروریستی برایشان عواقب سنگینی به همراه دارد و به همین دلیل آن را به داعش ارتباط دادند.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: عملیات تروریستی علیه مردم یک کشور مورد پذیرش هیچ فرد آزادی‌خواه و یا گروهی در دنیا نیست و آمریکا برای اینکه حیثیت و جایگاه خود را از دست ندهد به همین دلیل جنایت تروریستی کرمان را نه‌تنها نمی‌پذیرد بلکه آن را هم محکوم می‌کند ولی همه ما می‌دانیم که داعش زاییده آمریکاست و از سوی این کشور تغذیه می‌شود.

راهبری جنایت تروریستی کرمان از داعش ساخته نیست 

کحلکی گفت: راهبری این عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران آن هم در کشوری که از سطح بالای امنیتی برخوردار است قطعاً به تنهایی از داعش ساخته نیست و قطعاً پشتیبانی‌های اطلاعاتی جامعی از داعش صورت گرفته است. مطمئناً گرای اطلاعاتی را آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به داعش داده‌اند چون سیستم اطلاعاتی داعش در حدی نیست که بتواند به این اطلاعات دست یابد.

وی با بیان اینکه پس از فروپاشی خلافت خودخوانده داعش این گروهک تروریستی به شدت تضعیف شده است، اظهار کرد: داعش به تنهایی نمی‌تواند چنین عملیات تروریستی را انجام دهد؛ داعشی که با حمایت آمریکا در منطقه جابجا می‌شود وحتی در سوریه برای آنها منطقه فرار ایجاد می‌کردند.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان گفت: انجام دومینووار این عملیات‌ها نشانگر این است که رژیم صهیونیستی زخم خورده و به دنبال این است که برای افکار عمومی خود خوراک رسانه‌ای ایجاد کند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha