درخواست مسلمانان کانادا برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل
کد خبر: 4193146
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

درخواست مسلمانان کانادا برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل

شورای ملی مسلمانان کانادا از دولت این کشور درخواست کرده است از تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل حمایت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، سازمان‌های اسلامی کانادا روز سه‌شنبه از دولت کانادا خواستند از تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل حمایت کند.

این درخواست در قالب نامه‌ای از سوی شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) به نخست‌وزیر جاستین ترودو انجام شد.
 
NCCM در پستی در شبکه X اعلام کرد: 250 گروه جامعه مدنی و سازمان اجتماعی کانادا نامه سرگشاده مشترکی به نخست‌وزیر نوشته و از کانادا می‌خواهند که از روند رسیدگی به جنایات اسرائیل در جنگ غزه را در دادگاه بین‌المللی دادگستری(ICJ) حمایت کند. 
 
پنج کشور آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، جزایر قمر و جیبوتی از دادگاه خواسته‌اند که به جنایات جنگی اسرائیل بپردازد. NCCM و سازمان‌های امضا کننده این نامه می‌خواهند کانادا به این کشورها بپیوندد.
 
شورای مسلمانان کانادا اعلام کرد دولت باید از تحقیقات بی‌طرفانه در مورد جنایات جنگی که اسرائیل در غزه مرتکب شده است، پشتیبانی و کانادا باید از پاسخگویی حمایت کند. وقت آن است که صلاحیت ICJ را در مورد این موضوع به رسمیت بشناسیم.
 
در نامه به ترودو آمده است: هزاران هزار غیرنظامی، از جمله کودکان، در اثر بمباران و تهاجم ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. به همین دلیل است که شما باید از این پرونده در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) که دولت‌ها را طبق قوانین بین‌المللی پاسخگو می‌داند و به خشونت‌های گسترده در غزه رسیدگی می‌کند، حمایت کنید.

 
آفریقای جنوبی روز جمعه، ۸ دی در دادخواستی به دادگاه بین‌المللی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی توصیف کرد. در این درخواست آمده است: اقدامات مورد بحث شامل کشتار فلسطینی‌ها در غزه، وارد کردن آسیب‌های جسمی و روحی جدی به آن‌ها و تحمیل شرایط زندگی سخت بر آنها است که باعث به خطر انداختن جان آنها می‌شود.
این شکایت پس از نزدیک به سه ماه حمله هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به منطقه تحت محاصره غزه صورت می‌گیرد که باعث شهادت بیش از ۲2 هزار نفر و ویرانی‌های عظیمی شده است.

انتهای پیام
captcha