نخست‌وزیر کانادا حمله به مرکز اسلامی کمبریج را محکوم کرد
کد خبر: 4199990
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

نخست‌وزیر کانادا حمله به مرکز اسلامی کمبریج را محکوم کرد

نخست‌وزیر کانادا حمله به مرکز اسلامی کمبریج و خرابکاری انجام شده در آن را محکوم و بر حمایت از جامعه اسلامی کانادا در برابر نفرت‌پراکنی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اقدامات تخریبی علیه مرکز اسلامی کمبریج را به شدت محکوم و تاکید کرد که در کنار جوامع اسلامی در برابر این نفرت‌پراکنی می‌ایستد.

ترودو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: افزایش اسلام‌هراسی در سراسر کشور نگران‌کننده، نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول است و ما باید در کنار یکدیگر با اسلام‌هراسی مقابله و با آن مبارزه کنیم.

پلیس واترلو در حال بررسی مطالبی است که با انگیزه نفرت‌پراکنی بر روی دیوارهای مرکز اسلامی کمبریج نوشته شده است.

پلیس گزارش داد که دوشنبه گذشته گزارشی درباره نوشتن مطالبی روی دیوارهای مرکز واقع در جاده دانبار دریافت کرد.

این مرکز اعلام کرد که از زمان تأسیس در سال 1989 این اولین بار است که شاهد این نوع جرایم با انگیزه نفرت بوده است.

در ژانویه 2023، کانادا اولین نماینده ویژه خود را برای مبارزه با اسلام‌هراسی (نفرت از اسلام) منصوب کرد. این پست پس از یک سری حملات که مسلمانان را در این کشور هدف قرار داد، ایجاد شد.

در بیانیه‌ای که در آن زمان از سوی دفتر نخست‌وزیر کانادا منتشر شد، آمده بود که «امیره الغوابی»، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی، این سمت را به‌عنوان یک مدافع، مشاور، کارشناس و نماینده برای حمایت و تقویت تلاش‌های دولت فدرال در جهت مبارزه با اسلام‌هراسی و نژادپرستی سیستمی، تبعیض نژادی و عدم تحمل مذهبی برعهده خواهد گرفت.

در سال‌های اخیر، یک سری حملات خونبار مسلمانان کانادا را هدف قرار داده است. در ژوئن 2021، 4 نفر از اعضای یک خانواده مسلمان بر اثر زیر گرفتن آن‌ها با کامیون خود در انتاریو کشته شدند.

چهار سال قبل از آن نیز در حمله به مسجدی در شهر کبک، 6 مسلمان کشته و 5 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha