حمله به یمن خطای بزرگ راهبردی و محاسباتی آمریکا است + صوت
کد خبر: 4193682
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
سردار اسماعیل کوثری:

حمله به یمن خطای بزرگ راهبردی و محاسباتی آمریکا است + صوت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف مدنظر خود در غزه دست پیدا کند به وسیله آمریکا به توسعه جنگ روی آورد تا شاید بتواند یمن را از حمایت از مقاومت فلسطین باز دارد اما به طور قطع درگیری آمریکا و انگلیس با یمن یکی از خطاهای راهبردی و محاسباتی بزرگ جبهه استکبار جهانی است.

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره هدف اصلی تجاوز نیروهای آمریکایی و انگلیسی به یمن، گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به ویژه مبارزه و مقابله با حماس و جهاد اسلامی به اهدافی که مشخص کرده بود، به هیچ وجه نرسید و همین موضوع موجب ورود آنها به سایر عرصه‌ها به سرکردگی آمریکا شده است. 


بیشتر بخوانید: 


توسعه جنگ راهی برای فرار از شکست غزه

وی ادامه داد: هنگامی که رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف مدنظر خود در جنگ قریب به 100 روزه غزه و جنایت‌هایش علیه زنان و کودکان بی‌دفاع دست پیدا کند، به توسعه جنگ در نقاط دیگر روی آورد تا شاید بتواند یمن را از حمایت از فلسطین و مقاومت حماس باز دارد اما قطعاً و یقیناً درگیری آمریکا و انگلیس با یمن یکی از اشتباهات و خطاهای راهبردی و محاسباتی بزرگ استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه حمله مستقیم آمریکا به یمن ناقض قوانین بین‌المللی است، بیان کرد: غربی‌ها بدانند آن هنگامی که یمن توانایی نظامی چندانی نداشت و آمریکا، عربستان و امارات با یکدیگر همراه بودند، نتوانستند کاری کنند و یمن  مقابل آنها ایستاد و توانست پس از مقاومت و ایستادگی تقریباً هشت ساله، پیروز میدان شود.

بی‌نتیجه بودن اقدامات آمریکا و متحدانش در یمن

کوثری اضافه کرد: اکنون آمریکا و متحدانش به حملات نظامی هوایی و بمباران یمن اقدام می‌کنند اما بدانند که این اقدامات به نتیجه‌ای نخواهد رسید و این اقدامات صرفا از ترس، خودسرانه و ناقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.

کد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه حملات تجاوزکارانه به یمن صرفا برای این است که بگویند با محور مقاومت مقابله می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش در واقع توان درگیر شدن طولانی‌مدت با یمنی‌ها را ندارند و تنها برای ممانعت از اقدامات حمایتی یمن از فلسطین چنین عملیاتی را به خیال خود طراحی کرده‌اند.

واردن شدن ضربات سنگین از طرف یمنی‌ها در آینده نزدیک

کوثری بر صلابت و ایستادگی یمنی‌ها در برابر این ضربه‌ها تأکید کرد و گفت: یمنی‌ها با این دست اقدامات از اهداف و حمایت‌های خود دست بر نمی‌دارند چرا که اهداف آنها بلندتر از این است تا با این اقدامات از موضعشان کوتاه بیایند و بدانند قطعاً ضربات سنگینی از طرف یمن به اینها وارد می‌شود به طوری که از این حملات خود پشیمان خواهند شد.

وی در باره چرایی آغاز این حملات در این مقطع زمانی، ادامه داد: باید واقع بین بود، آمریکا و اسرائیل نتوانستند به هیچ کدام از اهداف مدنظر خود در غزه دست پیدا کنند بنابراین اینگونه به میدان آمدند تا شکست‌ها و عدم موفقیت‌های خود را تا حدی جبران کنند و حال آنکه این بزرگترین خطای آنها است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ اینکه آیا اینگونه حملات موجب کاهش حمایت یمن از فلسطین یا توقف این حمایت می‌شود، گفت: قطعاً یمنی‌ها خیلی مصمم‌تر، با صلابت‌تر و محکم‌تر علیه استکبار جهانی به اقدامات حمایتی خود از مردم فلسطین و غزه ادامه خواهند داد و یقینا به موقع واکنش یمنی‌ها‌ را خواهیم دید.

فقدان توان مقابله با جبهه مقاومت

کوثری درباره اینکه اینگونه اتفاقات تا چه حد منجر به گسترش جنگ در منطقه و احتمال ورود ایران به جنگ می‌شود، افزود: آمریکا و اروپا و به قول معروف این جرثومه فساد هیچ کدام در حال حاضر توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارند. تاریخ به یاد دارد که آمریکایی‌ها در افغانستان با آن وضعیت مفتضحانه پابه فرار گذاشتند و ضربه‌ای که اسرائیل از طوفان‌الاقصی خورد نیز به الین راحتی جبران‌شدنی نیست.

وی در پایان یادآور شد: اینها در حال حاضر توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارند و در هر جا وارد شدند جز شکست برای آنها و آبروریزی نداشته است. این همه جنایت و قتل عام کودکان و زنان بی‌دفاع و مظلوم از سوی رژیم جعلی صهیونیستی به گونه‌ای بوده که امروز در میان افکار عمومی جهانی محکوم هستند و هیچ پاسخی ندارند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha