رژیم صهیونیستی در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق شده است
کد خبر: 4193913
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
سیدحسن نصرالله:

رژیم صهیونیستی در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق شده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پس از ۱۰۰ روز جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق شده و به اعتراف تحلیلگران این رژیم در ورطه عمیقی گرفتار شده و هیچ دستاورد یا حتی تصویری از پیروزی هم دست نیافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت مراسم هفتمین روز شهادت شهید وسام الطویل، از فرماندهان شاخص حزب‌الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی آغاز شد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: خانواده‌های زیادی از مقاومت سه شهید و حتی بیشتر را تقدیم کرده و اعلام نموده‌اند که آماده‌اند شهدای بیشتری را در مسیر مقاومت تقدیم کنند و به خط مقدم نبرد بفرستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید برای تأمین مؤلفه‌های پایداری با یکدیگر همکاری کنیم، تصریح کرد: شهید وسام الطویل از زمان آغاز تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه یکی از فرماندهان اساسی در جبهه جنوب هم مرز با فلسطین اشغالی بود.

وی با اشاره به مقاومت قهرمانانه و بی سابقه مردم غزه در ۱۰۰ روز گذشته در برابر ارتش رژیم صهیونیستی گفت: مردم غزه به شکل ابتکاری و بی سابقه‌ای در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌اند و در شرایط سکوت و عدم پوشش رسانه‌ای صهیونیست‌ها، رسانه‌های آن‌ها نقش مهمی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره مجاهدت‌های مبارزان فلسطینی ایفا کرده‌اند.

نصرالله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پس از ۱۰۰ روز جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی در شکست‌ها و ناکامی‌ها غرق شده و به اعتراف تحلیلگران این رژیم در ورطه عمیقی گرفتار شده است و هیچ دستاورد یا حتی تصویری از پیروزی هم دست نیافته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیوینستی به هیچ کدام از اهداف اعلام شده و نشده‌اش دست نیافته است، تأکید کرد که دشمن قبل از انتقال به مرحله سوم جنگ و عقب‌نشینی نیروهایش، همچنان برای دستیابی به «هر دستاوردی» می‌جنگد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: زیان‌های وارده به اشغالگران صهیونیست باعث افزایش تضعیف روحیه و ناکامی آن‌ها شده است که آخرین مورد آن اعلام معلولیت ۴ هزار نظامی اشغالگر در ۱۰۰ روز رویارویی مقاومت با آن‌هاست و ممکن است این رقم به ۳۰ هزار معلول نیز افزایش یابد.

متهم شدن صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه بی‌سابقه است 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ متوقف شود، دشمن از فاجعه‌ای که در نتیجه مقاومت غزه و حامیانش در جبهه‌های دیگر مقاومت به آن دچار شده است، آگاه خواهد شد.

نصرالله همچنین افزود: شمار کشته‌های اشغالگران صهیونیست در جبهه‌های غزه و کرانه باختری و لبنان به همراه زیان‌های اقتصادی و هزینه‌های آواره شدن شهرک‌نشینان صهیونیست در داخل سرزمین‌های اشغالی روز به روز درحال افزایش است.

وی با اشاره به حملات یمنی‌ها به کشتی‌های صهیونیستی در راستای حمایت از غزه گفت: آنچه در دریای سرخ در حال وقوع است، ضربه بزرگی به دشمن صهیونیستی وارد کرده و چهره واقعی‌اش در دادگاه لاهه برای جهانیان کاملاً نمایان شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: کشانده شدن رژیم اشغالگر صهیونیستی به دادگاه لاهه و متهم شدن آن در مقابل افکار عمومی جهان، بی سابقه است و این رژیم را دچار تنش کرده است.

وی همچنین گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با انکار جنایت نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه، سیاست «نفاق اخلاقی» را در مقابل افکار عمومی جهان در پیش گرفته است.

فعالیت جبهه‌های مختلف محور مقاومت مؤثر بوده است 

نصرالله با اشاره به اینکه خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت، امیدشان به آزادی آن‌ها را از دست داده‌اند، گفت: اسرائیلی‌ها به این اطمینان رسیده‌اند که کابینه آن‌ها، کاملاً بی‌صلاحیت است و باید آن را به همراه نخست وزیرش برکنار کرد که این به معنی اعتراف به شکست است.

وی افزود: در صورتی که روند کنونی در جبهه‌های غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق ادامه یابد، دشمن صهیونیستی شروط مقاومت را خواهد پذیرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: آمریکایی‌ها و شماری از کشورهای غربی در مدت ۱۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، برای غیر فعال کردن جبهه‌های دیگر مقاومت تلاش کردند، این در حالی است که نشانه تأثیر این جبهه‌ها بر مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تهدید، ارعاب و تشویقی است که علیه عراق، یمن، لبنان، سوریه و ایران در جریان است.

وی با اشاره به اینکه تجاوز اخیر به یمن، نشان‌دهنده حماقت آمریکا و انگلیس و تناقض‌گویی آمریکاست، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در برخی کشورها از جمله لبنان، سیاستمداران و افکار عمومی را به تجاوز رژیم اسرائیل تهدید می‌کنند.

آمریکایی‌ها به اشتباه خود درباره یمن پی خواهند برد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکایی‌ها همزمان با دعوت به عدم گسترش دامنه جنگ، آن را گسترده‌تر می‌کنند و اگر بر این باورند که یمن پس از تجاوز آمریکایی انگلیسی، از مواضعش عقب‌نشینی خواهد کرد، سخت در اشتباه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز آمریکا به یمن، منجر به ادامه حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا با مقصد سرزمین‌های اشغالی و زیان رساندن به دریانوردی در دریای سرخ خواهد شد و این منطقه را به صحنه نبرد تبدیل خواهد کرد که این اقدام، ذاتاً یک کار احمقانه است.

نصرالله با تقدیر از موضع علما و مردم بحرین در حمایت از مردم غزه و مخالفت با موضع و سیاست‌های دولت این کشور، گفت: یمنی‌ها در زمینه پاسخ دادن به تجاوزات آمریکایی‌ها و بایدن و دولتش در زمینه ارسال پیام به ایران و تهدیدهایشان درباره یمن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سید مقاومت لبنان افزود: میدان نبرد و روزهای آینده، سرنوشت رویارویی بین مردم یمن و متجاوزان را مشخص خواهد کرد و به زودی آمریکایی‌ها به اشتباه خودشان پی خواهند برد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: معیار حقیقت در این زمینه، حمایت از یمن است زیرا یمن از فلسطین و قدس حمایت می‌کند و کسانی که از یمن پشتیبانی نمی‌کنند، قطعاً ناکام خواهند شد.

پنهان‌کاری صهیونیست‌ها درباره حملات محور مقاومت 

وی در ادامه گفت: حمله مقاومت اسلامی عراق به یک نقطه در حیفا که با استفاده از موشک کروز انجام شده است، یک اقدام صحیح بوده و رژیم صهیونیستی از انتشار اطلاعات درباره این حمله موشکی به حیفا به شدت خودداری می‌کند و این میزان از پنهان‌کاری را می‌توان از عدم اعتراف به هدف قرار گرفته شدن پایگاه نظامی میرون توسط موشک‌های مقاومت لبنان درک کرد.

نصرالله تصریح کرد: مقاومت اسلامی لبنان ۶۲ موشک از جمله ۴۰ کاتیوشا و ۲۲ کورنت را اخیراً به پایگاه نظامی میرون شلیک کرده است که ۱۸ موشک کرون به این پایگاه اصابت کرده است و شماری از صهیونیست‌ها هدف قرار گرفتند، اما اشغالگران بر تلفاتشان به شدت سرپوش می‌گذارند.

وی افزود: ویدئوی منتشره توسط مقاومت درباره حمله به پایگاه‌های میرون و صفد، دروغ و پنهانکاری صهیونیست‌ها را برملا کرد.

سید مقاومت لبنان در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی، بر آمار کشته‌ها و زخمی‌ها و زیان‌های مالی و ناکامی‌هایش سرپوش می‌گذارد زیرا به اعتراف رسانه‌های صهیونیست، این امر منجر به احساس یأس بزرگی در میان صهیونیست‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حزب‌الله به مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و وارد آوردن تلفات و خسارت به این رژیم ادامه می‌دهد و این امر منجر به فشار صهیونیست‌های فراری از مناطق شماری سرزمین اشغالی به کابینه اشغالگران می‌شود.

از تهدیدهای آمریکایی‌ها استقبال می‌کنیم 

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد آمریکایی‌ها، لبنان را تهدید کرده‌اند در صورتی که جنگ در جبهه جنوب با اشغالگران متوقف نشود، اسرائیل جنگ علیه لبنان را آغاز خواهد کرد. ولی ما به آن‌ها می گوییم: تهدید شما، نه امروز و نه فردا و نه هیچ زمانی، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما را به حمله گردان‌های شکست خورده در نبرد با مقاومت غزه تهدید می‌کنند. به آن‌ها اعلام می کنیم: بسم الله! ما استقبال می‌کنیم. ارتش رژیم صهیونیستی زمانی که در شرایط خوبی به سر می‌برد و از حداکثر امکاناتش بهره‌مند بود، در نبرد با ما در جنگ ۲۰۰۶ از هم فروپاشید.

نصرالله گفت: بهتر است آمریکایی‌ها که به نگرانی از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان تظاهر می‌کنند، نگران عوامل و پایگاه‌هایشان در منطقه باشند زیرا ما از ۹۹ روز پیش تاکنون برای نبرد آماده بوده‌ایم و از آن نمی‌ترسیم.

وی ادامه داد: جبهه لبنان، با هدف حمایت و پشتیبانی از جبهه غزه و متوقف شدن تجاوز به آن فعال شد و زمانی که تجاوز به غزه متوقف شود، در آن صورت درباره هر رویدادی، تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است، حزب‌الله لبنان روز دوشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای از شهادت «وسام حسن طویل» (حاج جواد) از فرماندهان میدانی مقاومت در منطقه خربه سلم (در جنوب لبنان) خبر داد. شهید وسام طویل در جریان حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان به شهادت رسید.
انتهای پیام
captcha