از تداوم حملات به نوار غزه تا حملات هوایی به جنوب لبنان
کد خبر: 4194667
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
مروری بر تحولات فلسطین

از تداوم حملات به نوار غزه تا حملات هوایی به جنوب لبنان

در صد و پنجمین روز از آغاز جنگ در غزه، قایق‌های توپ‌دار رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران نزدیک بیمارستان الشفاء، حملات خود را در سواحل شهر غزه و شمال نوار غزه تشدید کردند، از سویی منابع خبری از حملات هوایی متعدد جنگنده های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داده‌اند.

به گزراش ایکنا به نقل از الجزیره، در صد و پنجمین روز از جنگ در غزه، قایق‌های توپ‌دار رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران نزدیک بیمارستان الشفاء، حملات خود را در سواحل شهر غزه و شمال نوار غزه تشدید کردند و این در حالی است که ارتش رژیم صهیونستی امروز جمعه اعلام کرد: در نبردهای دو روز پیش در جنوب نوار غزه، یک سرباز بر اثر جراحات کشته شد و 3 تن دیگر به شدت مجروح شدند.

دستگیری‌های گسترده در کرانه باختری

این اقدامات همزمان با ادامه حملات و دستگیری از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در چندین شهر و روستا در کرانه باختری از جمله طولکرم، رام الله، الخلیل، نابلس و قدس اشغالی است. در نتیجه این اقدامات تاکنون 6090  فلسطینی از  7 اکتبر تا کنون دستگیر شده‌اند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: ادامه جنگ در غزه بر چندین نسل از مردم فلسطین تأثیر خواهد گذاشت

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ادامه جنگ در نوار غزه بر نسل‌های بعد فلسطین تأثیر می‌گذارد و امکان دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مسئله فلسطین را از بین می‌برد.

افزایش تعداد حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از افزایش تعداد حملات رژیم صهیونیستی به شهرک رامیا و جبل بلاط در جنوب لبنان به 10 مورد خبر می‌دهند.

سرایا القدس از هدف قرار دادن یک خودروی رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا خبر داد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار داد و از سویی تأکید کرده که درگیری‌های گسترده‌ای با نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق غزه داشته است.  

آیزنکوت: تنها توافق با حماس آزادی گروگان‌ها را تضمین می‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، گفت که توافق با جنبش مقاومت اسلامی حماس «تنها توافقی است که ممکن است آزادی گروگان‌ها را تضمین کند» و خاطرنشان کرد که «اسرائیل» باید از خود بپرسد که چگونه کار را با دولتی که کاملا شکست خورده، ادامه خواهد داد.

پیش از این، آیزنکوت گفته بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به روشنی  مسئولیت حمله 7 اکتبر گذشته را بر عهده دارد.

درگیری های مستمر و گلوله باران شرق جبالیا

خبرنگار شبکه الجزیره گفت که از بامداد امروز علاوه بر گلوله‌باران توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا در شمال نوار غزه نیز درگیری‌ها ادامه دارد.

تعداد شهدای بمباران نزدیک بیمارستان الشفاء افزایش یافت

به گفته خبرنگار الجزیره، در بمباران مسجد النور در محله الصبرا در شهر غزه تعداد شهدای بمباران یک آپارتمان مسکونی در نزدیکی بیمارستان الشفا در شهر غزه به 12 نفر افزایش یافته است.

همچنین بر اثر بمباران خانه ای در اردوگاه خان یونس در جنوب نوار غزه در شامگاه گذشته از سوی اشغالگران، 8 فلسطینی به شهادت رسیدند.  

افزایش تعداد شهدای غزه

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر افزایش یافت. همچنین، تعداد مجروحان نیز به ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر رسید.

رژیم صهیونیستی در شبانه‌روز گذشته ۱۲ قتل‌عام علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۱۴۲ شهید و ۲۷۸ مجروح برجای گذاشت.

تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و خدمه دفاع شهری نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند‌.

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در خان‌یونس 

ارتش رژیم صهیونیستی، اطراف ساختمان بیمارستان «الامل» وابسته به هلال احمر در خان یونس را با توپخانه هدف قرار داد. 
 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان: ثبات در منطقه در گرو توقف جنگ در غزه است 

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: ثبات در لبنان و منطقه و توقف جنگ تنها در صورتی اتفاق می افتد که تهاجم علیه غزه متوقف شود. 
وی افزود: وقتی «اسرائیل» تجاوزات خود را گسترش دهد، با یک سیلی بزرگ و یک اقدام محکم مواجه خواهد شد.

این خبر به‌روز رسانی می‌شود... 

انتهای پیام
captcha