عملیات موشکی سپاه؛ نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی ایران
کد خبر: 4194663
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
خطیب جمعه تهران تأکید کرد:

عملیات موشکی سپاه؛ نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: عملیات اخیر موشکی سپاه علیه تروریست‌ها قدرت بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت و برای دشمنان این پیام را داشت که در صورت تعرض به کشورمان هیچ نقطه‌ای از دنیا برایشان امن نیست.

حجت الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز 29 دی ماه در خطبه اول نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: امام علی(ع) فرموده‌اند که تقواپیشگان انسان‌های خوب و دلنشین و برای سایر انسان‌ها عامل خیر و برکت هستند. تقوا همانند دژ محکمی است که آدمی را نسبت به نعمات خداوند قدردان می‌سازد و همچنین رضایت انسان را نسبت به آنچه که خداوند برایشان تقدیر کرده به وجود می‌آورد. آن روزی که کسی پناهی ندارد، متقین در پناهگاه هستند.

وی افزود: نعمت در لغت به معنای خوشگواری زندگی است و هرچیزی که به وسیله آن زندگی برای بشر مرغوب می‌شود و انسان به واسطه آن احساس خوشگواری می‌کند آن نعمت است. با دیدی همه موجودات نعمت هستند اما نماز نعمت ویژه‌ای است که خداوند برای ما قرار داده است. در چهار وعده نماز باید از خداوند بخواهیم که ما را تنها نگذارد. نماز باعث می‌شود تا انسان در سفرهای مختلف تنها نباشد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه باید در نمازهای واجب از خداوند بخواهیم که ما را در صراط مستقیم قرار دهد و تنهایمان نگذارد، اظهار کرد: در آیه 96 سوره مبارکه نساء خداوند می‌فرماید: «دَرَجَاتٍ مِنْهُ وَمَغْفِرَةً وَرَحْمَةً ۚ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا»؛ به درجات و رتبه‌هایی و آمرزش و رحمتی ویژه از سوی خود؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.

فرصت‌های ویژه ماه رجب

صدیقی ادامه داد: چه زیباست در آن دنیا با پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) و شهدایی همچون شهید سلیمانی همنشین شد. کسانی که در زندگی، الهی نفس می‌کشند و الهی کار می‌کنند زندگی زیبایی دارند. انسان باید قبل از مرگ این زیبایی‌ها را تجربه کند و برای تجربه آن لازم است که پیامبر اسلام(ص) را الگو قرار دهیم تا به سمت قله خصایص اخلاقی دست پیدا کنیم. ماه رجب فرصتی برای دستیابی به کاروان‌های دل و دلبران به مقصدرسیده است؛ کسانی‌که هم، صراط هستند و جذبه و محبتشان انسان‌ها را همانند مغناطیس به سمت خود جذب می‌کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت ماه رجب تأکید داشتند و فرمودند در ماه رجب استغفار را فراموش نکنید که استغفار روح انسان را جلا می‌دهد و یک تحول و انقلاب باطنی است، استغفار رسیدن به نور و عاقبت‌بخیری است، استغفار امید رسیدن به رحمت خداوند است. از سوی دیگر در ماه رجب باید به روزه اهمیت داد؛ روزه امر باطنی است و روزه ما رجب جایگاه ویژه در سازندگی انسان است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: از سوی دیگر در ماه رجب زیارت رجبیه را باید خواند و بدانیم که سفره رجبیه ائمه سفره خاصی است. انسان در ماه رجب می‌تواند محبت علی(ع) و آل علی را در وجود خودش احساس کند. اگر اهمیت این ماه و زیارت رجبیه را درک کنیم قطعاً موجب تحول درونی انسان خواهد شد.

صدیقی با بیان اینکه نمازهای جمعه مانوری برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، گفت: روزی خواهد رسید که همه ما پشت سر امام زمان(ع) نماز خواهیم خواند. از خداوند می‌خواهیم رزق معنوی در ماه رجب و عاقبت‌بخیری را قسمت ما کند و پایان هر کارمان خوب باشد. در ماه رجب بهتر است که مفاتیح الجنان را بخوانیم که موجب تغییر و تحول درونی خواهد شد.

اهمیت اعتکاف برای اهل استغفار

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم با اشاره به اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف یک فرصت استثنایی است و فرصتی برای اهل استغفار است. در اعتکاف دلسوختگان و دل‌پاکان و عاشقان توشه‌های باارزشی را برای خود به وجود می‌آورند. همانطور که دهه غدیر جایگاه خود را پیدا کرد امیدواریم اعتکاف هم جایگاه خود را پیدا کند.

وی درباره مسئله فلسطین اظهار کرد: در طی 100 روز گذشته رژیم جنایتکار صهیونیستی با جنایاتی که انجام داد موجبات نفرت جهانی را نسبت به خود به وجود آورد. این رژیم به زنان و بیمارستان‌ها و کودکان رحم نکرد و خبرنگاران را کشت و تماماً این رژیم مظهر بی‌قانونی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ابتدا به دنبال نابودی حماس بود، گفت: اما امروز شرایط طوری رقم خورده که مقامات این رژیم اذعان می‌کنند حماس نابودشدنی نیست و لذا سطح خواسته‌هایشان را از نابودی حماس به شناسایی تونل‌های حفرشده توسط حماس تقلیل داده‌اند. اینها به خوبی متوجه شده‌اند که مقاومت غزه و مقاومت مردم فلسطین نابودشدنی نیست.

صدیقی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: امام راحل فرمودند ایمان مردم ما نسبت به مردمان صدر اسلام بهتر و بیشتر است و ایشان نسبت به مردم ایمان و باور قوی داشتند. همچنین دیدگاه مقام معظم رهبری این است که مردم ایران وفادارترین مردم دنیا نسبت به کشورشان هستند. این مردم هرگاه احساس کرده‌اند بدخواهان به دنبال توطئه علیه کشور هستند حضور مؤثر در صحنه‌ها داشته‌اند و اجازه عملیاتی ساختن توطئه‌های دشمنان را نداده‌اند. این مردم در امتحان‌ها و آزمایش‌های مختلف سربلند بوده‌اند و امسال هم در انتخابات بهتر از گذشته ظاهر خواهند شد.

وی درباره عملیات موشکی سپاه علیه مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق و ادلب سوریه گفت: این عملیات موشکی سپاه در پاسخ به عملیات‌های گروهک‌های تروریستی بود. تروریست‌ها با انجام عملیاتی زائران مزار شهید سلیمانی را به شهادت رساندند و سپاه باید پاسخ اینها را می‌داد. این عملیات موشکی سپاه را باید برگ زرینی دانست که در پرونده و سوابق پرافتخار او ثبت و ضبط شده است.

پیام مهم عملیات موشکی سپاه برای رژیم صهیونیستی

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سپاه دو مقر را همزمان در دو کشور هدف قرار داد و موشک‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند دوربرد بودند و نکته دوم اینکه سپاه می‌توانست از کرمانشاه که مسیرش به سوریه نزدیک‌تر بود این موشک‌ها را شلیک کند ولی از خوزستان این موشک‌ها را شلیک کرد تا هشداری برای اسرائیل غاصب باشد تا بداند این موشک‌ها دوربرد بوده و قادر به پیمودن مسافت‌های طولانی است. این موشک‌ها بازدارندگی شدیدی دارند و دشمنان باید بدانند که نباید فکر تعرض به خاک ایران را در سر بپرورانند.

صدیقی اضافه کرد: این هشداری بود به کسانی که به کشورمان چشم طمع دوخته‌اند. دشمنان باید بفهمند در صورت تعرض هیچ جای دنیا برایشان نقطه امنی نیست.

وی در پایان به اهمیت نماز جمعه اشاره و تأکید کرد که ائمه جمعه باید در ارتقای بصیرت دینی و سیاسی مردم تلاش کنند و نماز جمعه محلی برای این اقدام است. مقام معظم رهبری نماز جمعه را پراهمیت خطاب کرده‌اند و لذا نباید از نقش نماز جمعه در تحول معنوی و اخلاقی غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha