جهاد برای خدمت به عشایر محروم
کد خبر: 4195030
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

جهاد برای خدمت به عشایر محروم

گروه جهادی شهید شاه‌حسینی گرمسار یکی از گروه‌های تخصصی در حوزه خدمت‌رسانی به عشایر است که تاکنون برنامه‌های ویژه‌ای را در استان‌های سمنان، تهران، البرز و مازندارن اجرا کرده است.

عشایر محرومگروه‌های جهادی تخصصی سال‌ها است که در قالب برگزاری اردوهای جهادی نسبت به خدمت‌رسانی تخصصی به محرومان کشور اقدام می‌کنند تا بتوانند مشکلات این اقشار جامعه را در حد امکان کاهش داده و یا رفع کنند. 

امروزه گروه‌های تخصصی جهادی در حوزه‌های مختلف وارد میدان شده و محرومیت‌زدایی از نیازمندان را در دستور کار خود قرار داده‌اند. یکی از این حوزه‌های تخصصی، خدمت به عشایر محروم کشور است. گروه‌های جهادی در قالب اردوهای جهادی ویژه عشایر به مناطق مختلف و ییلاقات سفر کرده و به خدمت‌رسانی به محرومان می‌پردازند. 

یکی از حوزه‌های خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی ویژه عشایر، رفع مشکلات مربوط به دام و سیور عشار است که در این زمینه دامداران و دامپروران متخص کشور در قالب اردوهای جهادی به مناطق ییلاقی کشور رفته و نسبت به رفع مشکلات دام‌ها و طیور عشایر کشور اقدام می‌کنند.

علی مقبلی، مدیر گروه جهادی شهید فریدون شاه‌حسینی گرمسار در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های ویژه این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: این گروه جهادی تخصصی در سال 95 و با نیت خدمت به عشایر مناطقه مختلف شهرستان گرمسار و سایر نقاط کشور راه‌اندازی شد. 

وی با اشاره به اینکه این گروه جهادی زیر نظر بسیج عشایری و به صورت تخصصی برای عشایر فعالیت می‌کند، ادامه داد: اعضای این گروه جهادی که متخصصان در حوزه دامپروری و دامداری هستند، در قالب اردوهای جهادی در میان عشایر منطقه حاضر شده و نسبت به خدمت‌رسانی در این حوزه اقدام می‌کنند.

مدیر گروه جهادی شهید فریدون شاه‌حسینی گرمسار بیان کرد: انجام پروژه سم‌‌پاشی برای دام و طیور، واکسیناسیون دام، معاینه دام و ... از جمله خدمات این گروه جهادی است که به صورت رایگان در اختیار عشایر و روستائیان مناطق مختلف شهرستان گرمسار قرار داده می‌شود.
 
مقبلی تصریح کرد: اعضای گروه جهادی شهید شاه‌حسینی علاوه بر حضور در میان عشایر شهرستان گرمسار، تاکنون با برپایی اردوهای جهادی در میان ییلاقات استان‌های تهران، البرز و مازندارن توانسته‌ است که نسبت به خدمت‌رسانی به دامداران و دامپروران عشایری این استان‌ها نیز اقدام کند. 

وی در ادامه افزود: علاوه بر بحث خدمت‌رسانی به دامداران، برنامه‌های مختف همچون اعطای بسته‌های معیشتی به روستائیان و دامداران و برپایی استگاه‌های صلواتی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی گروه جهادی شهید شاه‌حسینی پیگیری و اجرا می‌شود. 

مدیرگروه جهادی شهید فریدون شاه‌حسینی گرمسار تصریح کرد: همچنین، برپایی اردوهای جهادی پزشکی ویژه عشایر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی این گروه جهادی انجام می‌شود و طی هر سال دو تا سه اردوی پزشکی تخصصی شامل پزشکان عمومی و پرستاران برای خدمت‌رسانی به روستائیان و ییلاق‌نشینان برگزار می‌شود.

مقبلی بیان کرد: با برپایی این اردوهای جهادی، توانسته‌ایم تا گام‌های خوبی در حوزه عشایری و سلامت دام روستائیان برداریم که امیدواریم بتوانیم این راه را با قوت هرچه بیشتر ادامه دهیم و تلاشی هرچند کوچک در راستای محرومیت‌زدایی از نیازمندان برداریم.

وی ادامه داد:‌ تمامی هزینه‌های برپای اردوهای جهادی در روستاها و ییلاقات از سوی اداره دامپروری شهرستان گرمسار و خیران منطقه تأمین می‌شود که در این راستا نیز از تمامی خیران منطقه دعوت می‌شود تا در این امر خیر اعضای گروه جهادی شهید شاه‌حسینی را برای خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

مدیرگروه جهادی شهید فریدون شاه‌حسینی گرمسار در پایان بیان کرد: تاکنون برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه رسیدگی به امور دام و طیور روستائیان و ییلاق‌نشینان منطقه انجام شده است و اداره دامپروری نیز در این زمینه با اعطای داروهای مورد ناز دام و طیور و اعزام دامپزشک متخصص، اعضای این گروه جهادی را همراهی می‌کند.

انتهای پیام
captcha