ولادتی که با معجزه همراه بود
کد خبر: 4195905
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

ولادتی که با معجزه همراه بود

شاید بتوان روزی که دیوار کعبه شکافته شد تا یکی از دردانه‌های عالم امکان پا به عرصه وجود نهد را منحصربه فردترین روز نامید. همین شکافتن دیوار کعبه، معجزه‌ای برای اثبات حقانیت ولایت علی(ع) بود.

ولادت حضرت علی(ع)شاید بتوان روزی که دیوار کعبه شکافته شد تا یکی از دردانه‌های عالم امکان پا به عرصه وجود نهد را منحصربه فردترین روز نامید. همین شکافتن دیوار کعبه، معجزه‌ای برای اثبات حقانیت ولایت علی(ع) بود. او یار و همراه همیشگی پیامبر خاتم و تداوم‌بخش مکتب حق و بندگی بود.

درباره جایگاه والای مولای متقیان علی(ع) بارها در تاریخ مطالب بیشماری نوشته شده است اما هرچه هست این جایگاه چنان عظیم و والاست که نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه آزادگان عالم با هر دین و مذهب و مکتبی شیفته مسلک و شخصیت علی(ع) هستند.

اب‌الائمه، آغازگر راهی عظیم برای تداوم مکتب اسلام بود و از سلاله پاک و مطهرش این مکتب ادامه یافت و تا قیام و قیامت و ظهور مهدی موعود(عج) این مسیر ادامه خواهد داشت و این همان وعده‌ای است که خداوند در قرآن بر آن تأکید فرموده است که عاقب زمین به صالحان و مستضعفان خواهد رسید.

علی(ع) آمد تا راه نجات بشریت را برای عالمیان ترسیم کند. او آغازگر راهی بود که گرچه پر از فراز و نشیب و ناملایمات و نامردمی‌ها است اما انتهایش به حکومت صالحان منتهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود درباره ولادت مولای متقیان، حضرت علی(ع) گفت: در کارنامه‌ اسلام، اول کسی که به رسول خدا(ص) ایمان آورد، به شهادت شیعه و سنّی، علی‌بن ابیطالب (ع) بود؛ آن هم بر اسلامِ پیغمبر تقدم داشت.

وی بیان کرد: زمانی که بعد از سه روز، فاطمه‌ بنت اسد، از کعبه خارج شد و در مکه خبر منتشر شده بود که دیوار شکافته شد و فاطمه وارد آن شد و دیوار به هم آمد، عده‌ای کلید آوردند تا در کعبه را باز کنند اما در باز نمی‌شد، همه متحیر و نگران برای فاطمه و طفل درون شکمش بودند. سه شبانه‌روز درون این خانه چه گذشت و همه متحیر بودند که آیا زنده هستند یا به رحمت حق پیوسته‌اند که بعد از سه روز، از همان موضع، دیوار شکاف برداشت و از خانه‌ حق فاطمه بنت اسد همراه با فرزندش بیرون آمد.

حدائق تصریح کرد: فاطمه‌ بنت اسد، علی بن ابیطالب در آغوشش، از کعبه خارج شد و یکی از کسانی که به استقبال فاطمه بنت اسد آمد، پیغمبر بود. این قضایا مربوط به سال سی‌ام عام‌الفیل است یعنی هنوز 10 سال به رسالت پیغمبر (ص) باقی مانده است و هنوز موضوع اسلام طرح نشده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با یادآوری اینکه در آن زمان رسول‌الله(ص) در سن 30 سالگی‌ قرار داشتند، گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) به استقبال فاطمه بنت اسد آمد چراکه انصافاً فاطمه برای پیامبر(ص) نقش مادری ایفا کرده بود. پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را در آغوش کشید و فرمودند به اذن خدا سخن بگو و آن هنگام مشاهده کردند که این نوزاد سه روزه صدا أشهد أن لا إله الا الله و أشهدُ أنکَّ رسول الله. شهادت می‌دهم خدایی جز خدای یگانه نیست و شهادت می‌دهم رسول خدا تو هستی. همه‌ مردم متحیر، اولاً این طفل شیرخواره حرف زد و از وحدانیت خدا و رسالت پیغمبری دارد خبر می‌دهد که رسول‌الله هنوز لب به بیان رسالت خود نگشوده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه سیره مولای متقیان باید در جامعه معرفی شود، گفت: منتظران ظهور باید به دنبال ترویج عدالت علوی و سیره مولایشان باشند تا بتوان به آن جامعه منتظر دست یابیم.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: اصول حاکم بر زندگی مولای متقیان علی(ع) در تمام ابعاد و زمینه‌ها مبتنی بر قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) بوده است و در زمینه اجتماعی هم آن حضرت روابط خویش را بر اساس دستورات الهی و نبوی قرار داده بودند.

وی با تأکید بر ضرورت الگوگیری از سیره مولای متقیان گفت: آن حضرت در برخورد با مردم و جوامع انسانی دیدگاهی فراتر از دید یک مسلمان به مسلمانی دیگر داشت و امروز نیز برای حفظ وحدت و انسجام کشور نیاز به الگوگیری از این سیره مولای متقیان داریم.

محمدیان با بیان اینکه بهترین و کامل‌ترین نمونه حکومت اسلامی، بعد از پیامبر اکرم(ص)، حکومت حضرت علی(ع) است، افزود: سیاست مولای متقیان، سیاست راستین اسلام است و از تعالیم عالیه اسلام سرچشمه می‌گرفت.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در ادامه سخنان خود گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع)، تمام هیئات مذهبی استان فارس برنامه‌های متنوع با صبغه شاد و مذهبی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های قدیمی که حدود 60 سال در شیراز اجرا می‌شود، توسط یکی از هیئات مذهبی شیراز در خیابان آزادی اجرا می‌شود و در سایر هیئات مذهبی هم در سطح استان چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه طی این ایام همچنین قریب 100 مسجد شیراز میزبان معتکفان هستند که هیئات مذهبی نیز در این زمینه همکاری دارند، گفت: بزرگترین اعتکاف جوانان کشور توسط هیئت مذهبی رهپویان وصال در مسجد نو شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha