کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه»؛ زمینه‌سازی برای کوچاندن اجباری
کد خبر: 4196625
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه»؛ زمینه‌سازی برای کوچاندن اجباری

جنبش حماس برگزاری کنفرانس موسوم به «شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری» را به شدت محکوم و این نیت تل‌آویو را در راستای ارتکاب جنایت کوچ اجباری و پاکسازی نژادی ملت فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حماس تأکید کرد که برگزاری کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری» و دعوت به شهرک‌سازی از سوی ائتلاف فاشیستی حاکم و مشارکت ده‌ها وزیر و نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در آن، نشان‌دهنده اهداف آشکار این رژیم برای اجرای جنایت کوچ اجباری و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین است.

حماس همچنین تأکید کرد که برگزاری این کنفرانس در روز گذشته، نشان‌دهنده نادیده گرفتن قوانین و معاهدات بین‌المللی از سوی رژیم سرکش اسرائیل و همچنین نادیده گرفتن تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری است که خواستار توقف تمام اقدامات نسل‌کشی در غزه شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اضافه کرد: از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که موضع قاطع اتخاذ کرده و مساله پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین را محکوم کند.

جنبش حماس همچنین امروز با صدور بیانیه‌ای به درخواست گستاخانه رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری و نوار غزه به اراضی اشغالی واکنش نشان داد و تأکید کرد: درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری و نوار غزه به اراضی اشغالی و شهرک‌سازی در این منطقه‌ها بیانگر قصد و نیت تل‌آویو در راستای ارتکاب جنایت کوچ اجباری و پاکسازی نژادی ملت فلسطین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل می‌خواهیم موضع محکمی در قبال چنین تصمیماتی به ویژه نیت پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین اتخاذ کنند.

در همین راستا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای نشستی را که عصر یکشنبه در شهر قدس اشغالی درباره ازسرگیری شهرک‌سازی در نوار غزه برگزار شد، محکوم و تأکید کرد، این نشست رویکردهای راست اسرائیلی برای ملتهب کردن منطقه را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد که نشست استعمارگرایانه در قدس به منزله به چالش کشیدن آشکار حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و تحریک آشکار علیه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود این نشست را که با شعار ازسرگیری شهرک‌سازی‌ها در نوار غزه و شمال کرانه باختری اشغالی و با مشرکت ۱۱ وزیر و ۱۵ نماینده کنست از ائتلاف راست حاکم برگزار شد، به شدت محکوم کرد.

همچنین این وزارتخانه، موضع‌گیری‌ها و شعارهای مطرح شده در این نشست از سوی وزرای افراطی، شهرک‌نشین‌ها و سرانشان را محکوم و تأکید کرد: این نشست و محتوایش بار دیگر چهره واقعی ائتلاف راست حاکم و خصومت آن با صلح و تأکیدش بر اشغالگری و شهرک‌سازی با هدف شعله‌ور کردن آتش درگیری و ملتهب کردن کل منطقه را نشان داد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه نیز کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل و مستقیم چنین فراخوان‌های تحریک‌آمیزی دانست که عناصر تروریست یهودی آنها را دستورالعمل‌هایی برای ایجاد ویرانی و فساد علیه ملت فلسطین می‌دانند.

پیش از این نیز یائیر لاپید، رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: برگزاری کنفرانسی در رابطه با شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه‌ باختری آسیب‌های بین‌المللی به اسرائیل می‌زند.

وی با بیان اینکه این کنفرانس به توافق احتمالی تبادل اسرا نیز آسیب می‌زند و نظامیان ارتش را در معرض خطر قرار می‌دهد تاکید کرد که برگزاری این کنفرانس به معنای بی‌مسئولیتی وحشتناک است، نتانیاهو و کابینه‌اش صلاحیت ندارند.

انتهای پیام
captcha