لغو دیدار مسلمانان با جاستین ترودو در اعتراض به مواضع دولت کانادا
کد خبر: 4196790
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

لغو دیدار مسلمانان با جاستین ترودو در اعتراض به مواضع دولت کانادا

شورای ملی مسلمانان کانادا، دیدار با نخست‌وزیر این کشور را به دلیل مواضع کانادا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و عدم اقدام مؤثر در جهت مقابله با اسلام‌هراسی در این کشور لغو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، بزرگ‌ترین سازمان مسلمان کانادا، دیدار روز دوشنبه، 9 بهمن با نخست‌وزیر جاستین ترودو را به دلیل کوتاهی در کمک به فلسطینی‌ها در غزه و انفعال برای جلوگیری از افزایش جنایات رژیم صهیونیستی لغو کرد.

استفان براون، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا( National Council of Canadian Muslims) در یک کنفرانس مطبوعاتی در اتاوا گفت: هیچ چیز جدیدی وجود ندارد که بتوانیم بگوییم. ما قبلاً همه چیز را گفته‌ایم. فکر می‌کنیم دیگر سخن گفتن با نخست‌وزیر هیچ فایده‌ای ندارد.

لغو این دیدار چند ساعت پیش از آن صورت می‌گیرد که قرار بود سیاستمداران فدرال و استانی، رهبران مسلمان و دیگر شخصیت‌های کانادا برای برگزاری مراسمی به مناسبت هفتمین سالگرد قتل شش مرد مسلمان در مسجد مرکز فرهنگی اسلامی در شهر کبک گردهم بیایند. در پی این تصمیم، دفتر ترودو اعلام کرد که نخست‌وزیر حرفی برای گفتن ندارد.

در این نشست قرار بود درباره نفرت از مسلمانان بحث شود، اما براون گفت که به دلیل اینکه ترودو به وعده‌های خود در انتخابات ۲۰۱۵ از جمله مواردی مثل تأمین مالی برنامه‌هایی برای کاهش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان مانند دوربین‌های امنیتی در مکان‌های نماز مسلمانان، عمل نکرده، از جلسه صرف نظر کرده است.

براون گفت: آنطور که معلوم است فقط زمانی که زندگی یا امنیتمان از بین رفته باشد، سیاست‌ها اصلاح می‌شود. دولت ما نتوانسته است قانون مقابله با جنایات ناشی از اسلام‌هراسی را عملی کند.

براون گفت ترودو اسرائیل را تحت فشار قرار نداده است که از بمباران غزه عقب‌نشینی کند. الجزیره روز دوشنبه گزارش داد که بیش از ۲۶۰۰۰ فلسطینی تا به امروز به شهادت رسیده‌اند.

براون ادامه داد: ما می‌خواهیم که دولت اقدامات ملموس واقعی برای کاهش اسلام‌هراسی در این کشور و توقف جنگ در خاورمیانه انجام دهد.

 استفن براون ادامه داد که کانادا علاقه‌ای به اتخاذ اقدام قاطع برای کمک به پایان دادن جنگ در غزه ندارد، آخرین چیزی که باعث شد کاسه صبر ما لبریز شود واکنش کانادا به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نسل‌کشی در غزه بود.

دیوان بین‌المللی دادگستری در حکمی نسبت به تداوم جان باختن مردم غزه ابراز نگرانی و اعلام کرد: اسرائیل باید به کشتار و آسیب رساندن به مردم غزه پایان دهد و اقدامات لازم برای فراهم کردن نیازهای انسانی مردم غزه را فورا اتخاذ کند. اسرائیل باید تدابیر لازم برای جلوگیری از تحریک مستقیم به کشتار گروهی را اتخاذ کند و همچنین باید متعهد به خودداری از قتل، تعدی و تخریب علیه مردم غزه باشد.

کانادا در واکنش به این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری گفت که این حکم را مورد توجه قرار داده است اما از اسرائیل نخواست که این حکم را اجرا کند. رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: این مسئله نشان داد که دولت قصد ندارد اسرائیل را پاسخگو کند.

انتهای پیام
captcha