هر ساله ۲ هزار مورد وقف جدید در کشور ثبت می‌شود
کد خبر: 4197383
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
معاون اوقاف کشور:

هر ساله ۲ هزار مورد وقف جدید در کشور ثبت می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: موضوعات مختلفی پس از انقلاب رشد کرده که وقف یکی از این موارد است، در ابتدای انقلاب تنها ۲۰۰ مورد وقف جدید ثبت شده بود اما پس از شاهد هستیم هر ساله حدود ۲ هزار مورد وقف جدید ثبت می‌شود.

عادل معاون اوقاف کشور

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، در مراسم اهدای جهیزیه به نیازمندان که امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در امامزاده سلیمان بیدستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: طرح قرار دوازدهم از جمله طرح‌هایی است که بعد از ایام کرونا و طرح کمک مؤمنانه کلید خورد و با توجه به اینکه این طرح یک امر ضروری بود به صورت مستمر در دست اجرا قرار گرفت، امیدواریم این طرح آغازی برای گسترش فرهنگ مواسات در جامعه باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: در شرایطی که دشمن در تلاش است با ترفندهای مختلف از جمله بزرگنمایی نقاط ضعف و زیر سؤال بردن نقاط قوت کشور ما در جهت برهم زدن شاکله انقلاب قدم بردارد شاهد هستیم که دهه فجر امسال پرشورتر در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی پس از انقلاب رشد کرده که وقف یکی از این موارد است، در ابتدای انقلاب تنها ۲۰۰ مورد وقف جدید ثبت شده بود اما پس از شاهد هستیم هر ساله حدود ۲ هزار مورد وقف جدید ثبت می‌شود که نشان از رشد ۱۰ برابری و پای کار بودن مردم در امور بیشتر از گذشته است.

عادل با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار مدرسه وقفی خدمات تعلیم و تربیت را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، تصریح کرد: وقف در عرصه نخبه‌پروری، اهدای جایزه به دانشمندان و دانشجویان کمک کرده است به طور مثال اخیراً از محل وقف هدیه ۳۵۰ میلیون تومانی به یک نخبه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در اوقاف حاصل حس اعتماد و نوع دوستی مردم است که در آموزه‌های دینی نیز مورد توجه بوده و در دهه فجر باید تلاش کنیم که مردم را با خدمات وقف بیشتر آشنا کنیم.

امانتدار موقوفات مردم هستیم

این مسئول با بیان اینکه اینکه ما امانتدار موقوفات مردم هستیم و رسالت سنگینی را به عهده داریم، گفت: حاصل عملکرد اداره اوقاف اقداماتی از قبیل اهدای جهیزیه به نیازمندان است اما این اقدامات تنها در اهدای جهیزی خلاصه نمی‌شود بلکه ده‌ها عنوان برنامه از جمله برگزاری مسابقات و محافل قرآن از دیگر  برنامه‌های اداره اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود، بیان کرد: تعدادی از قاریان ایرانی توانسته‌اند افتخارات بین‌المللی کسب کنند و این آمارها نشان می‌دهد در این حوزه نسبت به اوایل انقلاب رشد چشمگیری داشته‌ایم.

عادل ادامه داد: توصیه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حول محورهایی همچون محرومیت‌زدایی، گسترش عدالت، اقتصاد، اخلاق و معنویت و سبک زندگی است که اوقاف در تمام این موارد ورود پیدا کرد همچنین در طرح ملی مسکن به صورت جدی ورود داشتیم‌.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد دریا محور نیز بهربرداری از پروژه آبزی پروری در خلیج فارس طی روزهای آینده توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود که امکان افزایش ظرفیت سه هزار تنی را دارد و اداره اوقاف در این اقدام بزرگ سهیم بوده است.

معاون اوقاف کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری در طرح «قرار دوازدهم» و توزیع بسته‌های ارزاق اقدامات قابل توجهی انجام شده است و باتوجه به اینکه محور اقدامات بسته‌های معیشتی است، در سال جاری ۲۲۰ هزار بسته ارزاق و ۲۶۳ جهیزیه توزیع کرده‌ایم.

وی در پایان اظهار کرد: در سال جاری ۲۳ هزار بسته تحصیلی با حفظ کرامت نیازمندان توزیع شده که حدود ۵۰ درصد کارها با مشارکت مردم و بانیان خیر انجام شده و امروز نیز ۲۵۰ سری جهیزیه در سراسر کشور و ۴۵ سری جهیزیه در استان قزوین از سوی موقوفات به نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha