فرمانده پرافتخار لرستانی درگذشت
کد خبر: 4197787
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

فرمانده پرافتخار لرستانی درگذشت

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته، 14 بهمن‌ماه درگذشت.

میر سرتیپ دوم غضنفر آذرفربه گزارش ایکنا، به نقل از صدا‌وسیمای لرستان، امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و یادآور دلاورمردی‌های جوانان کشور در سال‌های دفاع مقدس، شامگاه شنبه، 14 بهمن‌ماه در سن 84 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که سال 1318 در روستای مغانک واقع در جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان متولد شد. وی در سال ۱۳۳۹ به استخدام ارتش درآمد و پس از گذراندن دوران دانشکده افسری در لشکرهای کردستان و لرستان به‌عنوان فرمانده دسته مشغول خدمت شد و با گذراندن دوره‌های هوابرد و تکاور در داخل کشور با درجه ستوانی برای طی دوره‌های تکمیلی نظامی به خارج از کشور اعزام شد.

وی دوره‌های تکاور، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برف‌گیر، اسکی نظامی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد. گذراندن دوره‌های نظامی مذکور و لیاقت شایستگی آذرفر باعث شد که از آن پس همواره از وی به‌عنوان استاد در آموزش نیروهای نظامی کشور استفاده شود. در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی، آذرفر با درجه سرگردی به‌عنوان فرمانده ایرانی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به جنوب لبنان اعزام شد و در راه بازگشت از آنجا که همزمان با حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود به دستور سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی، فرمانده وقت نیروی زمینی فرماندهی پادگان و تیپ مریوان را بر عهده گرفت.

امیر سرتیپ آذرفر در دوران فعالیت خود در ارتش جمهوری اسلامی مناصبی همچون فرماندهی لشکر 64 ارومیه 1365 تا 1367، فرماندهی لشکر 28 کردستان، فرماندهی لشکر 84 لرستان، فرماندهی قرارگاه غرب را بر عهده داشت. وی علاوه بر فعالیت‌های نظامی به‌صورت همزمان در این مناطق به تدریس مباحثی چون ریاضیات و زبان در دبیرستان‌ها پرداخت.

انتهای پیام
captcha