پیام تسلیت جمعی از مسئولان کشوری و استانی در پی درگذشت فرمانده لرستانی
کد خبر: 4198005
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

پیام تسلیت جمعی از مسئولان کشوری و استانی در پی درگذشت فرمانده لرستانی

در پی درگذشت امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، از فرماندهان لرستانی و فاتح ارتفاعات حاج عمران جمعی از مسئولان کشوری و استانی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، از فرماندهان لرستانیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی لشگر 84 پیاده لرستان، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ستاد حمزه بیدادی، فرمانده قرارگاه جنوب غرب نزاجا و سردار عبدالرضا مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، از فرماندهان لرستانی و فاتح ارتفاعات حاج عمران را تسلیت گفتند.

در پیام امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عروج امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده غیور لشکر 64 ارومیه و فاتح ارتفاعات حاج عمران آمده است: «بار دیگر با عروج مردی از صفوف مجاهدان راه خدا به آسمان، خاطرات ناب سال‌های دفاع مقدس احیا شد.

نام امیر سرافراز ارتش اسلام، فرزند ایران، سرتیپ دوم جانباز غضنفر آذرفر، با فتح ارتفاعات حاج عمران در عملیات پیروز کربلای 7 عجین شده است.

مرحوم امیر آذرفر از شمار اسوه‌های شجاعت، غیرت، وطن‌دوستی و افتخار ایران و ایرانی است که در طول زندگی سربازی و سال‌های جنگ تحمیلی و فرماندهی بر لشکرهای اقتدارآفرین ارتش جمهوری اسلامی، نقش بسزایی در دفاع از کشور داشت.

انسانی مؤمن و وارسته و مدیری شایسته و توانمند در اجرای مأموریت‌های دشوار که با ایمان به حقانیت دفاع مشروع و حفظ هویت و تمامیت ارضی ایران سربلند اسلامی در دوران دفاع مقدس، هم رکاب با شهید عزیز سپهبد علی صیاد شیرازی، حماسه‌ها آفرید.

ملت شریفمان، طراحی و فرماندهی مؤثر و روحیه‌بخش آن قهرمان سال‌های جنگ تحمیلی در عملیات کربلای 7 و آزادسازی ارتفاعات شمال‌غرب در شرایط بسیار دشوار جوی را فراموش نخواهد کرد.

امیر آذرفر با وجود دانش بالای نظامی و فرماندهی مقتدرانه، الگویی از تواضع و فروتنی بود و موفقیت‌های خود را مرهون وجود گرانمایه و همراهی سربازان، درجه‌داران و افسران هم‌رزم خود می‌دانست.

عروج آن فرمانده رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر فرمانده معظم کل قوا، پیشکسوتان عرصه جهاد به‌ویژه خانواده صبور آن مرحوم و مردم قدرشناس ایران و خطه قهرمان خیز لرستان تسلیت عرض می‌کنم و رجای واثق دارم با لطف خدای عادل، ماوا در بهشت برین، پاداش مجاهدت های آن رزمنده و فرمانده مخلص خواهد بود.»

پیام تسلیت سرتیپ کیومرث حیدری

در پیام تسلیت امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز آمده است: «خبر درگذشت ناگهانی و عروج آسمانی مرد حماسه‌ساز سال‌های دفاع مقدس، سرباز ارتش اسلام و مجاهد نستوه، امیر سرتیپ دوم آذرفر، موجب تأسف و تألم خاطر همگان در نیروی زمینی ارتش شد.

مرحوم امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر قهرمانی ایثارگر و رزمنده‌ای مخلص بود که جراحات و صدمات متعدد ناشی از دوران هشت سال دفاع مقدس را مدالی پرافتخار و عطیه‌ای الهی بر خود می‌دانست.

امیرآذرفر در ایمان، رشادت، اخلاص و ولایت‌مداری، اسوه‌ای تکرار نشدنی بود و فقدان این سرباز مخلص میهن، همرزمان آن بزرگوار در ارتش مکتبی و ولایی را متأثر کرد.

اینجانب به نیابت از تمام همرزمانم در نیروی زمینی محوری قهرمان ارتش، درگذشت امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، برای آن مرحوم علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل را خواهانم.»

پیام تسلیت امیر سرتیپ ستاد حمزه بیدادی و سردار عبدالرضا مرادحاجتی

همچنین، امیر سرتیپ ستاد حمزه بیدادی، فرمانده قرارگاه جنوب غرب نزاجا و سردار عبدالرضا مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی مشترک درگذشت امیر غضنفر آذرفر، فاتح حاج عمران و از فرماندهان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران را به خانواده این پیشکسوت حماسه‌ساز و ایل بزرگ بختیاری تسلیت گفتند و از وی به‌عنوان فرمانده‌ای نمونه و رزمنده‌ای بارز در شجاعت و میهن‌پرستی یاد کردند.

پیام تسلیت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان

همچنین، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در پیامی درگذشت امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت که متن پیام به شرح زیر است:

«عروج مجاهد خستگی‌ناپذیر امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده نام‌آور و شجاع دوران دفاع مقدس موجب تألم خاطر شد. بی‌شک یاد و خاطره ایشان در بین محبان و علاقه‌مندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ ناب دفاع مقدس زنده و جاوید خواهد بود.

عزت، سربلندی، آرامش و آسایش امروز خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگ‌مردان جان بر کفی هستیم که عشق، تعهد، حماسه و شجاعت را با هم آمیختند و خاطرات به یادمانی از خود به یادگار گذاشتند. دلاورمردی‌های این فرمانده شجاع هرگز از اذهان دلیرمردان، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس پاک نخواهد شد.

این ضایعه بزرگ را به، ملت ایران به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس، مردم قهرمان پرور لرستان و خانواده محترم معزز وی تسلیت عرض نموده و برای روح بلند ایشان علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

پیام تسلیت استاندار لرستان

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در پیامی درگذشت امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر را تسلیت گفت که متن پیام به این شرح است: «خبر عروج مردان بزرگ و پیشکسوتانی که عمر گرانمایه‌شان را در دفاع از ایران سربلند و آرمان‌های اسلام عزیز صرف کرده‌اند باعث حسرت و اندوه خاطر می‌شود.

امیر آذرفر بزرگمردی بود که با از جان‌گذشتگی و رشادت‌ها در حیات پربرکت‌ خود، به‌خصوص دوران دفاع مقدس، خدمات ماندگاری را ارائه کرد که توشه آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب درگذشت فرمانده سال‌های دفاع مقدس و پیشکسوت خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

کارنامه پرافتخار این فرمانده انقلابی و شجاع در طول حیات پربارش به ویژه در سال‌های جنگ تحمیلی همانند پیروزی لشکر 64 ارومیه در عملیات کربلای 7 که حضرت امام خمینی(ره) در تماس بی‌سیمی به این فرمانده رشید، تبریک گفت؛ پر از حماسه‌های ماندگاری است که هر صفحه آن برای نسل جوان ما درس‌آموز و باعث غرور و افتخار است.

اینجانب درگذشت آن افسر ارتش انقلابی که شجاعت مردمان لر را تجلی بخشید، را به خانواده‌ محترم، صبور و داغدار و آحاد همرزمان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از حضرت باری‌تعالی برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگانشان صبر و سلامتی آرزو می‌کنم.»

انتهای پیام
captcha