نگاه شهید مدنی به جوانان چگونه بود
کد خبر: 4198156
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

نگاه شهید مدنی به جوانان چگونه بود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با بیان خاطراتی از شهید مدنی گفت: آیت‌الله مدنی خیلی با جوانان ارتباط می‌گرفت و جوانان برایش مهم بودند، می‌گفت اگر جوانان را درک نکنیم آنها را از ما می‌دزدند.

سعید نظری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سعید نظری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان و از همسایگان آیت‌الله مدنی در دره مرادبیگ همدان امروز، 16 بهمن‌ماه، در جشن انقلاب دانشگاهیان با محوریت آیت‌الله شهید مدنی «مجاهد حق» با اشاره به اینکه تنها وجه اشتراک من با آیت‌الله مدنی سکونت در دره مرادبیگ همدان بود، اظهار کرد: شنیده بودم آیت‌الله مدنی فردی نورانی است، در آن زمان نوجوان بودم دوست داشتم او را از نزدیک ببینم، برای اولین بار برای نماز جماعت به او اقتدا کردم و نورانیت او برایم بسیار جالب بود.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید مدنی افزود: برای ساخت مسجد این روستا مقرر شده بود پدربزرگم ۱۰۰ تومان کمک کند، به دلایل برخی مشکلات پدرم نزد آیت‌الله مدنی رفته و گفته بود به جای 100 تومان به همان مقدار چوب برای ساخت کمک می‌کنند که چوب را از قبل داشتیم و نیاز به تهیه نبود.

نظری یادآور شد: آیت‌الله مدنی گفته بود به حاج چراغعلی بگویید هم 100 تومان را بدهد هم چوب را، وقتی این صحبت شهید مدنی را پدرم به پدربزرگم انتقال داد او گفت مگر می‌شود حرف این سید را زمین گذاشت و اطاعت امر می‌کنیم.

این فرد نزدیک به شهید مدنی گفت: آیت‌الله مدنی با وجود اینکه کسالت داشت و ریه‌اش آسیب دیده بود و به نطر بیماری مزمن او سل بود، در ممسنی تبعید شده بود، هر روز ساعت ۱۱ با سختی و ناراحتی تنفسی که داشت برای انگشت زنی که در آن زمان به دلیل تبعید در دفتر ژاندارمری باید انجام می‌داد رفت و آمد می‌کرد.

وی ادامه داد: او عمداً این ساعت را انتخاب کرده بود که نوجوانان و جوانان او را ببینند و برایشان سؤال ایجاد شود تا به او مراجعه کنند، چراکه او خیلی با جوانان ارتباط می‌گرفت و جوانان برایش مهم بودند. می‌گفت اگر جوانان را درک نکنیم آنها را از ما می‌دزدند این صحبت مرا یاد حدیثی می‌اندازد که امام صادق(ع) در مورد حضرت عباس(ع) بیان کردند.

نظری با اشاره به این حدیث گفت: «کان عمنا العباس نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله الحسین و مضی شهیدا؛ عموی ما عباس، دارای بصیرتی نافذ و ایمانی استوار بود، همراه اباعبدالله جهاد كرد و آزمایش خوبی داد و به شهادت رسید.» بصیرت، استقامت بالا، مجاهدت زیاد، جانبازی و شهادت پنج ویژگی است که امام صادق(ع) برای حضرت عباس(ع) برشمردند که مصداق آن در زمان انقلاب می‌توان به شهید مدنی اشاره کرد و در حال حاضر نیز به شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد. 

نظری با اشاره به بصیرت و ولایتمداری آیت‌الله مدنی یادآور شد: وقتی به این عالم پیشنهاد نوشتن رساله را به‌عنوان مرجع تقلید می‌دهند می‌گوید تا وقتی امام هستند من هیچ وقت این کار را نمی‌کنم و این نشان از بصیرت این عالم انقلابی است.

انتهای پیام
captcha