برنامه‌های دهه مهدویت در یزد اعلام شد
کد خبر: 4198597
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

برنامه‌های دهه مهدویت در یزد اعلام شد

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، «مهدویت، مشارکت و مقاومت» را شعار دهه مهدویت امسال اعلام و برنامه‌های این دهه در استان را تشریح کرد.

محمود رستگاری، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمود رستگاری، دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد، 18 بهمن ماه در نشست شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی استان گفت: هدف از اجرای برنامه‌های مهدوی بویژه در دهه مهدویت که از پنجم الی پانزدهم شعبان المعظم نامگذاری شده، ارائه بهترین عملکرد برای شناساندن حضرت مهدی(عج) است.

رستگاری افزود: رهبر انقلاب در رابطه با مهدویت می‌فرمایند: «یکی از موارد مهم و ضروری در مقوله‌ مهدویت افزایش کارهای عالمانه، دقیق و متقن به دست اهل فن و متخصصان واقعی این موضوع و پرهیز از کارهای عامیانه، جاهلانه، غیرمعتبر و براساس تخیلات و توهمات است.»

وی افزود: بنابراین، ترویج هنجار و ارزش‌های دینی و هدایت احساسات خودجوش مردمی به سمت برنامه‌هایی که در راستای اعتقادات و ارزش‌های دینی است، به عنوان هدف اصلی در موضوع مهدویت دنبال می‌شود. البته آسیب‌ها تا حدی کمتر شده است ولی تا نقطه مطلوب مورد نظر همچنان فاصله داریم و امیدواریم جشن‌ها و مراسم‌های این مناسبت جنبه آگاهی‌بخشی داشته باشد.

رستگاری «مهدویت، مشارکت و مقاومت» را شعار دهه مهدویت امسال اعلام و به نامگذاری برخی از روزهای دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: روز پنجم شعبان میلاد امام سجاد(ع) به عنوان روز «دعا، فرج و پیروزی مقاومت»، هشتم شعبان روز اقتصاد مقاومتی با عنوان «انتظار و اقتصاد مقاومتی» و یازدهم شعبان میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) با عنوان «جوان، انتظار و مقاومت» و پانزدهم شعبان ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) با عنوان روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده است.

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد با اشاره به تدوین برنامه‌های دهه مهدویت بر اساس آسیب‌شناسی و همچنین حذف برنامه‌های غیر ضروری گفت: در همین راستا از مدیران و کارشناسان متخصص استان یزد برای هم‌اندیشی بهتر در تدوین این برنامه دعوت به عمل آمد، چرا که هر چه مشورت بیشتر باشد کارها دقیق‌تر پیش می‌رود.

وی، برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم، مراسم احیای نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه، پویش استقبال از امام عصر(عج) با آذین‌بندی سر در منازل، اجرای پروژه قاب فیروزه‌ای در مسیر بلوار ولی عصر(عج)، برگزاری جشن بزرگ زنان منتظر تمدن‌ساز، برگزاری جشن پرواز بادبادک‌ها و اجرای طرح پرده‌خوانی را از جمله برنامه‌های این دهه برشمرد.

رستگاری گفت: برپایی مهدیه کودک در حاشیه جشن‌های بزرگ در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری دعای ندبه در محل گلزار شهید گمنام میدان حج امامشهر یزد در مسیر بلوار ولی عصر(عج) و بازدید از غرفه‌ها و موکب‌ها در طول مسیر، برگزاری نمایشگاه و غرفه عرضه کتاب و محصولات مهدوی، برگزاری شب شعر مهدوی، احیای سنت چهارپایه‌خوانی با همت جامعه مداحان استان در بازار و مراکز پرتجمع و اجرای مسابقه هفته‌نامه جرعه مهدوی از دیگر برنامه‌ها در دهه مهدویت است.

انتهای پیام
captcha